• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: ne. On demand dopravu už ve městech máme, jmenuje se to auto. Zahlcenost dopravy fakt nevyřešíš přidáváním dalších kravin, všechny tyhle pody, osobní tramvaje, levitující/lítající boxy jsou totální chiméra. Dělaj to samý co auta, jakkoliv neřešej problém s kapacitou a jako bonus stojej aspoň o řád víc. Las Vegas Loop stál miliardu a má dvojnásobnou přepravní kapacitu co lanovka v ZOO a stejnou, jako ten dětskej vláček, co k ní vede. To není reálnej použitelnej dopravní projekt, ale atrakce.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: Možná prostě Boring company nikdy předtím neasfaltovala :-) Nevešel se jim tam nejspíš standardní finišer a museli tam naházet asfalt z nějakýho přívěsu za auto a jezdit po tom malým válcem na chodníky (a zrovna Amerika chodníky moc neumí, že jo). Ten tunel je prostě pidi, takže nemůžeš použít technologii jako na dálnici.

    Zase celou tu věc s elektromobily v tunelu bych _úplně_ nezatracoval, jen proto, že Vegas a Elon trolí proti MHD, apod. Řada amerických míst, např. univerzitních kampusů, léta uvažovala o nějaké on-demand dopravě na menší vzdálenosti - v podstatě extenze kabiny výtahu aby občas jezdila i horizontálně. Něco mezi kabinkovou lanovkou a tramvají, ale pointa je, že to mělo být on demand: prostě na zastávce si přivoláš minitramvaj a ta tě doveze bez přestupů přesně, kam chceš (a popravdě, ono není úplně jisté, že zrovna tohle není budoucnost třeba i tramvajové sítě v Praze, protože tramvaje nakonec půjde udělat vždycky samořídící snáz, než auta, a MHD jako koncept se ekonomicky chytá do neřešitelné pasti mezi vysokými intervaly a prázdnými spoji, takže jakékoliv on-demand features by MHD mohly zachránit...)

    Jakkoliv jsem Elonův krtkomobil zpočátku kritizoval, tak zase rozšíření sítě on-demand samořídících elektromobilů na více zastávek (a následně třeba i na pruhy pozemních komunikací vyhrazené pro autobusy?) zase není takový nesmysl, jak to vypadá, protože je tam lepší šance na plné obsazení kabiny (která dělá z osobního auta menší nesmysl), je tam šance na recyklaci po dosažení cíle (jako taxík, ale bez taxíkáře), je tam šance na přímou trasu k cíli bez přestupu (a hlavně čekání na přestup). Budoucnost městské mobily je skutečně nějaká forma on-demand, ale za cenu MHD - a skutečně ta věc, že tunely (a v budoucnu vyhrazené pruhy či mosty?) jsou méně náročné na údržbu, než kolejová sít', to zas tak mimo mísu není. On-demand samořídící taxíky by masivně snížily potřebu vlastnictví osobního auta ve městech a vlastně to právo zajíždět do vyhrazených tunelů na místech s největší poptávkou a největšíma dopravníma zácpama ekonomicky smysl docela dává..

    Některé Elonovy nápady nejsou v první řadě Elonovy, ale jsou v oběhu už léta (třeba vlaky ve vakuových trubicích, akorát v jeho podání typu "vzduchový polštář ve vakuu" to bylo poněkud vtipné a není divu, že je po tom ticho po pěšině :-). Menší průměr tunelů, než má metro, by skutečně mohl umožnit hustší sít' tunelů a dopravní zácpa je statisticky hodně podivný paradox - samotný fakt, že rychlejší spojení, než skrz tu zácpu existuje, by mohl ty zácpy vymýtit (je to stejné, jako když 20% lidí vyrazí na kole... ja bych jim sice spíš poradil elektrokola, než tyhle tunýlky, ale zase technologie malých tunelů se velmi dobře hodí i pro cyklostezky... ve skutečnosti v Praze jsou úseky, třeba z Klárova na Újezd nebo z Palachova náměstí na Smetanovo nábřeží, která asi nikdy nebudou uspokojivě vyřešená jinak, než tunelama, a takové cyklotunelové "H" v tomhle místě kdyby nakonec nejlevněji postavila Boring company, tak mi to bude úplně jedno - hlavně, že to tam nakonec bude...)
    VACA
    VACA --- ---
    Ja si pri pohledu na tu rouru co je velikosti “tak akorat” jen kladu otazku: jak to maj poreseny v pripade nekaky nehody?

    Kdyz by proste doslo ke vzplanuti, nebo ze by tam nekdo otocil to auto na strechu, etc…
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KAERO: bohužel, je to fakt hrbolatý, stěžujou si na to celou dobu. Uplně nechápu proč, zrovna vylejt asfalt rovně v tunelu není takovej boj, rozhodně v porovnání se všema ostatníma věcma, co tam musíš postavit nebo vykutat.
    KAERO
    KAERO --- ---
    LEGI: otazka nakolik je to vlneni zpusobene tim ze v zaberu je asi celkem dlouhy tunel, takze kazda malinka zmena sklonu se na fotce projevi jako hrbol (cti: neverim ze to je horsi nez nejlepsi ceska dalnice).
    LEGI
    LEGI --- ---
    KOUDY: jako jo, ale jak píše kolega, Vegas je Vegas. btw na třetí fotce se jim to "krapet" vlní (čti: tohle by neprošlo ani na D8)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KOUDY: :)))))) Las Vegas, co chceš slyšet, kde jinde by se tahle píčovina mohla uchytit...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Nekdo tu pred casem psal, ze je to zbytecna sracka..Tak tu sracku ted rozsirujou :)

    https://twitter.com/ClarkCountyNV/status/1653808770492026883
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    TOXICMAN: jsem zvědavej na ty podkladní ocelový pláty s perforací, kdyby to bylo někde vidět, budu rád za fotku
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    https://twitter.com/NASASpaceflight/status/1653884020051116038
    SATAI
    SATAI --- ---
    Daring Fireball: 'Nice Twitter Handle You Have There. Would Be a Real Shame if Something Happened to It.'
    https://daringfireball.net/linked/2023/05/02/npr-musk-handle
    ARAON
    ARAON --- ---
    https://twitter.com/RGVaerialphotos/status/1653467472694001693
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    troska toho porna fairing/kryt satelitu - vstup do atmosfery, 15x rychlost zvuku

    https://twitter.com/SpaceX/status/1653509582046769156
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PER2: wow, to i kdybys plánoval, tak to líp vizuálně neuděláš, krása :)
    PER2
    PER2 --- ---
    https://twitter.com/i/status/1653418134068662272
    SATAI
    SATAI --- ---
    NECROMAN: "Essentially, the ordnance on board the rocket detonates to rupture its fuel tanks, leading to a breakup." via TOXICMAN
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BEYBOY: prosla MaxQ dvakrat, jednou cestou nahoru, v nizsi rychlosti, a jednou cestou dolu. Spise jsem slysel ze to druhe, a ty kotrmelce dokazuji pevnost konstrukce. Ale ani par lotrmelcu neni pruchod atmosferou z orbitalni rychlosti.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Elon Musk provides detailed review of Starship’s first launch—and what’s next | Ars Technica
    https://arstechnica.com/science/2023/05/elon-musk-provides-detailed-review-of-starships-first-launch-and-whats-next/
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BEYBOY: myslím, že máš pravdu, MaxQ dosáhla, tzn v nějakém okamžiku byl dynamický tlak maximální a pak se začal snižovat, ale absolutní hodnota byla zřejmě nižší, než kdyby fičela naplno
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam