• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    Toto téma je pro všechny, co hledají alternativu k předraženým katalogovým šikmostřechům, které nedokáží splnit ani běžné požadavky na ekologickou výstavbu.

    Cena bydlení není pouze kupní cenou, je potřeba započítat i provozní náklady!

    Pro všechny, co právě staví, nebo se chystají stavět své nové bydlení, ale i pro ty kteří už bydlí a mají zkušenosti z provozem a chtějí se o ně s ostatními podělit..

    V této diskusi by se měli řešit hlavně praktické konkrétní problémy se stavbou, nebo při projektovaní domu. Jaké materiály a jak  použít, kde je sehnat, jak vyřešit konkrétní problematické detaily k-cí, na co si dát pozor.
    Stejně tak by zde měl být prostor pro věci které se stavbou přímo souvisí, zákony, problémy s úřady, zajištění elektrické energie a pitné či užitkové vody pro domácnost, fotovoltaika a ostrovní systémy, solárrní kolektory, Rekuperace a VZT, způsoby vytápění a ohřevu TUV, Jímky a ČOVky
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA:
    Takže shrnuto pokud chceš alespoň něco uspořit:
    1) ten porfix pokud ho nutně musíš mít, pořiď co nejtenčí a největší objemové hmotnosti max 200mm a následně po vyschnutí kontaktně zaizoluj alespoň 200mm šedého EPS. Osobně bych zvolil ale jiný plný materiál plnou cihlu, VPC nebo BST
    2) zapomeň na to schodiště sebereš si skoro 20m plochy samo to schodiště tě bude stát hromadu peněz a budeš pak nadávat, prostory se dají oddělit i jinak
    3) odstraň ty veluxy v létě se s toho po.. Navíc je to velké riziko proplémů v k-ci pokud si to neuděláš sám a za ušetřený prachy si pořiď pořádný větší okna trojsko a 3 těsnění v rámu jsou dneska standard, za zbytek ušetřených peněz pořiď do paty domu foamglas F (perinsul není třeba)
    4) celou vrchní stavbu bych asi pojal jako dřevěnou k-ci Vyhneš se několika problematickým místům a uděláš z k-ce celého patra vazník
    5) odstraň klasický krov ušetříš na dřevu a pokračuj viz pod 4)
    6) Promysli pořádně ty rozvody vody takhle je to děsně nehospodárný
    7) přívod 3x40A ??? Co tam na tom chceš mít? Plánuješ doma nějakou průmyslovou výrobu? Pokud ne 3x 16 je až až
    8) Díky vazníkům budeš moc dát do střechy mnohem více izolace 35-40cm z toho minimálně 10 kamenné hutné vaty v kotraroštu. V létě poznáš rozdíl.

    9) Rozděl si zóny bytu tak aby jsi lépe využil slunce a možnosti zastínění
    10) bramac je drahej a životnost nic moc, šel bych do plechové krytiny, Střechu uděláš za jeden den a neváží to tolik.
    11) komín nech vést více vnitřkem objektu, topeniště udělej s velké akumulační hmoty jinak konfort nic moc, zádné jiné akumulační plochy v domě moc nemáš..
    12).. Vnitřní příčky z porfixu bych trochu promyslel, žádná tepelná akumulace a hrozivá zvuková izolace. Pokud rád souložíš a plánuješ nebo máš děti dal bych alespoň do té stěny mezi pokoji něco lepšího :-) Ideálně SDK příčku vyplněnou vatou 60Kg/m3. Z jedné strany by bylo hodno 2x opláštit aby každá stěna měla jiný rezonanční kmitočet

    Dovolím si tvrdit, že těchto 12 bodů ti sníží cenu stavby a nákladů na bydlení alespoň o polovinu. A dalo by se pokračovat...
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: ani pěnosklo pod základy. Nemáš vůbec řešený TM jak v patě domu tak jinde...
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: mluvím o tom aby ty žaluzie nebyli v létě potřeba. Předpokládám že pootočení dle osy S-J asi udělat z nějakého důvodu nemůžeš, ale okna na východ a hlavně v loznicích na západ bych nějak omezil. V létě bych tam spát nechtěl...
    TSOH
    TSOH --- ---
    KOOTCHA: to bude asi pěnosklo ne ?
    čim urcite ziskas je nakup oken predem... pokud se spatne vymeri nebo treba omylem vybere jiny profil, spatna barva ve vyrobe tak skonci ve stavobazarech nebo v bazarech na webech vyrobcu oken... videl jsem inzeraty na cca 10 oken na RD za zlomek ceny...
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Já se snažim postavit obyčejnej domek tak trochu staromilsky. Nejdu po nějakejch extra tradicích, ale hliníkový žaluzie tam asi dávat nebudu :)

    Četl jsem o nějaký izolaci pod základy ze skelných odpadů. To by mě třeba zajímalo. Nebo cokoliv na čem by se dalo získat aniž bych tratil na kvlitě.
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    KOOTCHA: jj. je to z duvodu tepelne stability. Nicmene jenom jsem tipoval. Slunolam se da resit pozdejc.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Jakože kvůli regulaci příjmu energie? To se dá dodělat kykoliv dodatečně. Já dělal co nejjednodušší a svépomocí nejlíp proveditelnej projekt kde vyhovim úřadu a pak si dodatečně můžu dodělat věci, na který teď nejsou peníze a který nemusej být řešený hned.
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    KOOTCHA: Asi oken.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    A stínění nevim čeho myslíš.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    CUKI: Já jako nepotřebuju rady :) navíc už je to na úřadě, jak jsem psal. Spíš by mě zajímalo ak ses reálně dostal na tu částku co jsi psal, protože já se snažil být co nejekonomičtější a nemyslim si, že se dostanu na něco podobnýho. A to si myslim, že jsem byl hodně při zemi. Ohřev vody ude bojlerem, kterej je dole v tý místnosti se záchodem nad pračkou.
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: Určitě bych to trochu zvýšil, i když pokud to uděláš dobře dáš tam nějaký šterk, drenáž, tak to bude v pohodě, ale nevlezeš tam, pokud tě před tim nepřejede parní válec :-)
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    TSOH: Je to urcite pomer delky provetravaneho prostoru a vysky provetravaneho prostoru. Opravdu by pod podhledem nosne konstrukce podlahy melo foukat, hlavne u drevostaveb. Pokud mas 20cm, nenech to zarust.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Ten komín dej do místnosti ne do zádveří, tak aby byl na chodbě v patře a mohl vytápět přes otevřené dveře všechny místnosti.

    Jinak jak ti vyšel radon? fakt tam musí bejt ten foalbit?

    Určitě bych přitlačil s tou izolací, a vynechal ten porfix, je to drahý a nic ti to nepřinese, stejně by to chtělo víc zaizolovat.

    Nemáš vůbec řešený stínění, čím ohříváš TUV a kde je to umístěné?
    TSOH
    TSOH --- ---
    STEAK9: to mi prijde strasne moc... resim stavbu male chatky a budu tam mit mezeru tak 20 az 25 cm... spodek natru lodnim lakem a uvidim no (tedy snad houby neuvidim... :)
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: piloty a zemní vruty jsou výborné řešení. Ale dobře odvětrat prostor pod podlahou je docela umění.
    Na pasy bych to nedávala.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    A mohl bys ten rozpočet prosim teda zveřejnit, nebo poslat? Mám jinej názor. Přízemní domy mi přijdou nepraktický a nelíběj se mi. Já mám v přízemí v podstatě jednu velkou místnost, předsíň a malej hajzlik s bojlerem atd. chtěl jsem to mt vzdušný a světlý. Nahoře mám 3 pokoje a malou koupelnu. Krm toho, že mám dole provozní a nahoře klidovou zónu, se taky vršek snáz udržuje v čistotě a máš tam soukromí. Přijde mi to lepší i kvůli vytápní i esteticky, mám půdu a hlavně jsem v chko, kde je to stejně nutný. Ale protože jsem ještě nezačal a mám to jen na papíře, rád se inspiruju...
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    CUKI: jj. souhlasim. Prulezna vyska je ok, nesmi zarust rostim a tak.
    CUKI
    CUKI --- ---
    STEAK9: To ani tení úplně bezpodmínečné, pokud prostor pod tím bude dostatečně upraven, tedy suchý. Ale minimální výšku nad terénem bych bral takovou aby se tam dalo vlézt.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAR_TINA: Hydroizolace není věčná a je skoro neopravitelná, na rozdíl snad od čehokoli jiného na stavbě.
    Pro dřevostavbu se vyloženě nabízí piloty nebo zemní vruty. Nejlepší vyřešení jakéhokoli problému, je najít takovou možnost aby problém prostě nebyl. :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: rozpočet mám hodně detailní, skoro by se dalo říct na koruny, ale je složité z toho vypreparovat konkrétní část. Je to všechno, včetně vybavení a spotřebičů.
    Ale já mám stejné rozměry bez patra.
    Pokud chceš ušetřit tak v takovém půdorysu je patro nesmysl, pokud to nějak nesouvisí z terénem.
    Oběma podlažím to schodiště uřízne takový kus, že to nemá opodstatnění. Stejně velká stavba přízemní vyjde na cca 700K Kč zatím co to tvoje patro může vylézt na 900k Kč i více.
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    Dřevostavby jsem projektoval pár let někdy před deseti lety, současné know how nemám. Nicméně pokud budete někdo řešit stavbu s podlahou nad terénem, je opravdu potřeba aby prostor pod podhledem podlahy byl provětrávaný pořádně, jinak vznikne mikroklima které mají rádi houby (nejdlé).
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    MAR_TINA: Podlaha nad terénem? Základy pak mohou být patky nebo pasy, vlastně cokoliv.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: jaký typ základů pod dřevostavbu volíš, aby ses vyhnul hydroizolaci?
    A co na hydroizolaci považuješ důvod k vyhýbání se, kromě snížení ceny?
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Hele to máš z poroberonu? Co za typ? zateploval jsi to? Ta částka mi přijde nějaká prapodivná. Já teda teď čekám na stavební povolení a domek mám 63m2 půdorys s patrem a snažil jsem se to vymyslet co nejekonomičtěji, ale rozhodně si nemyslim, že se vejdu do tebou zmiňovaný částky. Tak možná základ, hrubá stavba a střecha bez krytiny s tim, že si to budu dělat vícemén sám. Můžeš někde zeřejnit rozpočet? Docela by mě to zajímalo...dík
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam