• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    PES
    PES --- ---
    YMLADRIS: To ale teď fabuluješ až lžeš ty

    - u el.aut ti tam chybí ta část resp. význam, že "budou to používat všichni" (nejlépe povinně)

    - a u těch raket to nebyly fyzikální zákony, ale v té době stav/možnosti techniky/ekonomika znovu použitelných raket (jinak tzv. "raketová rovnice" ohledně paliva/hmotnosti/orbitu je zvláště drsná a pro Zemi už dost na ostří nože)
    SADSOUL
    SADSOUL --- ---
    YMLADRIS: Tak někdy možná jo, ale rozhodně ne s grokem.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KLIP: je mi to jasný. Taktéž elektro auta nikdy lidi nebudou používat a znovupoužitelne rakety zakazují fyzikální zákony :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KLIP: já to vidím podobně, na druhou stranu, nějaké splynutí obou přístupů je možné. Např. místo hledání striktní konsekvence můžeš mít model, kdy "z A s určitou pravděpodobností vyplývá B" a právě to strojové učení ti spočítá, s jakou pravděpodobností to z toho fakt vyplynulo (v zásadě vyjdeš z toho, že "A následuje B" a budeš hledat, jestli to je konsekvence nebo ne.

    Jenže Elon v podstatě už teď řeší spíš jen jak manipulovat akciový trh, než že by doopravdy řešil nějakou AI :-) Otázka je, že prasknutí bublin nebývá nic příjemného. A až se zjistí, že dnešní AI fakt nemá trilionovou hodnotu, ale je to pouze nová vlna kalkulačkové mánie z 80tých let... a brzo to bude stejně out, jako náramkové digitálky...
    PES
    PES --- ---
    KAERO: sáhnout na to mohou kdykoliv...
    KLIP
    KLIP --- ---
    YMLADRIS: machine learning je pouze pokrocila statistika, a ta nikdy nebude umet fact checking. fact checking musi byt zalozeno na klasicke logice. ML je vhodne pouzit, kdyz je spousta dat a neni jasne, jake v danem systemu funguji zakonitosti. A z toho fact checking nevykreses. Elonovi ujel vlak a snazi se ho dohnat vetsim vykonem statistickeho stroje. neni na co se tesit, protoze je ML prefoukla bublina
    KAERO
    KAERO --- ---
    PES: nedrzi kilovolt. Ten se tam pusti az pote, co se propoji obvod, promeri impedance a vyzkousi nabijeni mensim napetim a proudem. To uz davno lidi v ruce nedrzi :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    E2E4: kdyby tvůj cíl bylo vyvíjet AI která umí překonat problém s halucinovanim, udělat fack-check Twitteru je logické. Lidi dají gigawatty své energie do dokumentování jak je to blbě, čímž získávas data kterými učíš. Viz když chceš aby ti někdo na internetu poradil, musíš to nejdřív napsat schválně blbě. Takže toho bych se nebála

    Jak ten problém s halucinovanim konkrétně chtějí překonávat to nevím, ale je to pointa xAI - přechod od uspokojování tazatele (co asi tak chce slyšet) k hledání evidence-based a je to zásadní a já se na to těším
    PES
    PES --- ---
    KOUDY: nejsou ty Community Notes jen taková "sociálnější" (od "(a)sociálních sítí" ;-)) verze Wikipedie? (která sama Wiki bohužel podléhá náladám moderátorů a často se tam objevují přímo posedlé skupiny moderátorů a super moderátorů, kdy pak Wiki vypadá u některých témat bohužel tak jak vypadá...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KAERO: no jako na taycana ta nabijacka uz sa pomaly zacina podobat na hasicsku hadicu :)

    FAST Charging a 2025 Porsche Taycan in VERY Cold Temperatures!
    https://www.youtube.com/watch?v=cPcBf6B4eXU
    PES
    PES --- ---
    KAERO: jen jsem popsal možné přístupy k řešení, Supercharger jsem nepitval. Protikorozní uprava je fajn (nutnost), otázkou je, zda je už ta nej co lze.

    Zvyšování napětí je (resp. byla, protože už dnes normální lidi takhle drží kabel DC s až 1kV - tj. pro až 360kW DC chargery je specifikace až do 1000V/500A, kdy DC fast charger minimum je 480V/100A.

    Jinak jsou AC malé Level1 120V/15-20A ~1.4kW (tím dobíjet při spotřebě 15+kW/100km ;-)), Level2 na 240V/až 80A (na tohle platit jistič a rezervovaný příkon :-/// a kabely minimálně 10 ale spíš 16mm2 a ztrátě na Cu 14-17W na metr !!!) a pak Level3 480V/300A (to už jsou kabely přes 80 ale spíš k 90mm2 a ztrátách kolem 25W na metr - pamětníci by si mohli vzpomenout zda se dala držet 25W žárovka Edisonka držet v ruce) a dál DC Superchargery.

    No a kabely na těch až 500A už se mi fakt nechce počítat průřezy :-(
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Rozhodne je lepsi kdyz ty comunity notes delaj lidi a ne nejaky AI..protoze pak by to dopadlo jako na facebooku ci instagramu, kde vsechno resi algoritmus, takze clovek dostavan ban za uplny picoviny.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    YMLADRIS: by mě zajímalo, jak může factchceckovat

    1. LLM, které z principu když nevi tak bullshituje (dříve "halucinuje")

    2. LLM natrénovane na Twitteru, kde je velký podíl nepravdivych informací

    3. LLM který neexistuje (kde je ten grok 1.5 ?)

    4. když mají community notes?


    ale 5. bod mi chybí, takže je jasný že to jsou 5D šachy a já vidím jen 4 dimenze :)
    KAERO
    KAERO --- ---
    PES: k tomu nabijecimu konektoru - chlazeni kabelu uz jsem v par projektech videl. problem je ze ten kabel je pak strasne tlusty a neohebny. slabsi zena uz to nedavala. a navic k tomu musis mit cely chladici system, coz komplikuje nabijecku. mnohem lepsi zpusob je zvysit napeti.

    a jak koukam, tak konektor ma normalne antikorozivni upravu na kontaktech, tak nevim co se ti nezda.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    YMLADRIS: Redaktori Kliku deniku Sme na Slovensku zkouseli Zuckenbergovu LLama a zjistili, ze ta si nejak nevi vzpomenout, jake kontroverze jsou ohledne slibu a realizaci Zuckenberga v Meta.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    YMLADRIS: ...na whitelisty uctu, kde to bude vypnute :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PES: tak Boeing má nového šéfa, tak uvidíme, co by takový manévr udělal s cenama akcií Boeingu vs. Elonových firem. Ovšem smrt kosmonautů ve Starlineru by asi Boeing poškodila víc. Je to složitý.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Těšíme se.

    PES
    PES --- ---
    DZODZO: jsem to říkal hned, že je to více než pravděpodobné (jen jim musí přibalit SpaceX skafandry) ... ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm podla tohoto je vacsia nez 50% sanca, ze sa astronauti co prileteli na starlineri vratia nejakym dalsim dragonom

    NASA says it is “evaluating all options” for the safe return of Starliner crew | Ars Technica
    https://arstechnica.com/space/2024/08/yes-nasa-really-could-bring-starliners-astronauts-back-on-crew-dragon/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam