• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    GOJATLA: Technicky to problém určitě není. Tam je jen taková malá otázka kdo to všechno zaplatí? Já určitě netvrdím, že tu uhlí s náma bude dalších 200 let, ale to zelený náboženství, který se tu předvádí určitě není ta správná cesta.

    OMNIHASH: tak ty si napsal, že stabilita veřejné sítě bude řešena přes osobní vlastnictví automobilu či jiného bateriového úložistě. A pokud to nebude na bázi dobrovolnosti, tak to není nic jiného než centrální plánování.

    Jojo za rozvadovem to funguje. Když na severu německa zafouká, tak se všechna energie na jih žene přes naší přenosovou soustavu. Opravdu samostatně fungující systém.

    Já ničemu nebránim, když to lidi budou chtít ať si to pořídí, ale momentálně je celé tohle odvětví kompletně závislé na státních zásazích a bez nich by to rozhodně nefungovalo.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    WARBABY8: aha, už jsme u UV KSČ a ježdění na kole. Hele tyhle boomer elektro doomsaying hlody by byly podstatně účinnější, kdyby deset kiláků za Rozvadovem tyhle systémy, kterejm se tu tak všichni snažej bránit, nefungovaly. Tohle není žádný sci-fi, ale normálně prodávaný řešení.
    GOJATLA
    GOJATLA --- ---
    WARBABY8: Hele, a je technicky takový problém, aby možnost dobíjení byla na každém parkovišti a dobíjelo se přes den, kdy jsou přebytky ze solárů? Nedá se nic dělat, uhlí prostě končí a musíme najít jiné řešení, i když to bude něco stát. Jinak jezdit do práce na kole je skvělej nápad, doporučuju.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    OMNIHASH: výměna 4Q elektroměru je se všim všudy tak za 10ku. Přepočti si to na všechny domácnosti. Nové řízení HDO rozvedené do každé domácnosti budou těžký miliardy, pak si pořídím tesličku za 1,5 mega a budu do práce jezdit na kole, protože ÚV KSČ (nebo EU) tak rozhodlo? A to je podle tebe ekologické a ekonomické řešení?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    WARBABY8: ano, nic není zadarmo. Pokud přecházíme na elektroauta za 1,5mega/kus, tak se ten litr? za elektroměr někam vměstná. Jestli ho máš ráno vybitý, asi to není ten správnej SW. Kdyby se to stávalo pravidelně, nezbyde než si dokoupit rovnou baterku bez auta, powerwall vyjde na 10k/kWh, za stovku si si schopnej zabezpečit dům proti ztrátě elektriky na pár dní, a ještě ( v ideálním světě) natankovat během dne přebytky za nulu a přeprodávat je zas během minimální produkce zpátky do sítě.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    OMNIHASH: Když teda pominu, že budeš muset vyměnit u každýho takovýho člověka elektroměr, dále udělat úplně nový systém HDO a navíc ráno přijdeš k autu a místo nabitý baterky budeš mít prázdno a do práce pojedeš na kole, tak to vypadá jako luxusní nápad.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    WARBABY8: Tesla to už umí dneska, stejným přístrojem, co nabíjíš, můžeš i přečerpávat druhým směrem. Pak už je to celý jenom o nějaký řídící jednotce, softwaru a synchronizaci.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    OMNIHASH: To jako, že si hrábneš do baterky auta kdykoli budeš potřebovat? A jak to uděláš technicky?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ANDY_WARHOL: německý čísla jsou z 2019 z rychlýho pogooglení na mobilu. Zrovna elektromobil není nic jinýho než baterka na kolech, a jestli chceš stabilizovat síť, tak na to je máloco lepšího, než bambilion baterek u každýho druhýho spotřebitele... jedno nabitý auto je jak spotřeba domácnosti na tejden, cukiho měsíc.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    OMNIHASH: pokud vím expoetuji teď méně, asi 6 procent, ale to je jedno, kde o strukturu tě energie. Ta produkce není stejná ani omelm během dne, solární parky produkují jen někdy, v zimě i dost méně a vítr ten si fouká jak chce, u moře to je ještě ok, ale ve vnitrozemí ne. Hlavně v noci v zimě, kdy bývá inverze, nefouka klidně několik dní.
    V tom případě musíš výpadky nahradit. A pokud nesvítí a nefouka a všichni si pustí topení a dají nabít svůj elektromobil, tak to nedopadne dobře. Samozřejmě dá se to řešit inteligentním přepínáním (noční proud)
    Část poptávky můžeš tedy utnout. Ale nevím jak by se lidi tvářili, kdyby jim v noci vyplo topení. Pokud bude venku - 20, tak ani dobře zaizolovanej barák nebude stačit.
    A pokud bude masivně tlacena elektromobilita, tak by se nabíjet v téchto nocích nedalo a lidé by se nedostali týden do práce (v Německu díky infrastruktuře je mnohem víc lidí schopno dojíždět za práci)
    Ty jaderky prostě fungují pořád a tu síť stabilizuji někde dole na pozadí, teď to odsmiknes a bez dostatku plynových zdrojů to bude těžký uregulovat. Nezapomínejme že se bude i uhlí zavírat...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Nechci se pouštět do politockejch debat, takže čistě technicky: Němci vyprodukuje plus mínus stejně atomový energie, jako jí vyexportujou, nějakejch 12,5% celkový produkce. To není dost na kolaps, pokud to neřídí cvičená opice.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    NYRLEM: dokud existují, příští rok se zavřou poslední, pak je nikdo už nevzkrisi.
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    ANDY_WARHOL: mylis se (s ypsilon). Rozhodnuti muze byt politicke jak chce, ale TSO muze vyuzivat za ucelem zajisteni stability soustavy vsechny dostupne zdroje.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    NYRLEM: tvůj první argument je milny, to rozhodnutí je politické, takže do odstavení to samozřejmě musí nějak vyřešit, právě tím že se staví plynové zdroje které mají doplnit oz. Vliv na stabilitu bez těchto opatření by to mělo značný.
    Tech 6 zdrojů je pěkná porce.
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    ANDY_WARHOL: naopak kdyby to melo vliv na stabilitu site, odstavit by je tso nenechaly .. a proc to nema vliv? Asi proto, ze zbytek elektraren stale dokaze pokryt spotrebu v soustave? A proc to ma vliv na cenu? Protoze nabidkova krivka se posune doleva pri zachovani poptavky?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    A jaká je životnost tepelného čerpadla?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    NYRLEM: odstavení 6ti jaderek nemá vliv na stabilitu sítě? To mi tedy vysvětli, protože mě to přijde, že ti vliv mít bude.
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    ANDY_WARHOL: no tak to predpokladas spatne :) Konec jaderek v Nemecku navic neni pro stabilitu Evropskeho trhu zasadni, ma jen velky vliv na cenu.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    NYRLEM: samozřejmě se nepostaví za dva roky, ale už se stavějí teď, nemám tedy přehled kdy se má co uvádět do provozu, ale vzhledem k tomu, kdy se maj odstavit poslední jaderky moc času nezbývá a tak předpokládám, že se jich už nějaký počet staví.
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    ANDY_WARHOL: Myslis, ze nove plynovky jsou za dva roky? Ten horizont je delsi a zalezet bude hlavne na obnove francouzskych jaderek, coz je do 2035. Elektromobilita krom te vynucene kdovijak rychle pokracovat nebude vzhledem k cenam vozu. Pad hnedouhelnych elektraren taky nebude rychly, pokud budou potreba pro sluzby. Par let este budou dozivst, umrou jen nepanevni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam