• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    Toto téma je pro všechny, co hledají alternativu k předraženým katalogovým šikmostřechům, které nedokáží splnit ani běžné požadavky na ekologickou výstavbu.

    Cena bydlení není pouze kupní cenou, je potřeba započítat i provozní náklady!

    Pro všechny, co právě staví, nebo se chystají stavět své nové bydlení, ale i pro ty kteří už bydlí a mají zkušenosti z provozem a chtějí se o ně s ostatními podělit..

    V této diskusi by se měli řešit hlavně praktické konkrétní problémy se stavbou, nebo při projektovaní domu. Jaké materiály a jak  použít, kde je sehnat, jak vyřešit konkrétní problematické detaily k-cí, na co si dát pozor.
    Stejně tak by zde měl být prostor pro věci které se stavbou přímo souvisí, zákony, problémy s úřady, zajištění elektrické energie a pitné či užitkové vody pro domácnost, fotovoltaika a ostrovní systémy, solárrní kolektory, Rekuperace a VZT, způsoby vytápění a ohřevu TUV, Jímky a ČOVky
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: Já jsem si řešil okna tak že mám vnější zastínění přesahem, které i v tomto období moc přímého záření dovnitř nepustí

    LINKOS:
    troufám si tvrdit že to není pravda. Díky tomu že majoritní akumulační plochou je podlaha ve které je otopný systém si troufám tvrdit, že jsem neviděl dům který má lepší regulaci vytápění. Přitom ta moje je založená na naprosto jednoduchém principu. Když jsem to takto projektoval tak mě od toho každej odrazoval že je to nesmysl, a dneska se často ti samí lidé na to chodí ptát jak že to vlastně funguje :-D

    TM mám vyřešeny taky naprosto jednoduše, izolace tvoří naprosto souvislou plochu. Nevím na jaký problém TM narážíš, protože jednodušší už to být nemůže. Parozábranu žádnou nemám. Celková bilance vodních par v k-ci mě vychází naprosto v pohodě.
    Naopak u vnější izolace je obrovský problém odizolovat základy. Na XPS ti na to jen tak razítko nikdo nedá (ale jsem přesvědčen že to jde) A zakládat na pěnosklo je neuvěřitelně drahý a přiváží se bůchví odkud...
    Nebo znáš jiné řešení?
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    když se dům nachladí, což probíhá právě ted a pak se zavřou dveře, náš pes si umí škrábnout na dveře tak ta velká masa umí opravdu udržet chladno nebo tedy v přechodových obdobích teplo. Ted zatáhneme závěsy, hedvábné, žádné těžké, i to pomůže. No a řešili jsme i přirozené zastínění takže je tu z jihu ořech, v tuto chvíli olistěný, v zimě naopak opadá. Musím říct, že to funguje výborně.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    no pasiv je to stoprocentně, byl to vzorový dům při měření blower door testu pana Nováka z čvut takže jestli něco vím jistě tak tohle. Ted zrovna je venku 10,5 tady je 20,6l
    a pořád nechápu proč kvůli vnitřní izolaci máš větší možnost.
    Zemní registr jsme původně plánovali, nakonec tu není a není potřeba. CO je důležité tak rekuperace.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI:ale preci do znacne miry stracis akumulaci,ktera se ti hodi po vetsinu roku. Nehlede na tom,ze vnitrim izolovanim ti vznikaji mista jako podlahy,pricky atd,ktere zevnitr nezateplis. Dalsi problem je material ktery na to pouzit abys zas nemusel resit parozabrany,coz jsou dalsi penize.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: to ne, starej masivní dům je v těchto dnech z principu lepší než jakejkoliv pasiv, protože jako sklep bere chlad ze země. Já to musím dohánět zemním registrem, kterej díky testovaní nemám v provozu. Takže když máme v noci otevřené okna a ráno je v čas zavřem, tak tu máme cca 23-24°C (nejnižší noční teplota venku) a do večera to vyleze o 1-2°C

    Pokud bych měl stejnou izolaci ale z venku, tak to prostě v noci nestihnu vyvětrat a začínám dejme tomu na 26°C, které tam ale udržím bez problémů celý den.

    Tady u nás je to ale extrém Jižní svah vysoko na skále. Udolí kde teče potok je hodně hluboko a nemá vliv na noční ochlazení...
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: ono se to nezdá ale i tak je té akumulace vevnitř dost, jen jí je hodně i z venku. Tu teplotu uvnitř dokážu díky tomu korigovat mnohem lépe než u jakéhokoliv domu s vnější izolací, ale v letních dnech to chce disciplínu a zavírat dveře, což je díky naší fence dost problém :-D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: ve starých masivních domech nemáš vedro ani v těchto dnech
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: Tak to asi moc pasivní nebude :-D a nebo jsi z nějaké chladnější lokality. Tady není 22°C ani v noci takže i když k tomu mám díky vnitřní izolaci větší možnosti tak těch 22°C neudělám, bez zemního registru nebo jiného aditivního způsobu chlazení.

    Z mé zkušenosti je v těchto dnech akumulační hodnota nevýhoda, protože noc je tak krátká, že takovou masu hmoty prostě nevychladíš. Mám přes 20°C i ve sklepě a ten je chlazen zemí.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    RAHANUR: podle mého je dobrá tak akorát do historických domů, kde ti nedovolí kvůli fasádě izolace z venku. Navíc řešit parozábrany a podobné věci u většiny izolací za to nestojí.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    v těchhle hicech otvíráme v noci balkonové dveře, dům se nachladí, ráno zavřeme a je tu příjemně, proto mi není jasná ta výhoda izolace uvnitř
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: pokud neme dum dost akumulaci nebude problem jen par tropickych noci,ale spousta teplich letnich dnu,podobne jako rychle vychladavani v zime.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: ocelová pažnice má dole hrot, který proniká do země. Ve spodních 1-2 m délky má navrtané otvory, voda proniká jimi.

    Dopřesnění - je to vhodné do štěrků a štěrkopísků, které se hodně špatně vrtají a kopat v tom pro velkou vydatnost vody taky nelze.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    no jestli můžu říct zkušenosti s akumulací, dnes venku 27, uvnitř 22
    těch 22 je tu v podstatě celoročně není to jen pro cyklisty, ale ráda bych to využila i na semínáře. Ta izolace zevnitř mě zaujala, ale to jsem právě nechtěla, nedovedu si představit jak to funguje.
    díky za názory
    CUKI
    CUKI --- ---
    MATT: To je dobrá připomínka, ale pokud se jedná o sezónní cyklisty. Tedy spíš jaro a podzim, tak ta akumulace má nespornou výhodu. Problém budou tropické noci v létě, kdy je akumulace velmi na škodu, a cca 3-4 měsíce od prosince do března, kdy je potřeba topit. Ta nevýhoda akumulace se z těchto měsíců projeví spíše v těch větších zimách, které trvají tak 20-30 dní v roce.
    MATT
    MATT --- ---
    RAHANUR: ted si nejsem jistej, ale nejsou vapenopiskovy cihly dobrý spíš pro celoročně obývaný objekty? pokud tu druhou budovu chcete využívat jen nárazově, tak bych volil nějaký materiál, co se naopak rychle prohřeje a akumuluje minimálně.
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR:Z VPC se zdí dobře má výbornou akumulaci, ale bude to těžká stavba, tedy další peníze na vrch za izolaci z pěnoskla nebo XPS, protože není možné (ani vhodné) stavbu zaizolovat zevnitř. Když nepočítám cenu za materiál na zdi (VPC nejsou zrovna za hubičku) tak je daslší nutná opatření zvýší celkovou cenu min o dalších 25%
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    trochu jsem koketovala s dřevostavbou, ale máme zkušenosti s vápenopískovou tak asi zůstaneme u ní. Přece jen ta akumulace je tu fakt výborná
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    cuki , dostavujeme pasivní dům, tedy ted už jen konečně přistavujeme zádveří, které bylo v projektu a furt nějak není hotové( mimo tepelnou obálku budovy) tak asi nějak tuším. Docela se mi líbí manželova vize, kterou někde okouknul na kolech, že schody budu zvenčí a bude tam pochozí pavlač nebo jak bych to nazvala.
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: Těch 5 metrů není problém Klidně bych dělal i víc, spíš patro obecně přijde samo na trochu víc. Jinak podlahu v patře určitě řeš sbíjenýma vazníkama. Podle těch vnitřních rozměrů (80m2 užitné plochy) tě jen materiál vyjde odhadem na 600-800k, aby jsi se dostala tak do 1,5kW statickejch TZ V nějaké průměrné oblasti.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    obyvákokuchny je tu 5,2 x 8 tedy tady co bydlíme. Asi by mi stačilo i něco podobného. To je jen pracovní název, ale měl by to být relativně malý, ted spíš úzký dům.
    DARAIT
    DARAIT --- ---
    RAHANUR: rekl bych, ze bude trochu orisek konstrukce - pokud chcete mit dole mistnost bez sloupu/pricek. Co sem cetl, tak je idealni sire tak do 5m, pak uz se musi resit spesl nosnikama a to vyjde draho..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam