• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PER2: Jo aha, díky, žes mi to vysvětlil.
    PER2
    PER2 --- ---
    W_NOICE78: protoze pan v reklame rikal, ze uz koncem roku (kazdyho minimalne do konce tohodle tisicileti), te to bude vozit bez jakyhokoliv zasahu a navic ti to bude vydelavat penize, wau! ja panovi moc verim, presvedcil me, prece by nelhal....
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DOKIS: tohle je statisticky nesprávný on so many levels..

    nekompletní data a base rate fallacy všude..

    tohle klidně to může znamenat, že Tesla zamezila smrtelným nehodám tak, že z nich není žádná nehoda. tj v Tesle se nerozsekas vůbec a když už tak smrtelne..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KOUDY: neviem jak u inych vozidiel, v tesle sa da nastavit obmedzenie maximalnej rychlosti, zamknut akceleracia na chill, pripadne nastavit akceleracia s ohladom na okolie, ale mozno v tej dobe ked to hertz provozoval este vsetky tieto featury nemali
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DOKIS: Sorry tak to byl Hertz.

    Důvodem k tomuto rozhodnutí měly být podle vyjádření autopůjčovny extrémní výdaje týkající se oprav elektromobilů. Generální ředitel společnosti Stephen Scherr již v minulém roce uvedl, že náklady na jejich opravy byly přibližně dvakrát vyšší v porovnání se srovnatelnými vozy poháněnými spalovacím motorem.

    Na vině by přitom neměly být přímo technické závady na vozidlech, ale fakt, že zákazníci autopůjčovny rádi testovali jejich schopnosti. Mnozí pak přecenili schopnosti vlastní, což vedlo ke kolizím a poškozením vozidel. Hertz se podle vyjádření Scherra dokonce snažil omezit točivý moment a rychlost vozů, případně je nabízet jen zkušeným řidičům.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DOKIS: Lidi co to maji, si to zapinaji velmi omezene.
    Ve videach lidi, kteri se bavi testovanim FSD, vidime situace, kde FSD rozhodne bezpecne neni a ze objektivne existuji situace, kdy je rozhodne lepsi FSD vypnout.

    Tezko se presvedcime o realite, pokud mame predsudky. Pokud si prejeme aby FSD bylo lepsi nez ridici, odpustime mu spoustu chyb, s argumentem "mnoho ridicu by nezvladlo situaci lepe".

    Zatim je FSD drahe, lidi si to nezapinaji a tak je malo dat, jak jsem psal, jeste si musime 15-18 mesicu pockat.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    SEJDA: So, while it might be a slight stretch to say FSD is ten times less safe than a human, we can safely assume it is significantly less safe than a human driver.

    Dokud to "significantly" neznamena, ze vzali data ze spolehliveho zdroje, pustili na ne statistiky a vyslo jim to "statistically significant", tak to jsou stale jen kecy. Jako jasne, je tu hromada naznaku, ze FSD tak bezpecne neni, ale porad je to z velke casti dojmologie.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DOKIS: ano jeden je do roku 2022, jeden do roku 2024, pricemz uzkazuje i rozdil v marketingu Tesla v roce 2023
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: Oficialne je Sixt vyradil proto, ze maji prilis nizkou prodejni hodnotu pri vyrazeni (kvuli slevam, co data Tesla) a drahe opravy. Dohodli se s BYD, ze budou pouzivat jejich elektricka auta, i kdyz to zase spis vypada na "strategicke partnerstvi" (tj. velkolepe prohlaseni, ktere ma potesit akcionare a trosku vyhnat cenu), nez ze by z toho zatim neco realne bylo.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    SEJDA: To jsou data neresici FSD a i kdyby, tak je to zase jen do roku 2022. To jen rika, ze kdyz se nekdo rozseka v Tesle, tak ma vetsi sanci umrit...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SEJDA: jj protoze nerozumi zrychlenim elektrickych aut. Uz o tom mluvil reditel toho sixtu, ze tesly vyrazuji ze svech fleetu, protoze je lide neumi ridit a jezdi v nich jako magori.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DOKIS: musime si jeste pockat na data z Austinu, kde funguje i Waymo i Tesla. Ale prvni smerodatna data budou az za rok 2026, protoze rok 2025 je takovy spise jeste pilotni pro Robo-Taxi.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: To me taky zaijmalo, ale nenasel jsem zadna duveryhodna data, natoz poradnou analyzu. Problem je, ze relevantni vyzkum obvykle konci par let zpet, coz v tomto pripade znamena, ze to je beznadejne zastarale. A samozrejme vetsina verejne dostupnych informaci od jednotlivych firem je bud primo BS nebo cisla bez jasne metodiky, ktere jsou vlastne taky BS. Napriklad "miles driven between disengagements" se udava u Tesla 200, zatimco Waymo 9700. Jenze panuje obecna shoda, ze to nejsou "stejna cisla".

    S ohledem na to, ze firmy maji velmi silnou motivaci nedodavat spolehliva data, a nezda se, ze by je k tomu nekdo chtel/mohl dotlacit, tak bude asi treba pockat, az pojistovny nasbiraji dost dat. Protoze ty maji silnou motivaci mit to spravne. Ale to asi jen tak nebude.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Anebo tady, prestoze maji nektere Tesly Autopilota nebo FSD, maji Tesly nejvysi pocet nehod ze vsech autovyrobcu:
    Tesla Drivers Have Highest Rate of Fatal Accidents: Study
    https://www.rollingstone.com/culture/culture-news/tesla-highest-rate-deadly-accidents-study-1235176092/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: asi zalezi co si ctes:
    Self-Driving Cars Are Way More Dangerous Than You Think.
    https://www.planetearthandbeyond.co/p/self-driving-cars-are-way-more-dangerous
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DOKIS: a kolik km ujela konkurence s autonomnim rizenim v provozu bez havarie?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JIMIQ: s blinkrem na tabletu to není směroplatný!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    W_NOICE78: se zavorkou (supervised) to neni smeroplatny, Mana rikala
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    PER2: To neva, Koudy jim veri, protoze on ma, na rozdil od nas volu, to spravne kriticke mysleni a dela dusledny fact-checking.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam