• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    CUKI: bavil jsem se v holandsku s kamaradem co si privezl do amstru maringotku z vychodniho nemecka kvuli tomu ze tam jsou levny. Dopravu zaridil vypujcenim maleho nakladacku na kterou ji vytahl navijakem. To pujceni auta ho vyslo na mnohem min nez aby platil dopravu. Ale nevim jestli se v cechach pujcujou maly nakladacky.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NYKRUK: jj to asi udělám, proto to řeším.
    Osobně se ho snažím spíše od myšlenky přepravitelné stavby odradit, protože mi to přijde tak jako tak složité. Kamarád stěhoval marinu za asi 23k Kč, ale na větší vzdálenost. Tedy cena pouze za tahač s podvalníkem. Podle mě tohle bude stát pouze o ten jeřáb více a o zesložitění v podobě povolení pro nad rozměr.
    Ty podvalníky jsou všechny stejně předimenzovaný a cena od cca 29Kč do 45Kč.
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    CUKI: Nechci Tě z toho nijak zrazovat, spíš jen chci upozornit na to, že v rozpočtu stavby je nutné nechat značnou rezervu na přepravu a připravit na to zákazníka. Toto se musí řešit vždy individuálně. Můžeš nějakýmu dopravci zavolat a požádat o cenovou nabídku a říct mu, že chceš pouze představu o ceně pro budoucí projekt.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NYKRUK: Já teď spíš srovnávám ty rozdíly. mezi dím do 2,55 na kolech a mezi do 3,2 bez nich. Ona i ta blbá marina se dost prodraží pokud ji traktor neveze do sousední vsi.
    Já jsem dost skeptickej k tomu mít tam ty kola, protože když to jde umístit na nich, tak je to jistě výhoda, ale na obou místech kde bych to mohl stavět mi jsou ty kola na nic. No a pak zbývá ten rozdíl v té šířce. Tedy zajistit ten průjezd pro nadměrné vozidlo. Kolik to tedy může stát?

    A máš pravdu stěhovaní není možné kdykoli, omezení to je, ale nikoli velké.

    Tady: http://www.miroslavsmid.cz/cenik/cenik-dopravy-a-prace
    je nějaký ceník. Povolení je litr na víc..
    CUKI
    CUKI --- ---
    OGMIOS: o limitu 2,75 jsem jaktěživ neslyšel 2,55m je základní norma (2,6 pro chladák).
    Podval potřebuješ tak jako tak, pokud nemáš marinu s papírama. Takže jediný co je podle mě na víc je ten jeřáb.
    Nebo stojí fakt něco i to povolení? Pokud ano nikde jsem nepřišel na to jak se počítá. Navíc kombajny do 3,2m taky jezděj taky tak.


    VDFLAT: Ano 4m je už potřeba doprovodných vozidel to se pak nasčítá...
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    CUKI: Jasně, to jsou informace na webu, ale máš jeřáb na nakládce, na vykládce, náklaďák zaplatíš tam i zpátky, protože tohle na vytěžovák nikdo nebude chtít vzít, k tomu komplikace, protože to nebude mít oka zvrchu, pak to musí za něco přikurtovat k autu , cestou to šofer orve o značky, o větve, složit to budou chtít někde na louce uprostřed lesů, která je zčásti podmáčená, běžnej náklaďák se tam zahrabe, takže to budeš překládat na traktor. Nedejbože, aby to chtěl mít zákazník na místě 23. prosince v půl metru sněhu.
    Toto je nejhorší scénář, kterej dokážu vymyslet a neni rozhodně za deset tis.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    Dělám ve firmě, co vyrábí bazény, a převeze se i rozměr 4x8 (v případě několika v sobě to už váží kolem 3 tun). Doprava ze středních Čech na Moravu bývá okolo 50.000 Kč, k tomu do 6.000 Kč za nějaký jeřáb na vykládce.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    2,75m je max pro normalni vozidlo. Coz je i sirka maringotky treba. potom to musi byt oznaceno znackou a majackem a nad 3m s doprovodnym vozidlem.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NYKRUK: Já to tam něják nevidím :-( co na tom bude stát statisíce? nad 3,5m je poplatek 3000Kč do tohoto rozměru je to zdarma ale od 3,2m je povinnost mít doprovodné vozidlo. Které to o něco prodraží. Proto jsem usoudil že 3,2m je rozumný limit. Našel jsem to samé co ty, jen si to asi jinak interpretuji. Já pochopil že to někde nahlásím. Oni checknou trasu když zjistí že je to bez problémů tak můžu jet. Jen je omezení jízdy v mlze.
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    CUKI: nadměrná přeprava se v případě převozu čtyřtunový věci vůbec nevyplatí., Cenově to je ve statisících.
    tady je náhled, co všechno se musí řešit, můžou to dělat jen spešl firmy atd.
    Silniční přeprava nadměrná | Intranscom
    http://www.intranscombrno.cz/silnicni-preprava-nadmerna
    2,55 m šířky je podmínka, tak jak to uvažuješ, se běžně stěhují kontejnery, např.: komarent.cz
    CUKI
    CUKI --- ---
    OGMIOS: Já jsem měl taky pocit, že podvozek z mariny je to nej, ale teď už jsem došel k závěru, že je to zátěž k ničemu. Kola jsou na nic, jelikož manipulace s takovým kolosem je pěkná možná tak na rovné louce, ale většinou ne na místě, kde se může maringotka legálně postavit.

    Stejně to chci postavit na patky, protože chci mít dlouhodobou jistotu roviny. Takže mi z té mariny zůstane vlastně subtilní podvozek, který je dělán na nezaizolovanou maringotku. Budu navíc řešit přesahy. což je zbytečné řešení, na to že to samé obstarají 2 traverzy svařené na dvou třech místech nějakou rozpěrou k sobě.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NYKRUK: No nemyslel jsem tím běžné auto z rukou spíše jako auto co řeší odvoz i jeřáb v jednom. Ale dík tohle pomohlo. Já se v autech a téhle technice vůbec nevyznám

    Pokud za to dám cca několik tisíc, Třeba dopravu na 50km s použitím jeřábu za deset tisíc, tak je to v celku v pohodě. Vidím to tak na max 10m do dálky 6m do výšky a do pěti tun se to musí vejít i kdyby nechtělo. Vidím to tak na 4.

    S tím to postavit ze šesti dílů nemohu souhlasit, protože to si nedokážu představit udělat tak, aby se pak nemuseli draze vyřešit spoje, tedy podlahové krytiny a podobně. To by jsi řešil jak?

    Stejně tak oka v horní části. To by jsi musel svařit/sešroubovat těžkou ocelovou k-ci, která bude přesahovat obvod a tedy díky ní budu muset tu stavbu udělat reálně užší třeba i o několik decimetrů! A to je pro mě naprosto nepřijatelné. Skladba zdi bude mít min 25cm, jinak se to nedá dost dobře zaizolovat. Priorita pro mě musí být ekologický provoz a to se vylučuje s topení dřevem. Proto pro mě nepřichází rozměr 2,55m.

    Do 3,2m je to jen o tom to nahlásit ne? Za to se snad nic neplatí, nebo ano?
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    CUKI: jinak jsem na tom podobne neb si planuji do podzima poridit maringotku a na podvozku postavit odznova vrsek s lepsima vlastnostma tak klidne tady nahod jak to budes delat at se mam cim inspirovat. Hlavne postupy a materialy neb stale premyslim nad izolaci abych nemel zbytecne tlusty steny ale zaroven aby to izolovalo a nevychladalo to hned.
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    CUKI: Nejde to udělat tak jednoduše, abys dřevěný domek zespod podložil traverzama a za ně to zvedal. To by musela být na jeřábu speciální jeřábová traverza a to málokdo má. Používá se to spíš ve fabrikách.

    Pokud chceš, aby to zvedl kdokoliv, tam musíš mít oka v horních rozích a k tomu certifikaci, že se za ně dá zvedat.
    Co jsem našel, tak maringotka váží cca 5 t., takže běžný auto s rukou, který se používá ve stavebninách s ní ani nehne. Všechno silnější jsou speciály se sazbou podobnou jako za běžnou Tatru AD 16/20/28, což připadá v úvahu jako nejlevnější autojeřáb, který je v každém větším městě a stojí kolem tisícovky na hodinu a do 50,- Kč km.
    Nadměrnou přepravu (cokoliv širší 2,55 m řešit ani platit nechtě).
    tohle třeba stojí 3500,- hod a km jízdy cca 150,- Kč


    Takže selským rozumem mi vychází udělat to jako stavebnici, kterou složíš na místě ze šesti dílů.


    IV0
    IV0 --- ---
    CUKI: Autojeřáb stojí pár stovek/tisícovek a dokáže bežně zvedat 10-20 tun a přesouvat tuto zátěž na vzdálenost třeba 10 m. Cokoliv běžného s rukou je primárně děláno na palety, tzn. dosah pár metrů a nosnost na plnou výlož cca. 1 tuna a méně, hned vedle auta třeba 3-4 tuny.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    CUKI: sice nemam uplne relevantni zkusenosti, jezdil jsem jen s vyvazeckou s rukou v lese ale bezne auto s rukou ti maringotku moc daleko neda, spis tak slozi vedle auta. Cim dal se musi ruka vysunout tim min unese. Ikdyz nakou tu tunu unese. Takze spis jak tezky to bude a jak daleko to chces slozit z auta a podle toho hledej jerab. Ale to ti je urcite taky jasny.
    CUKI
    CUKI --- ---
    dám to ještě sem..
    Byl by tu někdo kdo má osobní zkušenosti s manipulací maringotky vzduchem. Tedy jeřáb. Plánuji udělat domek, co splňuje kriteria převozitelnosti a zároveň bude mít izolační parametry dnešní doby.
    Do 3,2m šířky není problém převážet po silnici a toho se chci držet. Ale budu muset šetřit trochu hmotou, aby to šlo z Auta umístit, co nejdále.
    Proto bych rád věděl co dokáže přenést běžné auto s rukou do jaké vzdálenosti a za jakou cenu. Nechci znát to nej na trhu, ale něco, co je relativně běžné a tedy dostupné za přijatelnou cenu.

    Dál by mě zajímalo jestli mám nějak víc řešit materiál spodní k-ce a nebo by stačilo to vše udělat ze dřeva a jen na přenos podložit dvěma traverzami na které se naváže řetěz k háku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    EGGH: :-)
    Jak jsem psal jako celek mi to moc neříká. Hodnotím jen zajímavé nápady dvou konkrétních projektů.
    Těch náměstí asi sprznil víc.
    Navíc asi se ti nikdy nebude líbit všechno. Koukni na takového Hubáčka. Ještěd je opravdový skvost a to ostatní?

    A veřejné prostory v poslední době málo kdy vypadají obstojně, protože s obstojným projektem soutěž vyhrát nelze.
    EGGH
    EGGH --- ---
    CUKI: Bydlím na náměstí, jehož rekonstrukci projektoval pan Šépka a překvapilo mě, že i moji sousedé mají špetku vkusu a vždycky, když zaslechnou jeho jméno, tak si odplivnou a pokřižují se :) A ano, souhlasím s tím, že tradice se stírá vlnou blahobytu a jednoduchosti.
    CUKI
    CUKI --- ---
    EGGH: Mě se to taky jako celek moc nelíbí, ale jsou tam dobrý nápady, který je škoda kvůli celku odsuzovat. A identický to podle mě je a co jsou tradice? V dnešní době je tradiční anonymní katalogový šikmostřech, tak tohle má určitě na víc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam