YMLADRIS: nikoliv.
emoce místo kvality dělal už bulvár. obsah "zadarmo" = za reklamu už byly klasické rozhlasové soap opery, později americký kabelový televize.
internet přinesl možnost publikovat komukoliv, jak na nějakém webu, tak později ještě jednodušeji blogy. částečně máš ale pravdu, clickbait titulky v médiích pochází z téhle doby. a taky závislost na vyhledávačích.
ale tou velkou změnou byly až sociální platformy. preference kontroverzi a hádek a vytváření echo chambers je něco, co zvyšuje příjem z reklam líp než cokoliv jiného..
s nástupem sociálních médií dobře koreluje polarizace společnosti a vzestup populistických politiku (dřív byli taky, ale ne tolik).
Twitter..
muskovo osobní bany, unbany, technické blokováni konkurence a médií která o něm nepíšou hezky, zrušení API přístupu, důvěryhodnost za $8, absolutní podvolení se cenzurním požadavkum vlád a zvyšování vlastního dosahu (UserIsElon a Elon verified for 2000 years)..
idea lab a návrat důvěry, tak určitě.
jo, máš pravdu, nedůvěřivost.
prostě nějak nevěříme že to Elon dělá nebo aspoň myslí dobře, když vidíme ty výsledky .. nedůvěřujeme mu. ano, máme fatální nedostatek důvěry. víry. prostě to nechápeme, jak je Elon geniální. on je tak jedinečně geniální, že obyčejný člověk tu genialitu nedokaze pochopit. takže je nutná ta víra.
"there's a thin line between faith and denial"..
Jinak Birdwatch vymysleli v Twitteru. Musk to jen přejmenoval na "community notes" a cenzuroval, když se mu výsledek nelíbil.