• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PER2: tak minimálně pro ty lidi na trati by to byla konečná. Potkat se v 600 km/h ve vakuu s masou vzduchu řítící se ti naproti sonickým třeskem nebude pro wellbeing pasažérů to pravý ořechový.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    PATISLAV: není to tak neobvyklá myšlenka: https://youtu.be/VI73aF6li18?si=0jEMI5Lsg1OWnW0f&t=2022 (34:00)
    PER2
    PER2 --- ---
    PATISLAV: asi dost zalezi na pevnosti "trubky" a velikosti vakua, nedovedu si predtavit, ze by to udelalo nejaky velky damage, kdyz to odpalis na jednom miste jen
    PES
    PES --- ---
    PATISLAV: no takové věci asi napadnou většinu technicky nadaných dětí (aneb kdybych tak našel ty své papírové bloky se všemi těmi nápady - třeba bych tam našel i ten 'jednoduchý vzorec na přesun kontinentů v prostoru a čase' ©Adam Bernau ;-))
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    PES: vtipný, já když tenhle koncept "vymyslel", když mi bylo 13, takto bylo poháněný vzduchem, a to tak, že vepředu by bylo vakuum a ten vlak by byl jako špunt, co by letěl dopředu. Ale po čase jsem si uvědomil, že bych tam právě musel mít sekce a extra kompresor pro každou sekci.
    PES
    PES --- ---
    PATISLAV: zavedeš rozdělení na izolované sekce (s rizikem, že se nestihne z nějakého důvodu otevřít a "cestovní střela" do toho napálí)...

    Za mne největší problém s dekompresí je katastrofální vliv na ty cestující. Takže když už "cestovní verze potrubní pošty", tak asi by bylo bezpečnější mít to za normálního tlaku, kdy na čele je nasávání a vzadu výstup, kdy by to procházelo nějakým kompresorem poskytujícím zároveň tah. Ale i tak je to docela šílenost...
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    ALCATOR: ale v u automobilu nemůže terorista zničit celou dálnici jednou náloží. Víš, co udělá trubka s vakuem při rapidní dekompresi?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla Cybertruck Full Tour! Exposing All Details - Service Mode, Wiper, Powertrain, & Much More
    https://www.youtube.com/watch?v=9tAq5hbIWs0
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    PATISLAV: On samozřejmě problém s propočítáváním, jak ochránit hyperloop před teroristy apod. je, že ti chybí informace "Jak často k takovému útoku reálně BUDE docházet v čase, kdy to případně BUDE uvedeno do provozu."

    Je to asi jako kdyby v počátcích automobilů každá automobilka řekla "Ne, nemá to smysl, protože by byly pořád srážky s koňmi!"
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: jop S8 jede 1/3 pod zemi, S1 asi 1/10 a vlastne terminal na letisti je taky pod zemi .. ale kdyz uz pod zemi, tak Hyperloop :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: když to postavíš nad stávajícíma kolejemi, tak to tak nějak z logiky věci bude jezdit stejně rychle, jako stávající vlaky. Ani to tam moc rychlejš jezdit nemůže kdyžbude jezdit bez stavení v těch prdelích, ne na povrchu, po většině trati máš kolem sebe celou dobu zástavbu, tam ti nikdy pálit 300km/h+ nedovolej. S8 jsem jel loni párkrát do Ismaningu, a první otevřenej prostor z města je až jedna pulkiláková louka těsně před ním.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Videl som teraz tu highland m3 nazivo a je to sexy akurat si tam typek nechal aero wheels co sa k tomu moc nehodia
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SEJDA: Maglev v Shanghai bych nerekl, ze je uplne "verejny provoz" na letiste, je to sice soucasti mhd, ale a) je to silene drahe a mistni s tim prakticky vubec nejezdi, b) je to takova kolotocarska atrakce pro turisty a zaroven vzpominka na Expo 2010, c) nevede to z centra mesta na letiste, ale z diry v Pudongu, kam se clovek stejne musi dostat normalnim metrem a pak presednout a koupit si novy listek na letiste. a i v CLR uz se od toho upstilo (zatim) a misto Maglevu se stavej bezne koleje s 350-400 kmh a vsechny nove lestive v CLR (chengdu, chongqing, druhe v Pekingu) jsou napojene na mesta vysokorychyma vlakama.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: tak v Mnichove to mohli temer postavit nad stavajicima kolejema, po kterych jede primestska S1 na letiste asi 50 minut, S8 asi 40 minut. Nicmene 4 mld € za 35 km .. alespon je videt, ze bez verejne podpory nejde u podobnych vysokokapacitnich projektech uvazovat o komercializaci.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: heh, to sem myslel, že strhli už dvacet let zpátky po ty nehodě. Upřímně, u jakýhokoliv projektu pro podobný rychlosti bude naprostá většina nákladů na výkup pozemků a terénní úpravy, jestli ten vlak pojede na kolejích nebo na polštáři už se v tom dost ztratí.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SEJDA: eh cože? V EU je maglev? Nepleteš si to s něčim jiným?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    V EU taky mame jenom jednu maglev drahu (s verejnou podporou) ale v Cine maji verejny provoz na letiste .. mozna je problem zakopany v tom "komercni", pokud existuje nejaka preprava osob, ktera je komercni, tak proc se Musk vyjadroval prave o Los Angeles-San Francisco? ;)
    Byl by zivota schopny hyperloop Pariz-Londyn, asi ano, ale dokud je Londyn mimo EU, tak neni sila, kteraby to ufinancovala. Ondobne Berlin-Istambul. Nedejnejsi uz je Pariz-Brusel-Berlin ale tak nejak to zni prilis vesnicky ;)
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    PEJR: jasný no :). Stejně jako není "that hard" poslat raketu na orbit, ale Mars už je trochu jinej příběh.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam