• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTCZ/SK hiphop, rap a trap
    o českym a slovenskym hiphopu, rapu, trapu a grimu, hlavně novinky, ale i starší oblíbené kousky... diskuze o scéně ;) lehký přesah do reggae povolen
    všechny ostatní země sem: [ HIP-HOP :: městská subkultura - malujeme, rapujeme, scratchujeme, breakujeme, stahujeme! ]

    pokud chcete vložit info o nějakém koncertu nebo party, vložte do prvního řádku slovo AKCE, pro snadnější filtrování..
    rozbalit záhlaví
    MATT
    MATT --- ---
    BAD BIXXX - Lola Saint (prod. RAP FUCKTA)
    https://www.youtube.com/watch?v=U7QEkUfZxEU
    LAYUP
    LAYUP --- ---
    FIDA: Měl jsem stejnej pocit. Jakože podobný civilní obsah jako James Cole, rap o domově a rodině, ale s totálním patosem a divnopózou, on se nedokáže zbavit tý dikce.
    MATT
    MATT --- ---
    James Cole a Idea: Děláme kvalitní rap se šedinama a přiznanou čtyřicátnickou depresí | BLEND
    https://www.youtube.com/watch?v=tqTXhkY7-mQ
    MARIOO
    MARIOO --- ---
    FIDA: No na Boy Wondera sem prisel teprve pred par lety a pro me super objev ,ja tenhle nasranej rap miluju.A od nej je super skoro vsechno.
    LAYUP
    LAYUP --- ---
    _KOFILA_: nejvyzrálejší bars dekády? rap pro krizi středního věku
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    Scarface - Hand Of The Dead Body
    https://youtu.be/KkltsgNZCyg?si=RLNmjFFTBhYLuaqN


    Conscious rap
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    LAYUP: Rap za nic nemůže. To jen bílý kluci si hrajou na ghetto.

    ...

    They claim we threats to society
    And now they calling on the government to try and make somebody quiet
    For the bullshit they done to me
    Gangsta Nip, Spice-1 or 2Pac never gave a gun to me
    So gangsta rap ain't done shit for that
    I've even seen white folks from River Oaks go get the gat
    So, why you trying kick some dust up?
    America's been always known for blaming us niggas for they fuck-ups
    LAYUP
    LAYUP --- ---
    MATT: misogynní rap vychoval super generaci
    CORWEX
    CORWEX --- ---
    LAYUP: Zároveň je Rodriguez jeden z prvních, na koho v Čechách vyšel diss, a Mokráš se holedbá, že pak za něj dal Katovi tečku na pódiu: https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/chaozz/homicide-487541

    MATT: Vždycky pozapomenu, jak mě ten jeho rap na půl huby baví, i když tady mi přijde slabej refrén i část rýmů.
    MATT
    MATT --- ---
    A jak šel tvůj hudební vývoj?
    Já jsem byl někdy v roce 1991 v Belgii a koukal jsem na MTV na hip-hopový pořady a tehdy strašně frčel gangsta rap a já jsem na to koukal jak vrána. Začal jsem si číst texty a říkal jsem si - hmm, to je zajímavý, to je takový politický a v tu dobu jsem měl takové období, že jsem byl takový radikální a hrozně mě to oslovilo, tak jsem začal trochu sledovat hip-hop. Do toho přišla někdy v roce 1994 taneční muzika, kdy tady byla druhá vlna prvních parties, protože tu první v Melounu a Ládví jsem ještě nechytil. A taneční hudba mě dostala úplně brutálně, říkal jsem si, že to je opravdu dobrý. A teď poslouchám vlastně úplně cokoliv, jsem v takovém stádiu, že díky tomu, co dělám, můžu poslouchat úplně jakoukoliv muziku. V redakci jsme si dokonce dávali třeba i Geri Halliwell a takovéto věci a já si myslím, že to je dobře. Mě hrozně baví model, jaký mají třeba v Británii nebo v Americe, že tam se hudba bere tak, jak je a ty si z toho vybíráš a v podstatě i o tom, co tě nezajímá, něco víš. Tady je problém, na který jsem narazil i se čtenáři Rolling Stoneu, že lidi v této cílové skupině naprosto přesně vědí, jakou hudbu nesnáší, ale mají velký problém identifikovat, jaká hudba se jim doopravdy líbí. A to je klasické negativní vymezení v hudbě. Mně se také nelíbí Geri Halliwell, ale docela rád bych si s někým normálně popovídal o tom, proč je to fakt tak špatný. Ne, že ti někdo řekne, že to je sračka jen proto, že byla ve Spice Girls. A co? Je to zpěvačka, která dnes hýbe popovými hitparádami v Evropě, ať chceme, nebo ne. V souvislosti s tím a s koncem Stoneu se ještě vrátím k těm časopisům. Je zajímavé, jak se všechny hudební časopisy v Evropě potýkají s jakousi krizí identity. Strašně je to vidět třeba na New Musical Expressu (NME), kterému v Británii strašně klesá náklad, oni fůzovali s Melody Makerem.

    Luděk Staněk - Lidi naprosto přesně vědí, jakou hudbu nesnáší - musicserver.cz
    https://musicserver.cz/clanek/3326/ludek-stanek-lidi-naprosto-presne-vedi-jakou-hudbu-nesnasi/
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    jo, když lidi jako Staněk "poslouchají rap" začínám se poohlížet po jiném žánru
    ORION: Že jsme starý a máme s rapem seknout? Kdy skončím, si rozhodnu sám
    https://www.youtube.com/watch?v=wb3kr0UyJ2E
    MATT
    MATT --- ---
    MULTICAT: https://www.youtube.com/watch?v=RWtsESRDacw
    Ses splet, rap je můj fet, dokud jde tep
    Seru na barvu, já seru na pleť
    Pořád jen kecy, jestli mám klíč
    Otevřu klec a beef nemůžeš mít
    Nežeru maso já nechci ten jed a
    Naštvaný že záříme 'ste
    Radši dál seďte, takový paranoie nechceš
    Jakube, kdy už s tim sekneš?
    Nikdy, 'sem jezdec
    Máte námitky, tak si je nechte
    Píče nezajímáte mě
    Jedu MHD pade po městě a stejně 'sem napřed


    ;) navíc to uteklo z labky, takže netopíry možno žrát dál
    FIDEL
    FIDEL --- ---
    kolem FA se motal chvili, rap dela pres deset let, v roce 2018 jsem k tomu napsal tohle:
    Dnes už si málokdo vzpomene na škraloup, který byl v minulosti Logicovi občas předhazován, totiž že jednu chvíli patřil do uskupení Fuerza Arma, které mělo blízko k subkultuře severomoravských fotbalových chuligánů a někteří z nich zase k tamní neonacistické scéně. Jakub Vlček ovšem sám nikdy žádným neonacistou nebyl, z dnešního pohledu se zdá, že mu tehdy šlo především o to stát se tvrdým pouličním rapperem, a ulice měla k chuligánům prostě vždycky blízko. Logic sice v průběhu let několikrát výrazně změnil image, ale po svém klopýtnutí si dává sakra dobrý pozor, aby jako exponent černé hudby v bílém podání neopomněl sem tam zdůraznit své antirasistické přesvědčení, ale hlavně, aby se od politiky jakéhokoliv druhu držel v dostatečné vzdálenosti.
    KR_TEK
    KR_TEK --- ---
    ENGUMAZ: s trochou nadsázky BM vidím jako kytarovku z devadesatek, kterou někdo teleportoval do současnosti a přidal aktuální témata. Včetně afektovanyho zpěvu. Z desky se mi pár věcí i líbí, ale naživo je to na mě moc pateticky a na rap scéně jsou podle mě úplně omylem.
    MATT
    MATT --- ---
    LAYUP
    LAYUP --- ---
    HONZA09: Osobně nejsem nějakej staromilec, poslouchám hromadu nových věcí, baví mě spíš experimentální rap. U Bulhara je ale ten problém, kterej zmiňoval i Abdul, že prostě neumí frázovat, nedá se to poslouchat, tahá to za uši.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    FIDEL: Rap se cyklil i v 90s a 80s. Rozdíl je, že oproti tomu soundu, co jede dneska je ten, že tenkrát se ta muzika dala poslouchat. Uplně Abdula chápu, že nechce poslouchat Bulhara jen si měl o čem se Sinaiem povídat v podcastu.

    02. Baller Blockin' (Baby, Turk, Juvenile | Ft. E-40)
    https://www.youtube.com/watch?v=PjLD_icRffU
    FIDEL
    FIDEL --- ---
    LAYUP: no mne prislo, ze to moc nesleduje a rap se cyklil i v dobach, kdy on mel server boombap, akorat na necem jinym. Ad Sheen: zrejme ho nikdy neslysel bez vokoderu;)
    LAYUP
    LAYUP --- ---
    FIDEL: nevím no, ta vyprázdněnost a zacyklenost byla vždycky on point. i ty věci ohledně toho, jestli to hraje a jestli to zní dodělaně, nepřišel mi, že by nechápal současnej rap, SHeena cenil bez problému, i nějaký další píčoviny. jako na dnešní rap fakt není potřeba vysoká.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam