• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    RUZZA
    RUZZA --- ---
    KOOTCHA: má vliv na pevnost... a není kamenivo jako kamenivo... ale když si spočítáš napětí tak zjistíš, že u malých staveb v základech máš max. 5MPa ... to ti udrží i pískovec ... dobrý beton má vyšší tahovou pevnost tj. když máš nerovnoměrný pokles který ti dostane do průřezu tah tak dobrý beton tomu lépe odolává a nemáš tam trhliny, do kterých teče voda a koroduje ti pak výztuž (snížení životnosti)... výztuž si tam dal ne?
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    RUZZA: Já už taj mám skoro základy hotový :) Jen jsem začal špekulovat nad tim, že vlastně kamenivo jako kamenivo a rozdíl je jen ve frakci a jestli má frakce vliv na pevnost. Protože by bylo levnější a praktičtější dělat všechno jen z písku a cementu. Ale já tam ty šutry dám. To byl jen dotaz do pléna.
    RUZZA
    RUZZA --- ---
    KOOTCHA: beton by měl mít plynulou čáru zrnitosti do fr. cca 32 http://stavebnikomunita.cz/profiles/blogs/navod-na-vyrobu-betonu-svepomoci... jinak bych objednal z betonárky, jestli řešíš kvalitu
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: nevim kolik toho potřebuješ ale na každym m3 ušetříš přes 4 pytle cementu aby to mělo stejnou pevnost. Beton je pevnej díky použitému kamenivu ne díky cementu. Navíc cím více cementu tím hůře odolává mrazu a je méně odolný vodě.

    Pokud jedeš základové pásy můžeš vzít třeba jen frakci 4-8 pokud je to třeba vápenec. Základy nepotřebujou nic extra pevnýho a tohle bude navíc extrémně porézní takže to nebude zadržovat vodu. Párkrát jsem to tak dělal právě z tohoto důvodu na opěrné zdi.

    Ale záleží co přesně děláš kolik toho potřebuješ...

    Jinak to opačně můžeš udělat z toho potěru a do toho dát vypraný velký kameny z okolí.

    V případě nějakých jílů a navážek a podobných špatných základových poměrů se dá taky udělat pevná spodní armovaná vrstva cca 20cm vysoká pak na to pokračovat třeba jen oblázky a kamenivem v extrému naprosto bez cementu a navrch zase 20 čísel armovaného. Případně v rozích a cca po pěti metrech spojit. Dá se tak ušetřit spoustu materiálu a hlavně dopravy. Ale vše záleží na konkrétních podmínkách to musí řešit statik na místě. Osobně se snažím používat spíše patky pokud to jde. Jestli ale stavíš kamenné mnohapatrové sídlo, tak ty pásy jsou lepší volba.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Kdyby měl přepážku, tak to neřešim. Ale dík
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Nákladní auta mívaj přepážku, takže můžeš vzít obojí při jednom.
    beton jen s písku (0-4) je spíš potěr. Ne že by to nestačilo, ale zase tam musíš dát mnohem víc cementu, takže tě to i ve výsledku vyjde dráž.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Je potřeba mít v základech kameny? Je to lepší, nebo horší, když se udělá beton jen z písku? Písek je totiž levnější a hlavně teď řešim dopravu a hodil by se mi čistej písek a štěrk vedle, ale zas se mi nechce platit tu dopravu 2x :) A vozejkem se mi to vozit už taky nechce. To už jsem se namakal dost :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: ...tak doufám, že vyrostla alespoň na stromě :-D
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: Nekupovali jsme hotový kompostér, vybrali jsme vhodné díly a sestavili ho. Vyfotit jsem zapomněla :(. Náš má bočnice z mřížky, aby dýchal, plné stěna vy taky šla. Víko by sis musel přivrtat panty a přidat lehké víko. Dno je snad vždycky volné.

    Druhý máme tenkoplastový šestiúhelník od města, protože to nakoupili za dotace a cpali všem se zahradou dva i čtyři (jo, někdo neuměl počítat). Není to špatné, ale nijak velké a dávám mu pár let, ne věky.
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    Pro zajímavost, co nám to v Brně vyrostlo za firmu.
    Úvod | Treehouses
    http://www.treehouses.cz/
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAR_TINA: Já našel jen tenhle: http://www.recyklace.cz/cs/produkty/Komposter/ a za tu cenu je tam toho trochu málo na můj vkus. Navíc tohle má dost velký díky, tím ten potkan proleze. Nemá to ani spodek ani vršek :-(
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: je to z tohoto materiálu http://www.recyklace.cz/cs/produkty/
    v rozích profily L jako sloupky a bočnice jsou z toho, co nabízí jako zatravňovačky v maximálním rozměru
    Každopádně z toho jde vymyslet dost věcí, dá se do toho vrtat.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: za světla ti ho mohu vyfotit
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAR_TINA: nemáš nějakej odkaz, foto, nebo název výrobku?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: máme velký kompost se sloupky a tlustoplastovými bočními díly (ta hmota z recyklátu) a jeden díl je vyndavací. Vyndáš, přeházíš, zandáš. Vyrobit vrchní víko nemůže být problém.

    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    CUKI: No to topeniště bude umístěno uprostřed místnosti (je to logický - uprostřed je komín) viz. výsek výkresu.
    Jak to myslíš vytápět komínem?

    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: jestli to chápu dobře tak do koupelny bych umístil ty kamna s přímým odvodem do pokoje. A podkroví bych vytápěl komínem a samotíží bez jediného ventilátoru. Otázkou je jak moc dobře to jde provést
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    Zdar,
    řeším teď zdroj vytápění pro náš objekt a rozhodli jsme se pro akumulační kamna. Jelikož se jedná o dvoupodlažní stavbu (1NP a podkroví), přemýšlím jak vyřešit vytápění jednak dvou oddělených místností dole (pokoj a koupelna) a podkroví samotného. Nemáte někdo zkušenosti s horkovzdušným rozvodem tepla - a to třeba plochými trubkami, rozvod třeba ventilátorem. Má to nějaké nevýhody, specifika, problémy?
    Odpůrci prý hovoří o hluku z ventilátoru, výření prachu apod. Co myslíte, případně co by jste navrhovali.
    Díky
    MATT
    MATT --- ---
    MMMN: imho to jsou vpodstatě klasický wavky, takže sání z venku. když se koukneš na schéma, je tam "7 - koaxialni trubky - systém trubek nasávání pro spalování a odvod spalin". elektrika se pouziva jen na zapalování a na to tam bejva piezo článek.
    MATT
    MATT --- ---
    CUKI: asi to budu psat tak trochu chaoticky...

    aby puda zadrzovala vlhkost, je dobry aby obsahovala hodne humusu, pripadne jilovejch koloidu. nekdo tusim za timhle ucelem pridava do pudy i "charcoal", ale vic nevim ;)

    odpar je danej teplotou vzduchu, osvetlenim, vegetaci, rychlosti vetru, vlhkosti vzduchu. s tim se da dost pracovat. kdyz budes sikovnej a mit vhodnej pozemek, tak se ti muze podart, ze cast odparu se ti vrati ve forme rosy.

    pokud bys mel svazitej pozemek, uvazoval bych o vystavbe piskovyho filtru, kterej by nize zas vyustoval na povrch.

    i kdyz nektery rostliny maj odpar obrovskej, ja sam si myslim, ze kazda rostlina je prizniva, ale vycislit je to dost obtizny. nektery hluboko korenici rostliny dokazou vytahnout vodu i pro ostatni kytky, ktery nemaj tak dlouhy koreny.

    pak lze uvazovat o ruznejch povrchovejch upravach, kypreni, mulcovani..


    CUKI: na tohle upozornujou lidi okolo PV. ze pri zasakovani destovejch vod z medenejch strech, se to dostava do pudy..

    DON_PEDROPOULOS: záleží na jakym jsi podloží a jak tam vypada hladina PV. pokud je tam puklinova propustnost a dobry zazemi, tak s vodou mit problem nemusis, pokud je to vic porezni, tak kdyz soused snizi hladinu, tak mas proste smulu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam