• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KOUDY: Jmenuje se to GSR 2 a v tomto nařízení opravdu není povinnost, aby auto regulovalo svou rychlost podle povolene rychlosti.. Jen je tam povinnost na upozornění + upozorneni/udržení v jízdním pruhu (+ par dalších podstatných drobnosti). To upozornění, udržení v okruzích a způsob jejich implementace je na každé automobilce. U některých to udržení člověk ani necítí a pípání přes rádio neuslyší..

    Ale většina zdejších diskutujících nerozeznava základní systémy a co je dnes povinné a co ne a proto míchají vše dohromady 🤦
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: souhlasim ze auto nema co brzdit jen proto ze si mysli ze jedes moc rychle, ale to ze ty jedes 60 tam kde je 50 je taky prasecina.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: Covece asi ne. Je to jen moje dojmologie a nemam hlubsi research ani data, ale rekl bych ze je to proste nejaky narizeny EU ktery musej splnovat vsechna auta. Treba muj starsi mercedes cetl znacky. Znacka 50 a na headup displeji se mi objevila 50. Vzal jsem to na vedomi a jel klidne sedesat. Novy audiny kdyz je 50 a jedes 60 ti kopou do pedalu, aby ti jako rekly ze jedes rychle. Novy volva zase pipaj, ze jako prekracujes rychlost. Zkousel jsem to vypnout, ale tim vypnes cely to cteni znacek, coz zase nechci. Chci aby mi to jen dalo oznameni kolik kde mam jet, ale to je proste dany EU a tim, ze tady jsou lidi zvykli jezdit o 10% rychleji nez je znacka/radar a vis ze ses v pohode, zatimco treba v rakousku nebo ve francii uz to mas za 100 eur. Novej Skovej mercedes mi znicehonic 2x v Blance zpomalil ze 70 na 50 a to celkem razantne, takze auto zamnou me vzdycky vytroubilo co jsem to za curaka. Passat mi to zadupnul sam od sebe kdyz jsem jel dolu na barrandove, proste 70 na tempomat a auto najednou zastavi jako kdyby prednim byla neviditelna prekazka, pritom tam nic nebylo..ale auto mi stahlo pasy abych se pripravil na naraz atp..Scary moment. Tesla je furt daleko pred ostatnima v techhle systemech, ale ani tam to neni vubec dokonaly a radi bych ti koupit si nejaky auto do roku 2020 no. Tam tyhle silenosti jeste uplne nebejvaj imho + samozrejme neco jinyho jsou adaptabilni tempomaty a podobny veci a neco jinyho FSD/autonomni rizeni.

    V cine kazdopadn ty regulace moc nejsou, takze tam do toho slapou slusne.

    Several Chinese cities are actively involved in testing and deploying autonomous vehicles, including Beijing, Shanghai, Shenzhen, Guangzhou, and Wuhan. These cities are either piloting robotaxis, autonomous delivery services, or both, and are often at the forefront of autonomous driving development.

    https://www.reuters.com/world/china/beijing-unveils-plans-boost-driverless-vehicle-use-capital-2024-12-31/
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    PES: no tak vidis :)
    my mame treba ruzny SLA, ale taky rucime jen do vyse, co nam maj treba zaplatit
    coz muze bejt hromada penez za par minut neohlasenyho vypadku
    ale koncakum nejde garantovat nic :))
    obcas nam posilali videa nebo screeny, kdyz jim neco od nas neslo a to bylo... to... tak... aaaa... proste nektery lidi by nemeli mit vubec pocitac :)))
    PES
    PES --- ---
    TRANCEWARP: právě že jsem a strašně mne to baví (aneb výše škody jen do výše ceny zaplacené za SW ;-))
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    KOUDY: a mas tip na naky auto/znacku, co je novy, dobry a tohle nedela?
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    PES: rucit za software?
    ty asi nejsi programator co?
    to jednoduse nejde, pripadne se to dela na servisku a stoji to raketu
    rucit lidem, ze na jejich zavirovanym mrdka kompu neco neudela spatne proste nejde, na to nema finance zadna firma na svete
    pripadne by windows staly treba pul mega rocne na jeden pocitac
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAKROUSEK: jj me tohle dela passat i touareg. Hlidani v pruzich ktery se automaticky zapne pri kazdym startu a jakmile tam jsou jiny cary tak se semnou pere volant a chce me zabit. Obcas kdyz to zapomenu hned vypnout tak se fakt leknu. Reknes si ze je to supr, protoze kdyz jedes treba v noci a mas za sebou 1000km tak ti to muze zachranit zivot, ale rad bych si to zapinal sam a ne aby to bylo defaultne kvuli narizeni EU.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Kamaradka nechala Teslu napul ridit, Tesla si nevsimla, ze dalnici stahli do jednoho pruhu a znicila si cely bok. Yay.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    https://www.motortrend.com/reviews/2024-tesla-model-y-long-range-yearlong-review-update-9-full-self-driving-fsd-version-13

    All these errors occurred with older FSD software. With the newest version 13 Telsa recently added to our Model Y via over-the-air update, FSD is hugely improved. It moves more fluidly and confidently. Crucially, how often I must take over to prevent it from doing something sketchy has been reduced from frequently to nearly never (as we go to press, our Model Y is on “beta” version 13.2.2). Nevertheless, FSD 13 continues to make utterly baffling and deeply idiotic driving decisions.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAKROUSEK: Koukam ze jsou furt nejaky zpozdeni no. Kazdopadne obecne maj tyhle systemy rozhodne jeste dlouhou cestu k tomu aby byly dokonaly. Nicmene v 95% se to tyka provozu ve mestech. Na dalnicich to funguje v pohode, takze tam si myslim ze se to spusti nejdriv.

    Tesla is actively working towards launching Full Self-Driving (FSD) in Europe, but it faces regulatory hurdles. While FSD is available with Autopilot and Enhanced Autopilot, a broader rollout faces regulatory hurdles like the Article 39 exemption of the UNECE, which could allow for early approval. Norway and the Netherlands are being considered for initial FSD launches due to their potential support for the technology.
    Elaboration:

    Regulatory Challenges:
    The path to FSD in Europe is complex due to the need to comply with European Union regulations.

    https://www.shop4tesla.com/cs/blogs/news/tesla-fsd-europa-regulatorische-verzoegerungen
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Nikdy nefungovala. Naopak je regulace, ze autopilot v Evrope nesmi zahnout ostreji, nez 1G na ridice do strany.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    o FSD mluvi Elon uz pres deset let a je jeden z jeho snu. Tesla v tomhle byla prukopnikem. Nicmene to spis narazi na ruzne regulace a omezeni od statu nez ze by se to protahovalo kvuli vyvoji. Pokud vim, tak nejaka lepsi forma FSD v evrope furt nefunguje? Fungovala tu a pak ji zakazali? Majitele tesel me kdyztak opravi/doplni...Nicmene cil je, ze vasi teslu budete moct nekomu pujcit a on vam za tu jizdu posle nejaky prachy..aka carsharing.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    W_NOICE78: A o full self drivingu mluví Elon už od hw verze kolik?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    E2E4: To ještě HW3 nefunguje tak jako HW4, ale pořád zlatá Tesla. U koncernu si musíš koupit rovnou nový auto, když chceš nový sw.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SMRGL: Jak to ta Tesla děla, že se zrovna trefí do místa kde byl před tím úsek s omezenou rychlostí a sama ti sníží rychlost když jedeš na tempomat nebo autopilot? Bez plachtění a se 100% rekuperací ze 140 na 80 km/h je to hrozně příjemný kdyz nemáš nohu na plynu.
    PES
    PES --- ---
    E2E4: Celý Musk je barnumský...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    W_NOICE78: mně zas stve ta barnumska reklama. full self driving akorát že vůbec.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    E2E4: Reagoval jsem pouze na to, že Tesla ani po půl roce neví, že D3 pokračuje až do Kaplice.

    FSD bylo zpočátku v EU i USA podobné – zahrnovalo základní funkce jako Autopilot a Navigate on Autopilot. Rozdíly se začaly projevovat v roce 2020, kdy Tesla v USA spustila FSD Beta, která přinesla pokročilé funkce pro městský provoz. V EU zůstaly funkce omezené na dálnice kvůli legislativě. Od té doby systém sice aktualizují, ale nevyvíjí se stejným tempem jako FSD Supervised.

    Až letos Tesla spustila testování FSD Supervised v Nizozemsku.

    Aktuálně FSD i Enhanced Autopilot v EU nefungují příliš dobře, ale to se může změnit se spuštěním FSD Supervised.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    W_NOICE78: AEBS nevyužívá data o rychlostech... A využívat nikdy nebude. Kor když kolikrát zabrzdi i v autě obyčejným trmpomatem bez map atd.

    Data o rychlostech využívají jiné systémy - například systémy druhé a vyšší úrovně autonomniho řízení. A to není nouzové brzdeni.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tesla's Full Self-Driving (FSD) system has the ability to recognize certain traffic signs, particularly speed limits, but its performance is not always consistent or reliable, according to various user reports and Tesla documentation

    ale to bude zalezitost jen nejakejch updatu imho.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    W_NOICE78: spíš jde o to, že celkem spolehlivě _cist_ rychlost ze značek umí i 15 let starý asistenční systémy.

    aby to bylo full self driving, tak by to mělo umět pracovat s realitou, ne s dodanými daty.

    nevím, možná americký značky pro rychlost Tesla číst umí..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam