• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    Oběžník pana ředitele:
    Existuje tu klub [Twitter - rychloblogy] ... kdo chce každodenně debatovat o této síti, postovat třeskutě vtipná meme, doporučuju se přesunout tam, tady nechám fakt minimum.
    rozbalit záhlaví
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SEJDA: moji pointou ze michas capex (kupuju auto nebo jeho dily) a opex (kupuju PHM - benzin, naftu, LPG, kWh)
    (capex/opex mozna nejsou nejvhodnejsi pojmy, ale snad dostatecne ilustruji co myslim)

    je to stejna blbost, jako kdyz petrolheadi zacnou zapocitavat dodavatelsky retezec a vytahnou elektroauta vs uhelny elektrarny, aniz by se sami zamysleli nad naklady/znecistenim zpracovani ropy
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    QWWERTY: neporovnavam "vyhodnost" ale cenu penez. Nakonec "vyhodnost" nejde porovnat do detailu. Jak treba zpenezis "libi se mi" anebo "prestiznejsi", "setrnejsi k mym nervum", "partner/-ka uz manual ridit nechce" atp.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SEJDA: pokud chces pocitat PHM, tak by jsi k te baterce mel pocitat i kWh na stejnou vzdalenost, ne?
    pokud dobiji zamestnavatel, tak asi ne ... pokud doma ze solaru, tak ty se taky nezhmotnily zdarma
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PES: 1/4 mega mas neco jako 6250 litru benzinu pri cene 40 Kc/l .. no pri 6,5 l/100 km neco jako 100 000 km .. jenom za benzin bez DPH
    Na auto ti toho moc nezbyde .. mozna nejaky 20 let vrak? :)
    SATAI
    SATAI --- ---
    Cybertruck owners allege pedal problem as Tesla suspends deliveries | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2024/04/tesla-stops-cybertruck-deliveries-accelerator-pedal-may-be-to-blame/
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: Hmmm, 1/4 mega bez DPH... to bývalo celé petrolhead běžné auto...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kalkulacia ceny na vymenu baterky v tesle model s 2015 (povodna kapacita 68,5kWh, vymenena 74kWh), ale menena este v zaruke, takze len teoreticky vypocet

    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    PES: Splash screen Photoshopu má schovaný easter egg... při určité sekvenci kláves začne ukazovat programátorské hlášky... např. moje oblíbená

    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: uvidime, zasadni bude dostaveni Gigafactory nebo nedostaveni, z investicnich duvodu, ne kvuli odporu mistnich :-)
    PES
    PES --- ---
    KAERO: případně to osol o nutné přestupy...
    KAERO
    KAERO --- ---
    OMNIHASH: ale jasne, jednou za hodinu az dve, skoro vsude, prumernou rychlosti 30 km/h, a posledni kilometr musi clovek dojit. No a proto lidi jezdi z tech satelitu autem, ze ano.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KAERO: jak nefunguje? Minimálně jednou za hodinu to jezdí aspoň kolem Prahy všude.


    PES: Well, stalo se a neumřel sem. V Německu tenhle systém jede už nějakej pátek, a překvapivě si mobil poradí i s překladem z jazyka říše.
    PES
    PES --- ---
    PALEONTOLOG: jo, už nejsou ty doby, kdy "deset dalších čeká ve frontě za vraty" (to možná v tom Španělsku, ale naštěstí ne tady)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: no ale to je typický třeba pro sektor maloobchodu a sektor služeb, gastro/hoteliérství zvlášť - personál nastoupil do fabrik a nevidí důvod se vracet. taky bys řekl, že nebude těžký sehnat někoho na roznos obědů, ale ono kupodivu lidi seženeš, ale jaký? ale ty automobilky už by mohly být srovnatelný, škodovka si kvartál zamce podržela. tesla chce jako rozšiřovat Gigafactory v reichu a zároveň jako propustit 10% zamců? mno tak já nevím..
    PES
    PES --- ---
    PALEONTOLOG: škodlivost reduce se ukázala např. při/po celosvětových CoViD games , kdy se vyházeli lidi a při obnově se najednou ti skvělí managoři diví, že ti zaměstnanci nečekali a našli si jinou práci a nehodlají se už vracet (a nezáleželo ani typu místa/provozu - dost zoufale třeba hledala letiště náhradu za původní vyhozené sekuriťáky, se všemi negativy co znamená nový nábor pod tlakem s urychleným prověřováním kdo ví jak důkladným... stejně tak to bylo i ve firmách, kde jsou lidi důležití pro know-how, ti zvlášť, pokud je někdo jiný zaměstnal a za dobrý plat, tak určitě netrpí sentimentem se vracet, aby se příště zase nechali jen tak vyhodit...)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: to bylo v cr kolem 2008 celkem bezny, akorat treba sklari uz prumysl nedokazali obnovit. sdeleni je, ze hodnota firmy lezi v lidech. kdyz skodovka 2021 rusila smemy, tak taky nevyhazovala, zmci zustali doma jeden kvartal s 85-80%. slo o logistiku a chipy. kdyny cekali upadek odbytu, asi by taky vyhazovali. tedy nejde o propousteni z nouze, jako utlum vyroby? a co na to plany na rozsireni Gigafactory u Berlina? to je lepsi signal nez 10% zamencu
    KAERO
    KAERO --- ---
    OMNIHASH: vesnice nikoho netrapi, ale satelitni mestecka kolem mest tvori velkou cast provozu do a ven. A v tech satelitnich mesteckach ta MHD taky zrovna extra moc nefunguje...
    CROME
    CROME --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak tak, vse to zmikrozmanaguje sam velky Elmo
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PALEONTOLOG: gupta jim dava 100% a uz jsou doma asi ctyri mesice ne? Nebo jen 70%?..ja bejt elonem tak zacnu vyhazovat postupne vsechny a nahrazovat je robotama. Xiaomi auto uz se vyrabi roboticky skoro cely.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    KOUDY: hm a proto se při krátkodobým výpadku udržujou zaměstnanci na 70% platu, žejo.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    PES: nechci teda remcat, ale dneska uz snad fungujou drockari na kazdy vesnici. i tam, kde mam chatu existuje lokalni drockar a ve vetsine civilizovanych casti republiky jezdi uber/bolt, kteri diky ukrajincum a jinejm cizincum za volantem srazili cenu na minimum.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam