• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORELLISilniční cyklistika - "špatným dnem šetříte síly"
    SALO
    SALO --- ---
    JAZ, JAZ: cital si vobec niekedy tie pravidla?

    § 4 Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích

      Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen
        a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo
        majetek jiných osob ani svůj vlastní
        , aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život
        zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu
        pozemní komunikace), povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních
        komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,
    ...

    Za podmínek stanovených v § 57 odst. 4 smí vpravo předjíždět také cyklista. Jedná se
    o případy, kdy z pravé strany (po pravém okraji vozovky nebo krajnici) předjíždí vozidla, která
    se pohybují pomalu za sebou při pravém okraji vozovky, jestliže je vpravo od vozidel dostatek
    místa k jejich předjetí. Cyklista je přitom povinen dbát zvýšené opatrnosti.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    JAZ: Tak to je tvoje vec, ale nazyvat nekoho, kdo na kole objizdi kolonu arogantnim mi prijde arogantni.
    JAZ
    JAZ --- ---
    SALO: konkrétně?
    JAZ
    JAZ --- ---
    WEWERKA: to že je normální předjíždět kolonu je zase tvůj subjektivní pocit. Zákon dává možnost, ne povinnost. A já radši pojedu v klidu za kolonou - když se rozjede, pár aut mi blikačkama poděkuje že jsem je pustil, já zase nebudu muset vymetat díry a kanál při krajnici a bát se, že mě nějaké z těch aut co jsem se před ně nacpal trefí... prostě je to o ohleduplnosti a respektu k ostatním, ne jen o ohánění se zákonem.
    SALO
    SALO --- ---
    JAZ: co to meles, vorechu?
    obidva pripady su jasnym porusenim §4
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    D1RABBIT: situace se sice zlepšuje, ale hlemýždím tempem a často je minimálně diskutabilní, jestli jde vůbec o "zlepšení."

    D1RABBIT: hele zákon nezákon, když je bezpečnější a pohodlnější pro všechny účastníky provozu to vzít kus po chodníku, tak je naprosto v pořádku po tom chodníku jet.

    Už jsem přesně tuhle diskuzi na pár místěch i vedl se švestkama a nikdy mi ani tu symbolickou pokutu nenapálili, protože pochopitelně věděli, že mam pravdu.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    D1RABBIT: Ne, opravdu myslím čistokrevný chodník.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    D1RABBIT: O tom win-win nejsem přesvědčený. Jako když jedu s dětma, tak samozřejmě ano. Navíc záleží i na tom, o jaké město jde. Třeba tady v Liberci je to s cyklostezkama dost nahouby, město v ďolíku, furt do kopce, natlačené na sobě... Třeba Hradec nebo Pardubice v tomhle mají nesporně výhodu. Pouze konstatuji, protože i zde se město snaží udělat cyklostezku kde to jde, ale ono to spíš nejde.

    Jinak třeba při "tréninku" mi jízda po cyklostezce přijde vyloženě na nic. Jako motat se v rychlosti 35 - 40 km/h mezi chodci, kteří se pohybují rychlostí 5 km/h je dost o držku. Pro ně i pro mě. Navíc chodci jsou asi v tomhle nejmíň zodpovědná skupina, protože nedodržují co by měli, motají se v pruhu pro cyklisty... Takže ano, v tomhle případě jedu po cestě, kde je rozdíl mezi mnou a autem jen cca 10 km/h, jedu nalepený na krajnici, sklaplé uši a držím hubu, protože vím, že tam nemám být.
    Dokonce jsem o tomhle měl rozhovor s dopravákama, kteří mě zastavili, a i ti uznali, že ačkoliv se dopouštím přestupku, bude v tomto případě lepší, že jsem na cestě. Takže to vyřešili domluvou, ale nechali mě na cestě. Asi jsme měl štěstí na osvícenou dvojici!!!
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    Tedy možná mi něco uniklo a mluvíš o Dánsku nebo Holandsku, to pak chápu.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    D1RABBIT: Hezká teorie, bohužel třeba v Praze nemá nic společnýho s realitou.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    Ten § v zákoně není jen tak ze srandy, podle mě je to ten bonus za to, že nejdeš do města přecpaného auty taky autem smrdět, ale hezky za svoje na kole.
    Jinak u mě cesta do práce na kole cca 10 minut, autem je to asi 20 minut. Rozdíl je právě v tom, že netrčím v koloně.
    D1RABBIT: Podívej se do zmíněného zákona a zjistíš, že nemáš úplně tak pravdu ;)
    (mínusek nemáš teda ode mě, ode mě máš mínusek u předchozího, za toho arogantního pumpičkáře, protože to vypadá, že se snažíš profilovat jako správný točvolant ;) )
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    ONDRAT: přítelkyně se na spoustě míst prostě bojí. Třeba od Krejcárku na Ohradu to prostě po chodníku vezme a je to imo naprosto v pořádku. Auta tam jezděj rychle a natěsno, ty šlapeš do kopce, a po tom chodníku projdou dva lidi denně.

    A stejně tam jednou za čas potká žlučovitýho dědka, co se jí postaví do cesty a bude nadávat, prostě proto, že to je žlučovitej dědek.

    Pak je třeba oblíbenej problém, že chodník je zároveň cyklostezka, ale chodci to nevědí, takže na mě občas pokřikuj samozvaný ochránci práv chodců, třeba kolem Křížíkovy v Karlíně.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    On si fakt někdo myslí, že se nesmí podjíždět kolona? Že budu třeba na magistrále stát v zácpě, solidárně s autama nebo co?

    Dřív jsem se spíš setkával s tím, že mi řidiči v zácpě vjížděli do cesty, dneska už spíš uhejbaj, když mě viděj v zrcátku a uvědoměj si, že stojej jak telata a neprojedu.

    Subjektivně v Pze nějakej posun u řidičů v posledních letech vidim. Letos do mě třeba ještě ani nikdo nenajížděl, což považuju docela za úspěch, ale to může být jen klika, že jsem ještě letos nepotkal úplnýho debila :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    WEWERKA: No ten chodník, to je svízel. Neříkám, že to tam občas, když není zbytí, taky nepošlu. Ale věřím, že pokud by tam cyklisti ve městě nejezdili tolik, tak je situace mnohem klidnější.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    JAZ: Sorry, ale tohle je jen tvuj subjektivni pocit. Muzu te ujistit, ze je uplne normalni podjet kolonu, zaradit do boxu a nedychat smrad z aut. Normalni neni projet na cervenou nebo to po predjeti kolony strelit na chodnik. Tam potom chapu, ze se ridici na to muzou divat divne.

    ONDRAT: Ja jednou za poslednich 20 let. Ridic nevedel, ze cyklisti muzou podjizdet, tak jsme si vymenovali nazory pres okynko.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    JAZ: No promiň, ale co je závadnýho na cyklistovi, který předjíždí kolonu zprava? Nikdy jsem (a to jezdím v provozu denně, celoročně) nezažil jakýkoliv problém, když takto jezdím. Trochu víc respektu je třeba přidat před křižovatkou, protože né každej řidič bliká, ale jinak je to absolutně v pohodě.

    Jinak ti určitě neberu zážitky s arogantními cyklisty, protože jich je taky bohužel celkem dost. Já vídám nejčastěji situace - rozjetý sportovnější jezdec vs. chodci/děti/obecně pomalejší účastníci provozu, ale na to taky zákon myslí a dává občas 20km/h limit, ale jinak je to prostě jen o vzájemným respektu.
    JAZ
    JAZ --- ---
    WEWERKA: od doby, kdy tím nasereš spoustu lidí, kteří tě vzápětí dlouhé minuty předjíždějí a kdykoliv mohou poslat na zem. A splodiny si v té koloně, kterou způsobíš, můžeš vychutnat mnohem déle, protože zrychlující auto okolo tebe toho spálí opravdu nesrovnatelně víc, než to stojící na neutrál, nebo s vypnutým motorem při start-stop...
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    JAZ: Od kdy je neinhalovani spalin brano jako arogance?
    JAZ
    JAZ --- ---
    ONDRAT: jasně že můžeš, ale stejně tak tě řidič MŮŽE minout třeba o 10cm a nastříkat ti na hlavu litr ironu, protože to taky není proti zákonu. Tím se zase dostáváme k selskýmu rozumu a vzájemnýmu respektu, nejlepší prostě je, když se ani cyklista ani řidič nechovají arogantně jen proto, že můžou.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    ONDRAT: Presne. Navic pokud je tam predsunuta stopcara (prostor pro cyklisty), tak to cyklista musi vyuzit. Coz znamena predjizdet ci podjizdet pripadnou kolonu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam