• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KOUDY: páč to má po deseti letech provozu penetraci trhu přesně 0.1% - to je z těch baj voko 3 milionů Tesel, co po Státech jezděj tři tisíce aut. Registrovaných taxíků je jenom v Praze 16.000, tolik k tomu, jak je to oblíbená a použitelná služba...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    OMNIHASH: tak proc tu blbost alcatorovi lajkujes? Kdyz pak pises to samy co ja?
    RSZ
    RSZ --- ---
    OMNIHASH: ta diskuze byla specificky o carsharingu, kdy půjčuješ soukromé auto (a to tu rozhodně nyní běžně nefunguje) a potom specificky o elektroautech, četl jsi to alespoň trochu?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Hoši, je vám jasný, že vymejšlíte kolo? Carsharing je tu přes padesát let, první appka na to vznikla tak před patnácti. Kdo v něm chtěl ject, už v něm je dávno, Elon neElon...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tenhle podle alcators vlhkej sen techbros kterej nemuze nikdy fungovat uz funguje treba v usa 15 let.

    Turo Inc. is an American peer-to-peer carsharing company based in San Francisco, in the United States. The company allows private car owners to rent out their vehicles via an online and mobile interface in four countries (the United States, Canada, United Kingdom, and Australia)[4] and new corporate owners to rent out their cars in France in addition to the four previous countries.

    In July 2019, the American holding company IAC invested $250 million in Turo, a deal that valued the company at more than $1 billion.[5][6] According to company filings, as of March 2024 the site had 360,000 active vehicle listings.[7]
    PES
    PES --- ---
    RSZ: tak třeba nějaká "osvícená Komise" dojde k závěru, že osobní vlastnictví vozidel je přežitek a problém bude vyřešen ( #ironie )
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PES: Specifický typ zákazníků, chtěli zjistit co to umí a dělali s tím kraviny protože měli EV poprvé v ruce. Navíc bych se nedivil, kdyby těch důvodů bylo víc, které Hertz už nesdílel - klidně bych si vsadil na to, že jim z toho vymontovavali díly ve větší míře než u nějakých levných spalovaku a prostě už je nebavilo tyhle early adopters problems řešit
    RSZ
    RSZ --- ---
    "normální carsharing" = trochu jiná autopůjčovna, klidně komunitní, ale není to soukromé auto..
    RSZ
    RSZ --- ---
    PES: já řešil normální carsharing, v tom "osobním" carsharingu má pravdu alcator, je to úplný nesmysl
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ALCATOR: tento vlhky sen techbros uz funguje v usa nejakou dobu kdyztak. Jen je to po vzoru nokie zatimco tesla to chce udelat po vzoru applu, ale neni to zadna revolucni novinka. Jen dlouhodoba elonova vize jakym smerem se ma ta automobilka ubirat. Stejne jako v roce 20-6 mluvil o humanoidnich robotech treba.

    https://turo.com/gb/en/search?airportCode=fll&gad_campaignid=22546365288&gad_source=1&gbraid=0AAAAADhhJAeH9YuxjZS6_2pFT6yC-JAM3&utm_adgroup=180415034078&utm_adposition&utm_creative=751848807330&utm_feeditemid&utm_glcid=Cj0KCQjwxdXBBhDEARIsAAUkP6iuPTpTxaH6sQEgHkmxurr7iWqaMBIocRlamnySX3xux3ItfwtnMxoaArLwEALw_wcB&utm_keyword=turo%20fll%20car%20rental&utm_loc_interest_ms=2840&utm_loc_physical_ms=9062909&utm_matchtype=b&utm_targetid=kwd-2420517043193
    PES
    PES --- ---
    RSZ:
    ALCATOR: krásně se sešly dva naprosto protikladné pohledy na věc :-)
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    FEDAJKIN:
    PES:

    KDYBY někdy někdo skutečně rozjel ten KOUDYho vysněný car sharing přes nějakou chytrou aplikaci, tak by tyhle excesy byly ještě horší, protože zatímco Půjčovna typu Hertz má alespoň nějaké právníky, kterými může pohrozit někomu, kdo si od nich půjčil auto, tak běžný civilista si takové právníky dovolit nemůže, a appka od toho dá samozřejmě klasicky ruce pryč, jako to dělají všechny (Bistro, Uber apod.)

    Je to jen vlhký sen TechBros, že si někdo koupí auto za milion nebo za dva a pak dovolí kdejakému joudovi, který se zaregistroval jako "BigBalls69420" a o kterém vlastně nic neví (kromě toho, že chtěl nastoupit v Ostravě na ulici XYZ, číslo popisné 12), aby mu s tím jezdil jako prase po polňačkách.
    RSZ
    RSZ --- ---
    PES: za čas budou, protože jízda EV nebude nic zvláštního..
    PES
    PES --- ---
    FEDAJKIN: a jako v případě "car sharingu" budou tyhle excesy jako jiné? anebo nebudou a všichni budou jezdit sluníčkově a bez nehod?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PES: Důvodem k tomuto rozhodnutí měly být podle vyjádření autopůjčovny extrémní výdaje týkající se oprav elektromobilů. Generální ředitel společnosti Stephen Scherr již v minulém roce uvedl, že náklady na jejich opravy byly přibližně dvakrát vyšší v porovnání se srovnatelnými vozy poháněnými spalovacím motorem.

    Na vině by přitom neměly být přímo technické závady na vozidlech, ale fakt, že zákazníci autopůjčovny rádi testovali jejich schopnosti. Mnozí pak přecenili schopnosti vlastní, což vedlo ke kolizím a poškozením vozidel. Hertz se podle vyjádření Scherra dokonce snažil omezit točivý moment a rychlost vozů, případně je nabízet jen zkušeným řidičům.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Concerning!
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    PALEONTOLOG: "nikoho nezajima, co pise ceo na twitter, nema to zadny dopad na prodeje. Whatabout porshe ceo?"
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    PES: lovebrand
    PES
    PES --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ALCATOR: presne tak. Konkurence snizila cenu a i tak se tem sluzbam kde jsou ridici ukrajinci a syrani neznajici prahu dari lip nez treba drazsimu liftagu coz je taxisluzba s profi ridicema. Coz ti napovi, ze 90% resi cenu a ne kvalitu a proto budou sdileny tesly (a jiny auta) za deset let rozsirenejsi nez aby si kazdej par koupi auto za mic-dva. Zvlast ve mestech, kde je dobry mhd..jsou tam drahy byty atp.
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    KOUDY: Ano, DOTOVANÉ WayMo tě odveze. Protože investoři do toho dali miliardy a naději, že zrovna ta jejich služba bude vítězná.
    To samé dělají "AI bros", když dneska všem dávají zadarmo nebo za směšně nízké poplatky možnost nechat si od AI vygenerovat obrázky, písničky, videa, nebo analyzovat cokoliv. Ale tohle honeymoon období skončí úplně stejně, jako skončilo u Boltu, Uberu atd. Pamatuješ? Ze začátku Uber a spol. platili taxikářům královsky, aby je nalákali. A pak to přišlo -- přesně jak jsem nakreslil: Odměna za kilometr/jízdu šla dolů, poplatky, které si účtuje aplikace za každou jízdu šly nahoru, konkurence narostla, zákazníci se stali agresivnějšími... Takže si tihle taxikáři hledají přivýdělky typu "Přivezu matroš" nebo, v horším případě, "prozradím adresu a jméno sexy zákaznice, co jezdí sama"...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam