• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTCZ/SK hiphop, rap a trap
    o českym a slovenskym hiphopu, rapu, trapu a grimu, hlavně novinky, ale i starší oblíbené kousky... diskuze o scéně ;) lehký přesah do reggae povolen
    všechny ostatní země sem: [ HIP-HOP :: městská subkultura - malujeme, rapujeme, scratchujeme, breakujeme, stahujeme! ]

    pokud chcete vložit info o nějakém koncertu nebo party, vložte do prvního řádku slovo AKCE, pro snadnější filtrování..
    rozbalit záhlaví
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: napsal sem snad něco jinýho? ne, jen že desetiletí předtím 90 - 00 se rap komerčního stříhu (jakým je dnes NIK a spol.) díval spíš po světýlkách disko koule (což neznamená že tam 808 nebyla přítomná :D) ale spíš šilhali na takovej ten diskotékovej vyhlazenej zvuk.

    ONDRAASOVKA: podle mě je zvyšuje, protože umět mimo normální přednes ještě přednes s autotunem je abilita navíc. To že v otázce NIKa je to spíš jinak je další věc.

    Já reagoval především na ten konflikt, kdy někdo neví zda (cituji) používá "VOKODÉR" (přičemž myslí autotune - live-pitch/harmony corrector) a nebo je to jeho barva hlasu a způsob presentace.

    Já třeba u Nika, i když to obsahově je spíš odpad, nějak trávím alespoň ty reálie prostředí-místa, který znám
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OPERAHYPNO: 808 se v hip hop používalo odjakživa. Trap a Phonk není nic jinyho než RIP off zvuku Memphisu.

    DJ Spanish Fly - A.B.C.D.E.F.G. (Don't Fuck With Me) (1993)
    https://youtu.be/LxTWWXTbLcM
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: ne, mluvím o tom, co tu popsal Lopik.
    A pocit z výsledků je samozřejmě otázkou vkusu. přijde mi ale, že masový využívání týhle techniky mj. obecně snižuje nároky na kumštýřský kvality interpreta. když si k tomu přičtu lyrický kvality např. Niktenda, tak se dostávám do spirály přemýšlení nad tím, čím podobný rapeři imponujou ostatním:) a samozřejmě stejně jako Tekkit chápu že to je můj problém, ne jejich:)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: no, já ale nesouhlasil jen s tvrzením, že používá autotune aby zakryl svoje nedokonalosti v kýžené vokální interpretaci textu - rapu.

    moderní zvuk -myslíš moderní zvuk vokálů, nebo celku - myslíš sample pack tr-808 - dvanáct zvuků z osmdesátých let který po mileniu developovaly zvuk trapu?
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    LOPIK:
    OPERAHYPNO: ok, už vidím, co vás dráždí, pardon a rozšiřuju - není to jenom o lidech, který by se bez autotunu nedokázali prosadit, ale i o těch, kdo z toho tahaj ten moderní zvuk, o kterym mluvíte.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    LOPIK: přesně tak záměr - motiv - výsledek. a ne "pojdmě schovat že týpek neumí zazpívat čistý C" myslim, že častěji se v rapu schovávají ty rytmický nedostatky raperů, ať už přímo editem vokálních linek nebo třeba různým choppingem nebo off-beaty
    TEKKIT
    TEKKIT --- ---
    já jsem teda tohle začal jen proto, že můj osobní pocit z toho autotune je, že ten raper jakoby "poplakává". Takový to tahavý kňourání...

    Ale je jasný že chyba je na mé straně, hiphop se vyvíjí a nemůžeš dvacet lep pouštět starý samply a rapovat o tom že "vy tři nejste mistři" to je bez diskuze
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Ten pitchshit/autotune je ale právě to co dělá ten "moderní" zvuk u toho Niktenda, něco o co jim ve studiu šlo. To nemá souvislost a tím jak umí nebo neumí intonovat nebo rapovat. To se můžete rovnou bavit, jak by znělo, kdyby to měl zahrát jen s akustickou kytarou..
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: psh používaj naživo autotune? viděl jsem je několikrát a vždycky nasucho.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: slyšel a ten rozdíl mezi nahrávkou a touhle klasickou hajpo-kidz-ina-crowd trap show byl víceméně podobnej jako jinde, a to sem viděl dokonce jednou i PSH a Iscream Boyz na hrady.cz
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: můj názor vychází z pochopení tý techniky, ale je to jenom můj názor, nic víc.
    OPERAHYPNO: odvážný tvrzení.

    ale v klidu, nechci ti nic vyvracet. tahle debata se jednou za čas objeví a mě vždycky oslní, když se objeví zanícenej zastánce autotunu. Tak mě ber s rezervou - nemyslím to zle a vím že tou debatou nic nezměním.

    Nicméně slyšels nNiktenda naživo? A dobrý, jo? :)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    OPERAHYPNO: teda pokud se tu bavíme o "automatickém lazení" pomocí pitch-korektorů podle předem nastavené nebo aktuálně nastavované tóniny či frekcenčního rozpětí?
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: ano je, od popu po metal
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: podle mě tvůj pohled vychází z nepochopení tý techniky - není to o tom zapnout ON/OFF jeden efekt na pultu a nechat ať si do toho vrní jako vlha pestrá.
    Aby to znělo takhle jako slyšíš u Nika, tak musíš specificky s hlasem pracovat (pravděpoodobně to nahrává víckrát než normální lines) a ta produkční práce s tím samotným efektem - to je docela kumšt člověče. Za Kata sorry, jsem zvyklej že touhle kritikou většinou nešetřej fanoušci zaprděnýho oldschoolu
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    ONDRAASOVKA: a ne - autotune není "...zhruba od poloviny 80 let normální technika používaná uplně ve všech žánrech."
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: ad "Jestli někdo myslí že autentičnost v rapu je, znít jako WWW nebo Kato tak se myslim plete, protože tu větší komediální klauni zatim nebyli."
    Nic takovýho netvrdím, to sis akorát domyslel.. ve skutečnosti říkám právě opak, ale asi jsi to jenom nepochopil. jen říkám, že autotune vymazává autentičnost (nevím, co s tím má společnýho kato...?)
    a že dělá v očích nenáročnýho posluchače krále z neumětelů. sorry jestli jsem se tě dotknul:)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: nicméně, autotune je zhruba od poloviny 80 let normální technika používaná uplně ve všech žánrech a v podledním desetiletí ho producenti rapových vokálů záměrně používají tak, aby vytvářel "nemožné", zpracování a produkce hlasu raperů spadá historicky zhruba do doby dj screwa, samplingu hlášek a scratching.

    A jako ten pohled, že někdo nemá "koule na to prezentovat něco" a tak to zakrejvá, je v době kdy frčí VOJTICI a různý DOPE bizáry uplně mimo.
    Jestli někdo myslí že autentičnost v rapu je, znít jako WWW nebo Kato tak se myslim plete, protože tu větší komediální klauni zatim nebyli. zlatej nik
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    ONDRAASOVKA: a niktendo naživo je.. jak to jenom říct slušně........bez skills a bez zajímavý barvy hlasu.
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: neni píčovina jako píčovina.
    autotune:
    1)snaží se zakrývat kvalitativní nedostatky projevu jedince
    2)touhle snahou zabíjí jednu ze zásadních věcí v rapu- autentičnost jedince.
    A to jenom proto, že někdo nemá koule prezentovat svůj reálnej obraz a v zásadě jenom pro ty, kdo jsou ochotný říct "hele dřív mě to tahalo za uši, ale už jsem si zvyknul".
    Je to zhruba stejně absurdní jako celej hudební průmysl...
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    CHOBOT: jako jo, je tam autotune - sem tam, ale jinak má takovou barvu hlasu - specifickej projev. Mně přijde, že když potřeba nějak rychle sáhnout po kritice "nového rapu" tak je "používá autotune" jedno z nejfrekventovanějších obvinění, proč je to celý špatně. Přitom dřív se dělalo píčovin taky hodně a to nemyslím jen hakis a venkovka - například airhorny, pitched-upový samply ze 70´s v beatech.
    MATT
    MATT --- ---
    SMELLYDICKHEAD: na tom albu mi prijde dost lepsich tracku, nez ten s klipem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam