OMNIHASH: proboha, já komentoval rozšíření ze 2 stanic na 38, jestli sis nevšiml. s tím, že pak by se nějaké výsledky projevit mohly (neříkám, že musely).
Dogma je, že musíš posadit spousty lidí najednou na mnohatunovej podvozek, co stojí miliony, nezlob se. IAD je opačný extrém, kterého máme taky všichni plný zuby. Svět experimentuju se sdíleným kdečím, ale faktem je, že sdílená samořídící elektroauta na vyhrazené infrastruktuře jsou zajímavý kompromisní model - i když i já mám určité pochybnosti. Ale na škále mezi sdílenýma koloběžkama a metrem je to prostě jedna možnost. (taky by možná šlo v těch tunelech jezdit na elektrokoloběžkách a možná by měly větší kapacitu... kdo ví :-)
Představa, že tam krtkuje jen proto, aby se zabránilo stavbě skutečného metra, je trochu paranoia. Je pravda, že asi jako výrobce aut má zájem na tom, aby se nerealizoval rychlovlak mezi LA a SF, to je bohužel problém, že meziměstské rychlovlaky by to tam chtělo a existuje lobby, co je proti nim. Na druhou stranu, když chceš jet z domova na vlak, asi nepojedeš autem, a snažím se ti vysvětlit, že v tom charakteru zástavby v amerických městech zkrátka žádnou příčetnou MHD nenatrasuješ... možná je to špatně celé, to souhlasím, ale on-demand přímá spojení by skutečně mohly MHD pozvednout a trvat na paradigmatu linkovosti je trochu zaryté šotouštví.