• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKUX - User experience design
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    HAVANA: tak musím asi nejdříve sehnat toho šéfa :)
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    MEJLA77: Tak dlouho brblej že se něco na hovno ovládá, až to šéfa přestane bavit poslouchat a řekne ti ať to teda navrhnes když si tak chytrej...a bum, ses v tom ;)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY: za mne fajn napad, dam ti hlas
    KULHY
    KULHY --- ---
    Ahoj,

    (sorry za spam)
    chtel bych zalozit diskuzi venovanou UI designu. Oreintovanou vic na aplikace, hodne na Figmu, design systemy a interakce. Pokud vam to dava smysl tak muzete zahlasovat. Diky

    [KULHY @ nyx :: zadosti o zalozeni klubu - vsechny pohromade]
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    KULHY: Pokud bude na prvním kroku jen jméno a na druhém heslo a na třetím email vs vše v jednom mužeš zkusit v AB testu. Je to individuální. Protože nejvíc odliv uživatelů je když musí zadat email. Záleží jestli to děláš pro stránky kde chceš prodávat zboží nebo jen získat lidi do databáze či nějaké forum. Kroky jsou určitě lepší pro mobilní zařízení, ale i to není pravidlem.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Z me krajni UX profesni zkusenosti — ptat se na spravny otazky.

    Tak neco:
    98 Questions UX Designers Must Ask | by Spire Digital | UX Planet
    https://uxplanet.org/98-questions-ux-designers-must-ask-9b6984c6bd67
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    UMIAKI: Nekterych se ptat nemusis, nekteri klienti vedi vse nejlip :) ale nastestiv agenture uz nedelam.. nicmene skola to byla taky dobra
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MIKULAS: tak sice to musím dělat 2x, ale dostanu to zaplaceno - dodám jen: komu není rady, tomu není pomoci :)

    Pokud jste nikdy nepotkali klienta, který po vyslechnutí logických argumentů, upozornění na nesmyslnost, finanční náročnost, neergonomičnost atd., stejně chce prosadit svůj báječný nápad, který dostal, když se bavil s kamarádem v hospodě u pinty irského piva, asi jste nezažili to, co já :)
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    MEJLA77: No za trest je tohle spis pro tebe, pac to musis delat (ac tomu neveris) a po nejakem case to musis evnt. predelavat, pac klientovi dojde, ze udelal chybu. Pripadne mu to nedojde a prace zustava tvou zlou vizitkou nadosmrti.
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    MEJLA77: Když zákazníci dostanou to, co potřebují, tak si většinou nestěžují 🙂 My se jich neptáme na to jaké chtějí řešení, ale na jejich use case - na co tu funkci chtějí používat.
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MAJKA: jak řešíte s klienty, že jim dodáváte to "co potřebují", když oni vyžadují to, co chtěli? Já občas klientům za trest udělám to, co chtějí, když na tom moc trvají :)
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    MEJLA77: No ono to není "jen určení rozložení". Musíš bejt schopnej si vyžádat správný data, zformulovat teze, udělat výzkum, výsledky přetavit do návrhu a pak umět ten návrh přetlumočit vizuálním designerům i programátorům.

    Prostě není to jen o tom, že to má bejt nádherný (to je právě úkol vizuálních designerů), ale hlavně to má být ne to, co často klient říká, že chce, ale to, co opravdu potřebuje. Podpořený datama a výzkumem. A to halt není sranda :).
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    MEJLA77: Napiš mi PM jestli chceš. Dělám přímo v softwaru a zrovna hledáme lidi 🙂
    IKA
    IKA --- ---
    MEJLA77: Asociace UX má pravidelné meetupy a vraj aj živý Slack.
    Neviem odkiaľ si, ale tie meetupy teraz bývajú online, tak odporúčam sa občas pripojiť, môžeš sa ľahko zoznámiť s ďalšími ľuďmi z UX.:)

    Asociace UX (Prague, Czech Republic) | Meetup
    https://www.meetup.com/asociace-ux/
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MIKULAS: pan majitel/šéf byl takový starší pán, co měl na telefonu nastavený "psací" font, no nebyl to přímo Comic Sans, ale blízko, protože to vypadá hezky...
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    MEJLA77: Klasika, manažera většinou přesvědčíš jen tak, že mu spočítáš, kolik peněz mu to vynese (nebo o kolik přichází).
    To, co popisuješ, je o trošku lepší varianta - progress není veden mamonem, ale ješitností :D
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MIKULAS: tohle jsem dost řešil v minulé firmě, měli aplikaci na správu pneumatik a vozidel, největší problém byl přesvědčit šéfa/majitele, který si umanul, že nějak je to nejlepší a ačkoliv jsme měli logické argumenty i nějaké testování (sice na malém vzorku, ale testování to bylo), tak přes jeho názor nejel vlak, nicméně za půl roku potom najednou totéž řešení chtěl, protože zjistil, že ho má konkurence... tak už to bylo nachystané, tak to pak bylo docela rychlé, ale stejně se na tom minulém řešení zbytečně vypálila spousta člověkohodin...
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    MEJLA77: Já vnímám UX rozměr hlavně v tom, že dokážeš připravit, provést a vyhodnotit "uživatelský výzkum" = potvrdit nebo vyvrátit tezi, že je lepší zelené objednávací tlačítko, než modré...

    Zkus si odpovědět sám v duchu a pak se zamysli, jak bys zaměstnavatele přesvědčil, že to tak je správně a má přistoupit k implementaci.

    Jinak souhlas s KAJJAK, že hlavním úkolem UXáka je usnadnit uživatelům život (což obvykle zvýší profit firmy nebo alespoň prestiž).
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    MEJLA77:

    nekdy to s nadsazkou staci i na skicaku na papire, zalezi s kym spolupracujes a jake je team workflow...
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    KAJJAK: Děkuji za odpověď, snažím se přemýšlet nad ergonomií, jak to udělat co nejjednodušší a zároveň přehledné, funkční a zároveň, aby to odpovídalo třeba i vizuálnímu stylu firmy a vypadalo to pěkně...

    Na figmu kouknu, chci se vyhnout pokud možno XD, testování na různá zařízení stačí simulované v prohlížeči/figmě nebo je to málo?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam