• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    Toto téma je pro všechny, co hledají alternativu k předraženým katalogovým šikmostřechům, které nedokáží splnit ani běžné požadavky na ekologickou výstavbu.

    Cena bydlení není pouze kupní cenou, je potřeba započítat i provozní náklady!

    Pro všechny, co právě staví, nebo se chystají stavět své nové bydlení, ale i pro ty kteří už bydlí a mají zkušenosti z provozem a chtějí se o ně s ostatními podělit..

    V této diskusi by se měli řešit hlavně praktické konkrétní problémy se stavbou, nebo při projektovaní domu. Jaké materiály a jak  použít, kde je sehnat, jak vyřešit konkrétní problematické detaily k-cí, na co si dát pozor.
    Stejně tak by zde měl být prostor pro věci které se stavbou přímo souvisí, zákony, problémy s úřady, zajištění elektrické energie a pitné či užitkové vody pro domácnost, fotovoltaika a ostrovní systémy, solárrní kolektory, Rekuperace a VZT, způsoby vytápění a ohřevu TUV, Jímky a ČOVky
    rozbalit záhlaví
    MATT
    MATT --- ---
    PERSEEIDA: my na chate koupili vykonnejsi kamna a bohuzel nemaj se starym nevyvlozkovanym kominem dostatecnej tah. temer pokazdy, kdyz se priklada, tak jde kour do mistnosti.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PERSEEIDA: zatím tuším že ne, ale bude jen a jen přísnější
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    PERSEEIDA: pokud to není na stálé topení, je to jenom příležitostné topidlo, tak by tam vložka ani revize nemusela být. info od celkem velké kominické firmy, když sem řešil, jestli vložkovat nebo ne.
    PERSEEIDA
    PERSEEIDA --- ---
    CUKI: Můžu se zeptat na ten výkon? Máme na chatě staré kamna, když jsem vloni nechávala dělat revizi komína, kominík říkal že kdybychom kupovali nové, musel by se vyvložkovat komín. Takže kdyby měly ty nové kamna výkon pod 10W, mohlo by to zůstat, tak jak to je? A počítá se to podle nominální výkonu nebo max. výkonu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: nacvakal jsem to do cizí stavby, takže orientačně jsou TZ v případě že v podlaze bude těch 6cm EPS všude. statická TZ do 2,3kW pokud zateplíš 20cm EPS plášť. Reálně tak kolem 3kW při započtení tepelných mostů a normální větrání.
    Nicméně pokud to necháš tak jak to je tak statické TZ vycházejí asi 5x větší!!
    při -12°C nevím v jaký jsi lokalitě...

    Jo a jenom pro upřesnění. Zateplení stropu je na ležato? nebo mezi šikminy? Pak ta plocha bude větší...

    Takže rozdíl je obrovský a v ceně za topeniště a jeho obsluhu taky. Nad 10kW výkonu jsou větší nároky na revize, komín a pod.
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: pokud už je projekt, tak je to problém, jinak el do 50m hradí distributor, ty platíš jen sloupek a rezervovaný příkon. Odpady a voda je v kompetenci obce. Pokud je to zastavitelné území, tak by neměl být problém...
    TSOH
    TSOH --- ---
    ahoj, neřešil někdo přípravu připojení pozemku na sítě ? Na ulici kolem zahrady (možnost výstavby) se bude dělat pro vedlejší RD kanalizace a přívod vody. Když už to budou kopat tak jsem si říkal, že by bylo dobrý rovnou řešit přípravu pro případnou stavbu do budoucna. Předpokládám, že akorát na vodovodním a kanalizačním vedení v zemi u pozemku bude zaslepená odbočka. Je to tak ? netuší někdo finanční nákladnost ? Chci se jit zeptat na obecní úřad, tak abych byl trochu v obraze.. třeba to zde někdo řešil a poradi... připadne dik.
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    CUKI: jasny výplně 22m²
    CUKI
    CUKI --- ---
    okna a dveře plocha stavebních otvorů
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    CUKI: podlaha 60m² a strop stejně
    co myslíš výplněma? (sorry)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: 130m2 zdi. A kolik jsou výplně? Kolik podlaha a strop?
    Pokud jsi to uzavřel těma oknama a funguje to, tak doufej, že je hydroizolace v pořádku, pokud ne tak bych nejdřív řešil tu hydroizolaci. Tedy podřezat na na tu betonovou vanu dat novou aby to tvořilo spojitý celek. Dělat to až po rekonstrukci je nesmysl.
    To lepidlo tam musí ty materiály slepit dohromady :-) Takže tomu se nevyhneš. Ale můžeš udělat ten rošt a provětrávanou fasádu. Z venku obložíš dřevem.
    Ale v tvém případě bych šel do toho EPS pokud trváš na omítce.
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    CUKI: Obvodový plochy - v souhrnu činí asi 130m² (jednotlivý zdi + štít). Díky.

    Co se týče hydroizolace - tak to máš na mysli jako v základech? Jak jsem řekl je to rekonstrukce staré zděné chaty a v projektech hydroizolace byla, ale jaká byla realita nevím. Nicméně i sklep je např. suchý, nikde žádné známky průsaku vlhkosti.
    Co se týče fasády, ano skladba by měla být vata,..omítka nějaká silikátová. S tou recyklací tomu rozumím, jde to nějak ošetřit v této skladbě, např. oddělit plochu vaty od lepidla?
    Podotázka - jak se tedy řeší fasáda u staveb zateplených vatou tak, aby se daly využít nejvíce její vlastnosti?
    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: Ta parotěska je nutnost, jen nemusela bejt použitá ta Al ale stačila obyč. Protože pokud se dotýká toho SDK tak tam ta radiační složka je mizivá.

    Pokud nemáš problém z vlhkostí, tedy hydroizolace je kvalitní, tak se ničeho nemusíš bát. Jediné co je potřeba, aby ten rosný bod byl vždy v Izolantu. Toho docílíš větší šířkou té izolace nebo lepší lambdou.
    Žádnej dům nemá co dýchat. Navíc si ho uzavřel už těmi okny. Tou cihlovou zdí toho už tolik neprojde.

    No a jak jsem psal prve pokud použiješ kontaktně vatu, tak vata je sice prodyšnější, ale pak to stejně uzavřeš lepidlem a fasádou? To je dost škoda. Navíc se snažím vždy aby se dal materiál co nejlépe recyklovat a lepit lepidlo na vatu je dost problém to pak oddělit.
    Napiš tedy ty jednotlivý plochy ja ti to alespoň orientačně spočítám. Je potřeba znát vnější plášť.
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    CUKI: jak to myslíš s tou parotěskou, že je zbytečná, ta je snad důležitá proto, aby vlhkost vznikající v domě nešla skrze sdk do izolace ne?

    Skladba podlahy je zatím k diskusi - ta výška je problém, tuším celkově je to dané 12cm, ale vzhledem k tomu, že je to rekonstrukce, tak podlaha není všude stejně rovná a jsou místa kde je to například jen 8cm.
    No ted bych právě potřeboval určit výkonnost té krbové vložky, pro to bych potřeboval odhadnout ty tepelný ztráty. To EPS u rekonstrukce staršího zděnýho objektu na fasádu mě teda většinou nikdo nedoporučoval. Hlavním argumentem bylo uzavření (takový to igelitkový) a vlhkost by se neměla kam vytrácet.
    CUKI
    CUKI --- ---
    RUZZA: " kopaný keson" to je co. Jako vím ještě co je keson, ale jen ten vodní :-)
    Kopat do toho právě moc nechci. Problémová (vysoká 2m) bude ve svahu pouze poslední část ze tří na půdorysu 5x5m jsou pravidelně rozmístěny piloty ve třech řadách po pěti kusech. Nemuselo by jich bejt sice tolik, ale pak by byl větší nárok na podkladní spojovací trámy, které nesou roznášecí rošt.
    Pásy tam kopat nechci, betonu bych rád použil co nejméně. Navíc bych to tím pásem ještě zhoršil, pokud bych se nedostal na skálu. Zemní vruty jsou Zase příliš drahé. Zarovnáním svahu to taky nespravím, protože bych na ty dlouhé betonové sloupky akorát tlačí v horní části, protože nově přidaná zemina bude mít tendenci z toho svahu ujet...
    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: Jo ta střecha je super. Al parotěska je IMHO zbytečná pokud leží na SDK, ale nijak neškodí, možná se i lépe opravuje.

    Ty podlahy už jsou finálky nebo se do toho dá sáhnout? Možná pokud by to šlo zvýšit alespoň o 2cm bych zrušil rošt a položil EPS v celé ploše na to na kříž 2 OSB podlepit a prošroubovat a na to ty palubky. Pokud by šlo izolace víc, určitě ji dej. Nicméně teď bych se na to asi vykašlal jen bych s tím počítal do budoucna.

    Kamna bych koupil už na TZ toho budoucího stavu, v nejhorším dotopíš přímotopy. Jinak pokud nehodláš dělat nějakou otevřenou fasádu, což už se s novými okny dělá špatně, tak bych dal místo vaty EPS a raději bych přitlačil na šířce. Navíc to i tak bude levnější. 20cm určitě nebude na škodu.
    Pokud budeš dělat dřevěnou fasádu tak udělat dvojitý rošt a dát tam mnohem levnější izolaci, kterou následně přikryješ prozatímně jen fólií, tak to nebude stát ani moc času ani práce a rok to takto bez problémů vydrží. Dobře bych se snažil zaizolovat patu domu.
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    CUKI: ano to je mě jasný, že to s tím zamává, ale potřebujeme se nastěhovat, takže logická posloupnost je taková, že je nutné udělat stavební práce a plášť posléze.
    Strop - skladba izolace je do kříže mezi krokvema 160 a na krokve 100, na tom parobrzda stříbrná a sdk.
    Podlaha v 1NP - stavba je ze 3/4 podsklepená, takže ze sklepa přijde asi 100 polyš na strop. Podlaha je beton 100, asi vana proti vlkhosti něco, na dřevěným roštu palubky, mezi roštem 6 cm izolace, zatím nevím jaké.
    RUZZA
    RUZZA --- ---
    CUKI: ok :)
    ... tohle je malá vrtačka do písku na studny na vystrojený vrty... když se ti ten svah hne tak to ty špejle neudrží... v těhle případech většinou dělaj kopaný keson a první skruž zaseknou do skály

    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: No ta vata s tím ve výpočtu hodně zamává, takže bych doporučil nejdříve vatu a teprve potom instalovat nový zdroj tepla, pokud si musíš vybrat. Do stropu bych tu vatu ještě přidal pokud je to technicky možné. Tohle vypadá jen na mezi krokve co? Chtělo by to byť třeba 5cm kontra, pak se radikálně sníží tepelný most krokve.
    A co podlaha tam něco je nebo bude?
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    CUKI: myslím že ano. Zastavěná plocha je 70m², 1 a 2NP. Světlá výška v obou patrech bude 2300mm od podlahy ke stropu. Obvodový zdi vesměs cihla 300mm (mělo by se to zateplovat asi 150 vata, ale uvidíme jestli to letos dáme). Okna jsou ve dřevě, trojskla IV 92Pasiv. Plocha střechy 100m², vata 160 na 100 λ = 0,035.
    Zdroj tepla bude jeden hlavní, krbová vložka s akumulační obestavbou a samotíž. průduchy do vrchního patra. Potom el. přímotopy na temperaci v určitých obdobích.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: jseš schopnej alespoň popsat tu stavbu a m2 ploch?
    Jak je řešena izolace v podlaze, jak ve stropě, nebo jestli je zateplená přímo šikmina. Z čeho jsou zdi, okna typ? U všeho skladbu k-ce a plochu, pak se to dá z toho nějak odhadnout, alespoň jako celek. Jo a přesnější lokalita stavby. úplně detailně to zas nepotřebuješ, ale pak to chce stejně aby to udělal topenář dle místností. Taky je potřeba vědět jestli to nechceš nějak v dohledné době zlepšit, pak se ti rozhodí otopná soustava. Čím přesnější to bude tím komfortnější provoz. Mnohdy taky zlepšení energetické náročnosti budovy může být levnější než investice do většího zdroje tepla.
    Taky jde o to jaké kamna máš na mysli pokud na tuhá paliva nez výměníku všechno do vzduchu, tak nic moc počítat nemusíš, to se dá u nezateplených domů empiricky odhadnout, Jestli tím ženeš vodu do radiátorů podlahovky, tam už to chce přesnějc
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    CUKI: ok, dívám se na tu tabulku a obávám se, že je to na mě příliš složitý doplnit hodnoty co tam chtěj.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam