• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Booster 9 se tváří, že jde na stůl!

    SpaceX Lifts Starship Booster 9 to Launch Pad at Starbase
    https://www.youtube.com/watch?v=ipxhcn-MiW0
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: ctu posledni diskuzi a pripadam si jak v....
    Reaguju na tohle:
    "Nemusime tomu rikat marketingovej bullshit, ale treba nepravda, nebo iluze"
    Kdyz budes pouzivat nespravne vyrazy, pak diskuze jde do prdele. Kdyz budes "cerne" rikat "sroubek", pak je diskuze o volovinach. Mozna ti ta norma prijde spatna, ale porad je to doprcic zpusob, jak porovnat dojezdy jednotlivych aut za idealnich podminek. Takze je totalni nesmysl rikat norme marketing, a akorat jsi tim vyprodukoval 20 novych zbytecnych prispevku. A pak se nediv ze tu jsi za trotla.

    Takze spravne to melo byt:
    Podle metodiky definovane v norme WLTP je dojezd:
    Lucid Air: 883 km.
    Tesla Y long range: 542 km.
    A vime, ze idealnich podminek jako v norme v beznem provozu tezko dosahneme.
    PES
    PES --- ---
    Bohužel jen nízké rozlišení (kdyby tak byl hi-res, mohlo by to jít jako wallpaper ;-) )

    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tesla zvyšuje zisk a zahajuje produkci AI počítačů Dojo, bude tak konkurovat i Nvidii | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/tesla-zvysuje-zisk-a-zahajuje-produkci-ai-pocitacu-dojo-bude-tak-konkurovat-i-nvidii/59785
    PEJR
    PEJR --- ---
    DZODZO: Rezervace asi neni objednavka, udajne maj tisice vyrobenejch ale nedodanjech aut v pousti na parkingu.

    Lucid's Electric Vehicle Graveyard: Thousands of EV's left idle
    https://youtu.be/uj5lXXqGFMM
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    KOUDY: Me přijde že zrovna BEV tak jezdí teda:)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAWERICK: presne tak. Nemusime tomu rikat marketingovej bullshit, ale treba nepravda, nebo iluze..ale furt pujde o to same. Kdyz pojede elektromobil s vypnutou klimou na tempomat za kamionem 100km/h, tak bude mit dojezd 550, ale v realite tak nikdo nejezdi a me jako zakaznika zajima ten realnej dojezd pri kazdodennim pouziti.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Na WLTP se samozrejme jezdit da, kdyz to clovek umi :) ok, ne kdyz je minus 20, ale za normalnich podminek ano.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MAWERICK: proto je lepší se orientovat aspoň těma americkejma číslama, než WLTP. Amerika má čísla reálnější. A nazývat to marketingem je právě blbost, když automobilka dosazuje do normy :) ideální je bojovat za přesnější normované testy a neplácat něco o marketingu
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak myslím že marketingem to nazývají všichni:) jen už je to tak "normální" že to nikdo tolik neřeší. A navíc ten rozdíl není tak velký jako u těch elektro aut
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MAWERICK: jj a nikdo to nenazývá marketingem a nepodivuje se nad tim :) ale samozřejmě by bylo dobrý se o tom bavit a bylo by imho dobrý mít to jako u spalováků - tedy kolik to ujede dle standardu na dálnici, ve městě a kombinovaný dojezd
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    Ono je to stejný s udavanou spotřebou u normálních aut :) sice se to většinou neliší o tolik ale i tak je to na papíře min:)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: ty se jen tocis na jednom slovicku. Jasne ze je to norma, ale ta cisla z ni nejsou v beznem provozu realna = marketingovy bullshit, kteremu se neda verit :).

    Viz treba recenze z nemeckyho magazinu, kde testovali dojezd asi sedmi elektromobilu.

    Test je jasným potvrzením toho, že silným tvrzením na billboardech a reklamních materiálech nesmíme věřit. Slibovaný certifikovaný dojezd je zatím pouze číslem, které s realitou nemá nic společného. Zkouška v reálných podmínkách ukázala také to, že zima s sebou přináší i až o dvě kWh vyšší spotřebu na 100 kilometrů. Nepřehánějte to ani s rychlou dálniční jízdou, alespoň ne při volbě elektromobilů s malými bateriemi. Mohlo by vás to mrzet, až vyšťavený vůz odstavíte u krajnice…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    takže prostě tomu neřikej marketing :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: jasně, ale to nemá s marketingem moc společnýho, když jsi např. v Evropě nucenej uvádět WLTP dojezd, zatímco v US přesnější EPA. Ono toho dojezdu dosáhneš a já bych ho 95% času asi dosáhl, protože většinu času jezdim ve městě.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: ja tomu rozumim. Je to jen nazvoslovi. 3x jsem ti psal, ze merit je, ze to wltp cislo neni v beznem provozu realne a ze kdyz tesla udava dojezd 550km, tak to neni realita. Realita je 400-350. U toho lucidu je diky moznosti mit velky battery pack tech 600km realnych, coz je super :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: jestli nerozumíš tomu jak funguje norma a marketing, tak to je těžký :) kdyby to byl marketing, tak si každej výrobce určí číslo podle sebe a jeho ideálního use case, aby ten dojezd vypadal co nejlépe.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: to neni tesly marketing, ale obecnej marketing. Proste to cislo neni realny. Me jako uzivatele zajima realnej dojezd elektomobilu. Ne to, ze je napsano 550km a realne je 400, v zime 350. Dobry video ma o tom i treba Petr Mara, ktery ma dva roky taycana, ktery ma wltp dojezd 540km a sam Mara rikal ze se malokdy dostane v dojezdu pres 400..coz me osobne prijde na elektro fakt malo. Ten Lucid ma realnej dojezd s nejvetsim battery packem u mnoha lidi 600km+ kdyz jsem koukal na recenze, coz uz mi prijde docela pouzitelny.
    PES
    PES --- ---
    DWAY: nikoliv, jen že s jeho autem takové výkyvy dojezdů nejsou...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: marketingové číslo by to bylo, kdyby si Tesla udělala vlastní metriku. Takhle je to prostě normovanej údaj... něco jako výkon :)

    To, že je ta norma jiná než reálné use cases, je věc jiná. Ale rozhodně to není "marketingové" číslo. Například v US se používá přísnější norma.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam