STARE_CASY: není to Tesla ani jiné EM téma, ale ještě jednou se vrátím k hoření BEV. Na níže odkazovaném twitterovém vlákně je to rozebrané v souvislosti se stavem v ČR.
Zajímavé údaje:
- v celé ČR za posledních 15 let zahořelo 6 BEV, z toho tři byly hobby předělávky, předvčerejší BEV Jaguar byl první v Praze; většinou technické závady
- ICE hoří 6× denně (!!!)
- BEV obvykle nehoří ani při těžké nehodě (u nás ani jeden případ, přičemž těžkých nehod se už BEV pochopitelně účastní)
a že nezahořelo třeba tohle, je pro mne neuvěřitelné (foto je ze zahraničí, byl to Nissan Leaf a crashtest DEKRA):
- Dacia a Renault má u svých BEV v kabině poklop, který při požáru záměrně prohoří a dá se tamtudy napustit celý bateriový prostor vodou
- dohašování v kontejneru není obvykle vůbec potřeba
- toxicita a teploty hoření jsou podobné jako u ICE
Požár BEV je prostě mediálně vděčné téma, u kterého četnost natož nebezpečnost neodpovídají mediálnímu pokrytí. Jak překvapivé.
https://twitter.com/diagon_swarm/status/1654982917641105409?s=20