TEAPACK: Nic sériovýho nemělo čtyři dvojitý karbecy, pár polozávodních motorů mělo dvě čtyřkomory, pár mělo tři dvoukomory, jinak byl standard jedna čtyřkomora u silnějších motorů. Něco, co mělo 240 koní, mělo nejspíš jednu dvoukomoru.
Nevím, co jsi zkoušel za V8 4.4, ale nemá to moc žádnej efekt na to, co žere nějakej úplně jinej motor.
Z mojí osobní zkušenosti, auta co jsem vlastnil nebo jsem s nima najezdil dost abych měl odhad:
1988 Chevy Caprice, dokud byl sériovej a emisně utlumenej, tak 11-12 klidná jízda mimo město, po městě tak 15-18, pokud se nejezdilo úplně jak magor, po předělání na staromódní karbec, dvojitý vejfuky, ostrou vačku apod. dálka za 13-15, po městě tak 25, ale to jsem jezdil jak magor a furt gumoval.
1968 Ford Galaxie, sériovej, 390 ci (6,4 litru) big block, 2bbl karbec. Co si pamatuju, tak nějakejch 15 mimo město, třeba 20 po městě, ale nebyl v úplně fresh stavu.
1969 Ford Torino GT, +- sériovej 302 ci small block, cca jako ta Galaxie.
1967 Dodge Coronet 318 ci, taky +- sériovej, dvoukomora, opět plus mínus jako Galaxie a Torino, ale s tím jsem najezdil fakt maličko.
1966 Opel Diplomat, Chevy 238ci small block, mírně zhotroděná, čtyřkomora od Edelbrocku, opět někde mezi 13-15 klidnou jízdou, po městě pořád vesměs do 20 i když jsem dělal bordel.
Tolik moje auta.
Cizí, co jsem s nima něco málo najezdil:
1971 Plymouth Fury Convertible, 383 big block, spotřeba řádově jako ta moje Galaxie, tuším že to umělo dálky za 15-16 litrů.
1968 Dodge Charger, dokud byl sériovej 318/2bbl, tak jsme s tím dokázali dojet z Pardubic do Ostravy s průměrem asi 14 litrů, když se do něj dala ostře zhotroděná 440 big block s monstrózním 4bbl karbecem, ostrou vačkou a tunou dalších věcí, 500+ koní. To jediný žralo 20+ i mimo město.
Plus pár dalších, se kterejma jsem najel aspoň několik set kilometrů, aby se dala odhadnout spotřeba. Odhadem testovanej vzorek americkejch V8 z období 1960-1990 můžu mít tak 20 kusů, plus tak dvakrát tolik dalších, který se pohybovaly v mým blízkým okolí.
Obecně i u předemisních aut umí smallblocky jezdit běžně v rozptylu 11-14 na sto, big blocky tak 14-18, ve městě odpovídajícím způsobem víc. Poemisní auta jsou úspornější, třeba Capricy s Oldsmobile 307 (benzín, ne nafta) umí jezdit kolem deseti.