• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Už méně než 48 hodin do možného startu Starship!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: Ano, to, že američtí uživatelé Threads.Net si mohou zapnout ActivityPub kompatibilitu (takhle např. sleduji přes Mastodon oficiální účet @potus@threads.net, toho času tedy Bidena), zatímco evropští to mají s odvoláním na GDPR zakázáno, to je samozřejmě bizarní a podle mě nezamýšlený důsledek reglací (které pak ve výsledku drží lidi na Elonově Xitteru a brání jim odejít do Fediverse, kde by pak osobní data ani nebyla pod kontrolou firem mimo EU). Podle mě to je dokonce tak trochu trolling ze strany Zuckerberga vůči EU, protože to je nejspíš nějaká jeho soukromá dezinterpretace GDPR, které rozhodně není namířené proti používání otevřených protokolů a API, ale spíš proti obchodování s osobním údaji :-) Ale tak to prostě je. Ty právní rámce jsou vymýšlené pro nějakou konkrétní momentální situaci trochu jako bastl, ale vývoj je tak rychlý, že firmy ty regulace snadno dokáží obrátit naruby ve svůj prospěch a v neprospěch občanů EU. Může za to ale fakt EU? #offtopic
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: Tak tam jde primarne o to ze nektery regulace, jako sjednoceni usb-c jsou za me v poradku, ale sahat vyrobcum do softwaru a chtit po nich aby ho otevreli pro konkurenci mi prijde od EU uz trochu mimo + teda ja sam chci mit jako uzivatel moznost si nastavit jestli to chci nebo ne. Pokud nebudu chtit pouzivat threads tak si nestahnu appku. Pokud nebudu chtit pouizvat Apple Inte..tak si ji vypnu sam v zarizeni. Nechci aby to za me rozhodoval nejakej typek v bruselu kterej tomu nerozumi.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: dostáváme se podezřele #offtopic. Bude zajímavé sledovat, jestli různá míra regulace produktů Apple, Tesly apod. ve světě změní preference ohledně toho, v jakých zemích a městech chtějí bohatí z celé světa žít (rozuměj: kupují si tam rezidence, stěhují se tam apod.) a nebo jestli vše zůstane při starém. Ano, EU se trochu mění ve skanzen, ale co se týče některých věcí, tak je to možná dobře (ale politiku máme zakázanou, ale dejme tomu: fakt chceme, aby tak hranaté vozidlo, jako je Cybertruck, velmi vhodné na kosení chodců, současně mělo plně autonomní řízení? nebudou lidi nakonec vděční, když bude v evropských městech omezené na 30 km/h?)

    (To říkám s plným vědomím toho, že ESA/Arianespace udělaly obrovskou chybu, když nechali SpaceX, aby jim přebral trh... ale kosmonautika je trochu něco jiného, než kvalita života ve městech...)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Can SpaceX Catch a Starship Super Heavy? (Like Falcon 9?)
    https://www.youtube.com/watch?v=OYvWYp0--bQ
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DRAGON: něco si o historii americkýho masovýho automobilismu přečti... je to šílená králičí díra. Ale mám tady zakázanou politiku, a nechci provokovat moderátora a vlastně to souvisí jen vzdáleně. Každopádně, americkou poptávku po individuální dopravě nestvořil Elon, ať už na něj máme názor jakýkoliv.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    XCHAOS: proč?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    YMLADRIS: musela bys zřejmě zařídit, aby tím nejezdili černoši. Aspoň v některých státech...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    YMLADRIS: tohle mq byt hromadna doprava? Vzdyt jeji velky auta poberou tak o jednoho cloveka min :))
    USA nikdy neprestanou komutovat s Hitlerem, oni jsou proste zvykli na to, ze maj v rodine milion aut.
    PER2
    PER2 --- ---
    optimus 2024
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    SUMAC: jo akorat ze pokud je to automni a funguje na uzavrenych tratich jako mozna to v LV plus i na jinych mistech bude bude, tak se da menit konfigurace sedadel a jsou tam volnejsi regulace pri impactu (sedadla paralelne s jizdou, neco jako ve starem metru). daleko ergonomictejsi a prijemnejsi doprava pro skupiny a rodiny. Kazdopadne hlavni selling point techle prostredku napric OEMs je, ze se nechas odvezt z hospody nebo rodine akce s deckama, a prakticky pokracujes v zabave pac sedis naproti sobe. na Cennexu letos tech konceptu bylo nekolik a vsechny vypadaly dost podobne.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    zni to nepravdepodobne, ze by se US naucilo jezdit hromadnou dopravou. Ale tak kdyz to bude treba extremne levne

    ARAON
    ARAON --- ---
    VYHULENY_UFO: No videl jsem video nejakeho automechnika, co rozebiral Cybertruck, aby se podival, jak je co udelane a spolecny jmenovatel temer vseho byl - "levne". Takze uspory jsou zjevne na hlavnim miste.
    ARAON
    ARAON --- ---
    VYHULENY_UFO: To spatne chapes, tohle neni obrazek od Tesly, ale co si redakce nechala udelat, jak by mohla vypadat finalni verze. :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Mno hodně štěstí s tímhle projektem, co mě zabilo, je absence předního skla. Nejlepší místo v busu a on ho zruší, strašlivá lamost.
    ARAON
    ARAON --- ---
    Nevim proc jsem si ted vzpomnel na tenhle stary obrazek z motor1.com, kdyz se prepokladalo, ze finalni Cybertruck bude mit normalni lak a trochu uhlazenou podobu, oproti predstavenemu prototypu. :)

    ARAON
    ARAON --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo? No tak alespon ze tak. Protoze to opravdu vypadalo strasne lacine.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    SUMAC: takze neco takovyho jako par let starej koncept mercedesu? https://www.wired.com/2017/04/mercedes-promises-self-driving-taxis-just-three-years/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ARAON: tohle nebude z materiálu jako CT, nic tomu nenasvědčuje. Navíc by ty křivky ani neudělali stejnym způsobem. Tohle bude lakovaný a víc normálně vyrobený, když to má bejt levný. Jenom zvolili takovou barvu pro prezentaci
    ARAON
    ARAON --- ---
    KOUDY: Hezkej render. V realu je to zase ta sediva nerez ocel, co je na ni videt kazdej otisk palce. Vsechny ty realny auta na tom eventu vypadaly tak nejak usmudlane.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam