• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    MRAKY: enviromental racism je asi je spise enviromental spiescm .. asi jako, kdyz chces chranit delfiny a velke ptaky ale nejaci krabi, zaby a krecci, brouci nebo trtiny ti jsou ukradeni.
    Nic o tomto ve vztahu k Muskovi nevim. Takze jsem se spise udivil, jestli je mozne, takto strcit do jednoho pytle vsechny velke firmy (nad 200 zamestnancu)?
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    https://twitter.com/NASASpaceflight/status/1654562759453945858
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    SEJDA: enviromental racism ( nejsem si jist jak to prelozit ) vyvolal i nespoutane hahaha.
    :))
    CHAOS_RK: tenhle dil byl obvzlast dobry!
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CHAOS_RK: pekne, spousta ehm a eeh od Elona ;)
    CHAOS_RK
    CHAOS_RK --- ---
    nevim jestli tu probehlo, ale tenhle typek dela tydenni prehledy co se deje ve SpaceX
    Elon Musk Theorizes Starship Test Flight Problems, Lawsuit Filed
    https://www.youtube.com/watch?v=2bbTLigHzPI
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Hit me, hit me, hit me, hit me,
    Hit me with your laser beeeeeaaaaams

    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    K hořícím EV - zrovna dnes v noci byl v Praze jeden požár elektroauta v podzemní garáži.

    Celý zásah trval necelou hodinu od prvního oznámení, auto uhašeno a začali řešit odvoz mimo budovu.

    Je na tom vidět, že už to není žádná novinka a jsou na podobný požár připravení. Podle fotek to také nebyl nijak velký požár nebo byl zásah opravdu rychlý.

    https://twitter.com/HasiciPraha/status/1654254529259491328
    PER2
    PER2 --- ---
    za nasich mladejch let bylo vsechno lepsi (:

    TADEAS
    TADEAS --- ---
    XCHAOS:

    In his tweet titled "WHY WILL UKRAINE DISAPPEAR? BECAUSE NO ONE NEEDS IT," he called Ukraine a "Nazi regime" and Ukrainians "blood-sucking parasites," comparing them to "a threadbare quilt, torn, shaggy, and greasy." The post garnered more than 7,000 retweets and 11,000 likes. In response, people asked Musk indignantly what that meant, and why he allowed Russian officials to preach something so outrageous.

    "All news is propaganda to some degree," Musk replied. "Let the people decide for themselves."

    It seems to me, that the return on investment in Twitter lies in something completely different than money. I’m pretty sure it’s about 2024. I can smell totalitarian strategy a mile away.
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: Rychlovlaky v CA jsou vděčné téma na dlouhé zimní noci, od stylu fungování BART systémů, přes (ne)vhodné trasování přes Bay Area linky z LA, finanční zájmy různých stran a doslova černé díry...
    ...to tady přes půl světa nemůžeme pochopit v komplexnosti ani náhodou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    OMNIHASH: rychlovlaky v kalifornii nezrakvil muskov hyperloop, ten projekt mal problemy este predtym, hlavne v amerike ta kultura cestovania vlakom medzi mestami neexistuje uz niekedy od druhej svetovej, odkedy zacali tie svoje majestatne interstate programy a autom kamkolvek a kedykolvek brainwashe :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    STARE_CASY: a toto je taky nazor a ja ho respektuji! :))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: proboha, já komentoval rozšíření ze 2 stanic na 38, jestli sis nevšiml. s tím, že pak by se nějaké výsledky projevit mohly (neříkám, že musely).

    Dogma je, že musíš posadit spousty lidí najednou na mnohatunovej podvozek, co stojí miliony, nezlob se. IAD je opačný extrém, kterého máme taky všichni plný zuby. Svět experimentuju se sdíleným kdečím, ale faktem je, že sdílená samořídící elektroauta na vyhrazené infrastruktuře jsou zajímavý kompromisní model - i když i já mám určité pochybnosti. Ale na škále mezi sdílenýma koloběžkama a metrem je to prostě jedna možnost. (taky by možná šlo v těch tunelech jezdit na elektrokoloběžkách a možná by měly větší kapacitu... kdo ví :-)

    Představa, že tam krtkuje jen proto, aby se zabránilo stavbě skutečného metra, je trochu paranoia. Je pravda, že asi jako výrobce aut má zájem na tom, aby se nerealizoval rychlovlak mezi LA a SF, to je bohužel problém, že meziměstské rychlovlaky by to tam chtělo a existuje lobby, co je proti nim. Na druhou stranu, když chceš jet z domova na vlak, asi nepojedeš autem, a snažím se ti vysvětlit, že v tom charakteru zástavby v amerických městech zkrátka žádnou příčetnou MHD nenatrasuješ... možná je to špatně celé, to souhlasím, ale on-demand přímá spojení by skutečně mohly MHD pozvednout a trvat na paradigmatu linkovosti je trochu zaryté šotouštví.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Elon Musk’s Great Leap Forward - by Alex Alvarova
    https://alexalvarova.substack.com/p/elon-musks-great-leap-forward
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: hele všechny tyhle tvý zvídavý otázky ti zodpoví ten youtube kanál, nebo nějakej obdobnej. Tohle nejsou dogmata z 19.století, ale normální inženýrskej obor se vším, co k tomu patří - vzorečkama, modelama a brutálním množstvím dat, který potřebuješ sesbírat, aby ses k něčemu rozumnýmu dopracoval.
    Vegas Loop obsloužil za celou svou existenci míň lidí, než pražský metro za jeden den. Musel by se rozšířit minimálně o dva řády, aby měl nějakou praktickou hodnotu jako dopravní řešení, do tý doby je to naprosto marginální záležitost srovnatelná s tím vláčkem v ZOO. Já rozhodně podporuju Elona v jeho zálibě vrtat tunely, ale tohle je zas další jeho cypovina, která akorát posere šance reálnejm hromadnejm dopravním stavbám ve Státech, co tam potřebujou jak prase drbání, na další dvě dekády, stejně jako hyperloopem úspěšně zrakvil rychlovlaky v Kalifornii.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    DRAGON: a víš, jak toho v Londýně dosáhli? V tunelech jezdí jenom vlastní vlaky a na nich dělají pravidelné revize a servis. Hádej, jaké Tesly mohou do tunelů v Las Vegas.

    Provozovatelem těch tunelů jsou pořád Muskovy společnosti, svým autem tam nevjedeš. Dokonce si ani nemůžeš sám řídit. Jezdí tam firemní auta (modely X a Y), které řídí firemní řidiči. Jsou to prakticky nová auta s permanentním dohledem.

    Ohledně statistiky požárů EV. TLDR - je jich málo, pouze je to vděčné mediální téma.

    Statistika pro US:

    Using data from the National Transportation Safety Board (NTSB), Bureau of Transportation Statistics (BTS) and government recall information, AutoinsuranceEZ indicated fires by vehicle type:

    Hybrids reflected the most at 3,475 fires per 100,000 vehicles. This is most likely because hybrids utilize two powertrains.
    ICE vehicles caught fire substantially less often, at 1,530 incidents per 100,000 vehicles.
    EV fires were significantly lower than the others, with 25 fires per 100,000 vehicles. So of the approximately two million EVs on U.S. roads, less than two out of a 1,000 will catch fire.
    Per AutoinsuranceEZ, ICE vehicles are more than 60 times more likely to catch fire than an EV, while hybrids are more than 130 times more likely to catch fire than an EV.



    Reálně to riziko je naprosto marginální. Stavíš si slaměného panáka.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no vsak hej, ale tie tunely nevzniknu cez noc, takze nez by sa to nejak rozjelo (ak vubec) tak to bude aspon 10 rokov a stale mozu dat pred tunel znacku zakaz vjezdu tymto chemickym zlozeniam baterii, nieco ako byva v tych podzemnych garazach ze tam nesmu vozidla na LPG - ostatne ak by boli poziare v garazach nejake rozsirene, tak mozno zakazu vjazd aj takym elektromobilom :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: ok, sorry, polovina modelů značky sem měl na mysli :) je jich míň, ale je to stále riziko. Zrovna v americe jezdí modelů S hodně, ne? a Xka tipuju taky.

    namátkou pár roků v případě modelu S přírůstky v USA

    2020 - 17.500
    2019 - 14.100
    2018 - 25.745
    2017 - 27.060

    jako nebude jich tam jezdit málo. A stačí jeden průser. Já bych prostě za sebe s tim tunelem počkal :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: S a X netvoria ani zdaleka polovinu produkcie tesly, je to uplny zlomok, napr. za uplynuly kvartal:

    Q1-2023
    Model S/X production 19,437
    Model 3/Y production 421,371
    Total production 440,808
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: ono to kromě bezpečnostních důvodů bude mít i důvody finanční ... prostě na vozidle s menším, ale dostačujícím dojezdem, se dá vydělat víc. Jsem zvědav, jestli se sodíkem přijdou dřív evropské automobilky, nebo Tesla.. samozřejmě, že ten sodík změní pravidla hry, ale paradoxně asi k pocitu určité sockovatosti elektromobility, tedy pravý opak pocitu, který se snažila šířit Tesla... po snížení ceny baterie ale nebude důvod, aby elektromobily nebyly první volba všech, kteří potřebují stlačit náklady...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam