• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    ZORB
    ZORB --- ---
    CUKI:Není třeba nic tlakovat, stačí samospát jak sem psal o tom kanystru-sudu, ten bimetal je v tom pojistném ventilu :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    RAHANUR: pěkná mozaika, to musí bejt piplačka...
    jen pro zajímavost jakou barvu mají čakry? a jak se na ty barvy přišlo?
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    ježíš takhle velký to být fakt nemuselo
    MATT
    MATT --- ---
    RAHANUR: ja to nemyslel irocky, coz mi z tvoji odpovedi prijde, ze jsi pochopila. čakry znám..
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    v pohodě, vím, že je to trochu praštěný, ale když jsem je tam včera viděla tak jsem si říkala, kde jinde než u nás by mohly být luxfery v barvě čaker. Kde jinde než v domě, kde je v technické místnosti dvoumetrová triquetra :))

    CUKI
    CUKI --- ---
    ZORB: nešlo by to vyřešit nějak šikovněji? Pomocí UPS živit čerpadlo je jako se pravou rukou drbat za levym uchem...

    třeba pomocná nádrž s vyšším tlakem, kde by byl pojistný ventil třeba pomocí bimetalu by upouštěl studenou vodu do okruhu? Otázkou je kolik by té vody muselo být a jak velký by to byl rozdíl tlaků...
    Tohle mě na tom topení dřevem taky vadí. Přílišná složitost náchylná k chybám...
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    matt hele musela bych vysvětlovat víc , ale do tohodle domu se to hodí. Je to jeden akcent a i když luxfery zrovna moc nemusím tak prostě tady je to nejpraktičtější řešení mimo tepelnou obálku budovy.

    Kdo to neví co to znamená, což je evidentně tvůj případ tak to bude brát jako barevný akcent :)

    ZOrb, no už jsme to tu testovali a kdyby vše selhalo tak vybereme kotel zezadu, ten horký popel a vyvezeme, ale to udělal známý. U nás když to přestalo jít tak stačilo jen přestat přikládat, UPS to zvládnul vychladit tak, že to bylo v pořádku.
    ZORB
    ZORB --- ---
    RAHANUR: Dochlazovací smyčku bych doporučoval vyřešit. Kolegyně musela měnit výměník, když odešlo čerpadlo, páč topenář to považoval za zbytečný připojit. Viděl sem to vyřešené buď dostatečně dimenzovaným kanystrem a pak větší UPSkou co krmila kotel i čerpadlo.
    MATT
    MATT --- ---
    RAHANUR: ještě si dej podél LED pásky, je to docela pěkný.. ;)
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    aaaa dneska mě něco napadlo, pro vás úsměvné, já z toho mám radost. Staví ted konečně vstup. Budou tam luxfery. No a jedna řada bude v barvě čaker. Zbytek bude úplně jednoduchý.

    jo a u kotle bývá a tedy i u našeho je chladící smyčka, ALE musí být napojená na vodovod a my vodovod nemáme. A když nepůjde elektřina tak čerpadlo ze studny nečerpá.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    je potřeba dát pozor na ventily a serva,hlavně na čerpadla, na jejich spotřebu , dělají se i energeticky úsporné. Prostě aby to ten ups zvládnul.
    RAHANUR
    RAHANUR --- ---
    máme u kamen ups, protože když vypadne elektrika a tady se to bohužel stává dost často tak je potřeba, aby cirkulovala voda , přestaneme přikládat a bude to ok. Ted jsme řešili něco podobného se soláry. Tam by byl asi dobrý solární fotovoltaický panýlek, který by živil ups. No a když vypadne elektrika tak budto bude svítit a bude fungovat i malý panel nebo nebude svítit a je to jedno. Ale to jsme zatím nezrealizovali.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MATT:
    to heslo zastávám taky, ostatně proto jsou diskuse. Nerad bych aby to vyznělo jakkoli negativně proti komukoli a čemukoli, jen hledám protiargumenty. Někdy stačí trochu "proštouchnout" a najednou ti dojdou věci na které by jsi nepřišel, protože je prostě tak nějak opomeneš, přeskočíš...

    Ale k tématu uvnitř bude jasně mnohem větší teplo, ale má se za to že ty kamna budou mít mnohem větší povrch z venku než uvnitř, tedy oni se tam ty Wattíky vesměs všechny dostanou jen později, bohužel stále v době kdy je teplota vyhřátá přímým vlivem a není potřeba další energie.

    Voda má na kg/K nějakých 4200J vůči cca 1000J co má to souvrství zdiva. Ale to není tak podstatné. Podstatné je to že AN bude izolovaná a to se projeví na tom že tu vodu můžeš skoro uvařit a nic se nestane. Když budou mít ty kamna 40°C teplotu, tak ti všichni z místnosti utečou... :-D

    MATT: To jestli bude součástí nebo ne teď nějak neřeším. Aby byla součástí by bylo výhodné z hlediska izolace topeniště (což je největší kámen úrazu) Problém pak ale bude aby se lokálně ta voda nezačala vařit, tedy promíchání při překročení nad nějakou teplotu je nutnost. Ale z hlediska koroze je lepší tam udělat přímej výměník
    MATT
    MATT --- ---
    ještě mě napadá, že nádrž mimo kamna má výhodu dvojího okruhu a výsledný stratifikace vody v ní. Což je na další topení efektivnější oproti nádrži ve který se voda promíchává
    MATT
    MATT --- ---
    CUKI: tam ti unikla časová prodleva a to, že právě kachle na povrchu můžou mít nižší teplotu než bude mít akumulační jádro. proto se budou rychleji nabíjet a pomaleji vybíjet. ale možná ty mluvíš o výkonu co vyzáří a já o výkonu co se efektivně protopí (nevyletí komínem).

    a ještě zpetně, tam dáváš do protikladu 1000 l nádrž a 25 tun materiálu. nepočítal jsem to, ale přijde mi to nereálný, co si pamatuju, při stejnejch objemech a teplotách vycházela voda cca 2-3x líp, nikoli 25x

    jinak já bych použil taky systém s oddělenou vodní nádrží, ale jak říká táta "jsem v opozici, abych se víc dozvěděl" ;)
    CUKI
    CUKI --- ---
    MATT: Tak teď asi něco uniklo mě. Je jedno o jakej kamnech se bavíme, ale pokud prostě Ty počítáš, že tu energii pojmou jen ty kamna, tak co se pak (i v průběhu) s tou energií stane? Přece se vyzáří! A to budeme ale potřebovat jen ve velmi omezené míře. Proto to celé musíme zaizolovat. Ty kachláky sice vydržej víc než 100°C o tom se přeci nepřu, ale kam tu energii uložíš? Ono to bude zářit a zářit a nepůjde to vypnout :-D. Je to strašně neefektivní způsob vytápění.


    A zaizolovat kachlový kamna mi nedává zrovna moc velkej smysl. Proto píšu že jediná možnost je to celé zaizolovat tak aby se nedostalo nejlépe nic přímo do místnosti, což bohužel nejde, ale třeba ty kamna co o nich psala Rahanur umí do místnosti dodat "jen" 1,5kW. A to o lepším parametru jsem zatím neslyšel. U ní navíc kreje ten výkon do místnosti ohromná masa VPC. Kdyby to byla stavba z plynosilikátu, nebo cihlovzduchu už by to zdaleka tak dobře nefungovalo.

    S těma kachlema na AN jsem to bral spíše jako fór, ale tak složité mi to nepřijde. A bude to určitě levnější a jednodušší než navrhnout stejně dobře fungující těžké akumulační kamna.

    Ty se totiž hodí jen do objektů s velkou TZ a obrovskou vnitřní akumulací, kde ty kachláky kryjou jen párhodinovej časovej úsek (typicky noc) a přebytečnej výkon se dostane do ostatních nevytápěných místností. Dnešní domy fungujou na zcela jiném principu. Dřív třeba ani kamna neměli exerní přívod vzduchu, vše šlo z místnosti a do místnosti netěsnostma v plášti domu. Dneska by to bylo o život.
    MATT
    MATT --- ---
    CUKI: nojo, trochu jsem se do toho zamotal.. psal si, ze nevis co s prebytecnym teplem, ale me uz nejak uniklo, ze v tu chvili se jeste debatovalo o klasickejch kamnech a ne kachlovkach..

    jen bych upozornil, ze klasicky kachlovy kamna pravdepodobne muzes nahrat na vic, nez 100°C, takze ten pomer kapacity oproti vode nebude zas tak nevyhodnej. navic realizace akumulacniho kotle primo v designu kachlovek mi prijde docela pracnej (musis hlidat tlaky, var vody, bude docházet ke korozy atd.. ). regulovatelnost odběru bude bude stejna, jako s pevnou masou..
    CUKI
    CUKI --- ---
    MATT: tak to jsem nepsal, nicméně 3kW kamna jsou toho výkonu schopné a aby ekologicky spalovali o moc menší výkon si dovolit nemohou. a je na to důležité myslet při regulaci vzhledem k prodlevě mezi zatopením a sáláním (na tom je ta f-ce kamen postavena) A to je dost těžké kontrolovat. Proto píšu od začátku o tom že je podle mě vhodnější to teplo poslat s co nejlepší účinností do regulovatelné AN. A klasické těžké akumulační kamna v takových to stavbách ztrácejí ve většině případů smysl.

    Ostatně pokud se někomu líbí design kachlovek tak ty kamna s vodní AN můžou vypadat stejně. Jen mají tu výhodu že při stejné kapacitě mohou být mnohem menší

    Proto čekám na ten konkrétní příklad kde by to bylo v malém PD vhodně použito. Z principu neizolování kamen je to sálání víceméně zpožděno na max 8-24h Tedy aby jeli 2 dny tak tech 70kW musí pojmout (v praxi mnohem více). Takže při dodržení rozumných hygienických podmínek potřebuju cca 25t zděného materiálu, ale co je větší problém potřebuju aby ty kamna tu energii měli kam vyzářit. Jenomže já budu na kraji topné sezóny a TZ budou dělat třeba jen 200-300W, jak zajistím aby nedávali víc? Obávám se že nijak než izolaci to nepůjde.
    Proto píšu že je to podle mě nesmysl. Zatím co ty samá kamna která by měla jen 1000l vodní AN by to s rezervou ustála (voda by se totiž ohřála na cca 70°C a teplo by vydávala dle potřeby...
    CUKI
    CUKI --- ---
    DOKKTOR: s tím vcelku souhlasím, netuším kde je rozpor mezi tím co jsem zde napsal?

    DOKKTOR: To že je něco oblíbené neznamená že to má nějaký význam

    BTW v obou případech jsem se nedočetl o tom že pojedou takto několik dní :-)
    MATT
    MATT --- ---
    CUKI: mno minimalně to tu vypadalo, že podle tebe 3 kW kamna musí ty 3 kW dávat nonstop..

    DOKKTOR: jediny rozdily v radu desitek stupnu jsem zazil ve vymrzly chalupe, kde se zatopi krbovkama. tam se ti muze stat, ze treba prvni dva dny budes mit u kamen (pocitovejch) 50 a v rohu 10 °C
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam