• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    Budete-li mít zájem, přijďte se podívat tento víkend v Praze. Budu tam i já blábolit o naší nosné slámě.
    Konference Stavby z přírodních materiálů 2018
    http://baobaby.actinidia.sk/
    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: Možná bych popřemejšlel jesti to vůbec rozdělovat a nebo to tam neukončit a dál udělat jen takovou "budku" ze které povedou dva vývody, které se budou lépe regulovat. Jakou teplotu tam očekáváš?
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    FATALLUBA:
    1) to teplo se kumuluje v prostoru na krbovou vložkou, odkud jde rovnou do izolovanou hl. trubkou do 2np.
    2) kolem komína je min. vata pro tyto účely. Vzdálenost od horní části kamen do sopouchu je cca. 0,5m. Nad sopouchem je ještě taková kapsa s odvětrávacími mřížkami - takto kapsa je odizolována speciálním nehořlavým materiálem (nevím jestli je to na bazí silikátu nebo čeho, to už si nepamatuju). Ale musím říct, že to dělá hodně, protože tam ta teplota je už velmi přijatelná.


    CUKI: DOKKTOR: Jasně dám tam asi to Yčko a ještě bych tam měl asi umístit tento filtr ne
    Potrubní filtr 150 mm - 24krby.cz
    https://www.24krby.cz/potrubni-filtr-150-mm-d233572
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    DON_PEDROPOULOS:

    Spis bych volil toto, nebo neco podobneho.
    Kalhotový kus KK45 k rozbočení trasy potrubí | vzduchotechnika Multi-VAC
    http://www.multivac.cz/produkty/kk45

    Jinak mam nekolik dotazu k Tve instalaci

    1) jak mas udelany vymenik, resp.kde je primarni zdroj tepla pro ten rozvod a jak dosahnes te samotize

    2)Ta izolace kolem komina je mineralni vata? Jak vysoko mas ten pruchod nad sopouchem od kamen. Kominik me upozornil na dulezitou vec. A to, ze cca 2-3 m nad sopouchem kamen byva nejvyssi teplota kominu a prostup by mel byt osetren specialni nehorlavou izolaci.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DON_PEDROPOULOS: spíš než "téčko" bych se vzhledem ke snížení tlakových ztrát (ale i čištění" pokusil o "Y".
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DON_PEDROPOULOS: jo, to mně nejak nedocvaklo, to bylo první, co mě napadlo. hodně horký bude problém viz http://www.lpm.cz/cgi-bin/riweta.cgi?nr=2690&lng=1
    HT nebo DB bude lepší viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Polypropylen ale to se dělá jenom 125 a 160
    nejlepší ovšem bude https://www.maxtechnika.cz/rozdvojka-pro-kruhove-potrubi-yr-150-2x125mm.html
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    DOKKTOR: no a myslíš, že to odolá vyšší teplotě a nebudou se z toho uvolňovat nějaký látky? Přeci jen ten vzduch tam může proudit hodně horkej.
    DON_PEDROPOULOS
    DON_PEDROPOULOS --- ---
    Zdravím, potřeboval bych poradit ohledně rozvodu teplého vzduchu do 2np. samotíží. Jde mi jen o to, že kdybych chtěl v budoucnu rozdělit místnost v místě kde je komín, tak aby bylo teplo zajištěno do obou místností. Tzn, že jak vidíte na obrázku potřeboval bych to vedení rozdělit. Moje představa je použít nějaké rozdělovací Téčko, které se tam vsadí a na obě strany se vyvrtají odpovídající průduchy. Ale vůbec nemám tušení, jaký materiály použít a jak postupovat.Máte tipy jak to udělat, z čeho, díky moc. Ta výstupní teplovnodní trubka má Ø14cm. Díky.



    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    CUKI: "Dřevěné panely, z nichž je sestaven, jsou pětkrát lehčí než železobetonová konstrukce. Díky tomu objekt nepotřebuje základy." - asi bych v tom nechtěl sedět, když zrovna fouká
    CUKI
    CUKI --- ---
    Tak tohle je dobrej úlet:
    https://magazin.aktualne.cz/...-a-zabere-plochu-jednoho-parkovac/r~1405b276f13311e7adc2ac1f6b220ee8/

    Ono to sic zabere jedno parkovací místo, ale díky tomu prostor ve velkém okolí bude naprosto nevyužitelnej...

    a tu soběstačnost bych taky rád viděl.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Tak záleží hlavně na světlém rozponu jednotlivých částí. Na sv. rozponu 5,8m mě vazníková k-ce vyšla v materiálu na dvojnásobek proti klasické lehké střeše. Nicméně i kdyby jsi použil heluzáckou sračku, tak na ní stejně po té musíš udělat sklon. A ve dřevě je náhrada samosebou možná a určitě i levnější a jednodušší. A pokud by jsi musel dělat těžký strop, tak určitě žb monolit.

    A asfalt na minerálu si nedokážu dost dobře představit, tam musí být ještě nějaká mezivrstva a navíc se asfalt na takové použití vůbec nehodí.
    Pokud máš poslední patro v kombinovaném materiálu, tak popřemýšlej to celé shodit, protože kombinace a její přechody bývají velmi problematické v oblasti TM a difuze.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: normalni obytny dum,sklon minimalni, ma to byt plocha strecha. Chci se vyhnout eps i pur panelum atd. Prijatelne "zlo" je pro me minerální vata. Zatim jsem todle mic nezkoumal,ale narazil jsem na skladbu,kde meli prave mineralku a na tom asfalt. Cele to lezelo myslim na heluzackem strope.
    Napadlo me ten strop nahradit drevem,ale priznam se bez mučení,ze jsem nekoukal na cenu ani jednouho.

    Jedna se o rekonstrukci/ prestavbu kterou planuji v budoucnu,ted rozmyslim jakym zpusobem to resit.

    Napad,zatim nedotazeny,je udelat rovnou strechu a tim ziskat plnohodnoutne patro. A pak to odspodu zateplit. Postupne tedy budu resit cim udelat obvodove steny v patre,ted tam z casti jsou plynosilikaty(posledni rekonstrukce za sociku),jestli to co v patre uz je zachovat,nebo ubourat. Z casti se bude rozsirovat i obytny prostor,kde je ted jen puda,ma byt koupelna,detsky pokoj...
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: A na co to konkrétně plánuješ použít? Velikost? Tvar? Sklon?
    Já tedy jedinou neprovětrávanou střechu použil při k-ci zatravněné střechy sklepa. A je to spíše takový test, vesměs ze zbytků materiálu co jsem měl k dispozici.
    Pokud bych to dělal znovu, udělal bych to trochu jinak a provětrávat bych to asi nechal.
    Nicméně jde pouze o střechu prvního patra sklepa, který pouze udržuje teplotu nad bodem mrazu.

    Odspodu OSB lepeno PU visícím na roštu 16cm obyč skelné vaty. Nad tím jsou vazníky mezi kterými je truhá vrstva izolace. Záklop VYSUŠENÉ stavební řezivo. Na tom je 2mm fatrafol a na něm 2 vrstvy kvalitní nopovky.
    Na ní je cca 10cm písku, na tom geoška a na ní dalších 10-15cm zeminy. Tedy hydroizolační vrstvy Jsou velmi dobře chráněny proti povětrnostním vlivům a proti protržení.

    Kdybych to dělal znovu, Tak mezi vazníky nechám provětrávat. Tedy vrchní izolace bude ZARUČENĚ min 5cm pod záklopem, co teď bude tak kolem 3cm.

    Jako neprovětrávanou skladbu bych to řešil přilepením min dvou vrstev EPS na kříž. Na to bych přilepil něčím ten fatrafol a pokračoval bych stejně. Ale jedná se o skon 5-10° Větší sklon už bude mít s vrchní vrstvou problémy, protože tření nebude dostatečné a v případě lehké střechy, je zase potřeba ji k něčemu přichytit.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: netrvam na asfaltu,spise naopak bych uprednostnil jine reseni. U pur panelu bych mel podobnou obavu jako v ps.
    O provetravani jsem psal, musis zase resit aby ti do izolace neprofukoval vitr,nejaky folie,rost,nejak ten rost vystrcit nad izolaci,tedy prostupy,spousta dalsich prken abys mel na co dat krytinu...
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: předpokládám, že šlo hlavě o to. 6e ten EPS nepotřebuje rošt, což je z hlediska TM mnohem lepší a jednodušší.
    Některé firmy dělají speciální EPS desky na střechy s nakašírovaným bitumenovým pásem, Ale je to docela drahá a podle mě k ničemu. Proč trváš na tom bitumenu?
    Pokud chces dělast neprovětrávanou-kontaktní střechu, tak bych šel do PUR panelů s Al. Není to zas tak drahé a je to relativně spolehlivé řešení. Což bitumenová střecha není ani náhodou. Pokud dojde k nějakému problému, dozvíš se o něm tak pozdě, že budeš předělávat celou střechu. S Vatou dvojnásob. Proč nechceš dělat provětrávanou skladbu?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    LINKOS: Aha :) Tady je videt jak je dulezite si ujasnit o cem mluvime. Ja myslel "tepelnou stabilitu mistnosti". To mi pripomina nasi nepovedenou diskuzi v jinem auditku, doporucuji revidovat terminy o kterych jsme se tam bavili ;-)

    To mas samozrejmne pravdu. Me nedoslo ze chces hned na izolaci davat cernej asfalt, bez mezery atp. Jako ja jsem velky zastance rovnych strech. Musis hodne uvazovat o nosnosti na snih, tohle nezapomen.

    Jo, co jsme s kamosem amatersky pocitali z TZB info, tak nad ekvivalent 25cm sedeho PS uz se nevyplatilo pridavat - jakoze investice vs. nejake usetreni. Uz to neni zajimave, ani v kJ ztrat, ani v CZK co usetris. Ale treba mas jiny vypocet.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    PETER_PAN: izolaci bych chtel tak 30-40cm :-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    PETER_PAN: no,ps ma problem s vyssimi teplotami rozpada se a vyparuje se. Proto se nedoporucuje na nej davat tmavou fasadu a ted nevim ktery vyrobce,ale dela se tmava fasada,co pohlcuje mene tepla,prave na ps. Jako pod tu bilou folii asi dobry,ale pod ten asfalt bych si to netroufl. Ale tomu asfaltu se tedy taky nejspis budu chtit vyhnout.
    Jinak dalsi podstatny rozdil je v reakci na ohen,zatimco mineralni vata je nehorlava,ps je dokonce v samostatne kategorii,jakozto prudce horlavy a aby se dal vubec na stavbach pouzit jsou v nem spomalovace horeni...

    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    LINKOS: To ted presne nechapu, s tou tepelnou stabilitou - co mas na mysli? Vim co je tepelna stabilita, jde mi o to v cem by byla horsi u PS nez u vaty .. maji srovnatelny tepelne izolacni koeficient, dobre PS je o malej chlup lepsi, ale stejnej rank.

    Pokud mas penize tak muzes dat ty penovy desky v potazeny ALU. To je nejdrazsi a nejlepsi, ale ma to IMHO smysl u nadkrokevni izolace (kde neni 20cm).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam