DANYSEK: no, náš BGP router celou dobu běžel. Zrušení záložního peeru nebudu komentovat. Víš, já jsem menšinový podílník ve firmě, nota bene teď aktuálně řeším spíš maloobchod než páteřní infrastrukturu a nad některýma rozhodnutíma samozřejmě kroutím hlavou stejně jako ty. Mám samozřejmě poměrně jasný vlastní projekt, kde by měl být BGP router a po které pronajaté lince by mělo téct co a kam, ale nejde jen o to, že to nebude zrovna podle mě, protože jiné uspořádání taky může mít určité výhody (ostatně, já nejsem žádný matematický olympionik, což mě léta praxe znovu a znovu připomínají). Zase nejde jen flejmovat, ve firmě mají teď všichni poměrně hodně práce a starostí a některé věci se prostě odložily a prioritu dostaly jiné.
Faktem je, že po celou dobu výpadku nám zůstaly funkční všechny okruhy a 2 různé spoje na Sitel, akorát se automaticky (z výše uvedeného důvodu, tzn. zrušení vzájemné zálohy) nepoužily k ničemu rozumnému. Kdyby výpadek trval déle, něco bychom ale nahodili, tak či onak...
Vtipné je, že nám opravdu v té žižkovské věži nic běžet nepřestalo...problém měli všichni ostatní za náma, takže jsme víceméně poměrně chybně předpokládali, že na rozdíl od nás mají ostatní všechno v pořádku a jsou spolehlivější (ne poprvé, viz porovnání výpadků za léta strávená v bývalém telehousingu v Karlíně vs. celkem dobrá statistika našeho vlastního datacentra první cca 3 vážně míněné roky)
Problémy dnes nastaly i v "lepších rodinách":
Datacentrum Tower na Žižkově mělo výpadek, Radiokomunikacím nešlo napájení - Lupa.cz
https://www.lupa.cz/...ty/datacentrum-tower-na-zizkove-melo-vypadek-radiokomunikacim-neslo-napajeni/
Jako já fakt nevím. Klientům jsem se omlouval 50 minut, kdybych neposlal pár minut předtím helpdesk domů, mohl jsem místo zvedání telefonů pomáhat kolegovi hledat řešení a třeba nás něco napadlo dřív. Ve chvíli, kdy jsme přišli na to, že výpadek je větší, se mi to klientům vysvětlovalo už podstatně líp, to jsem už i vtipkoval :-) Velké štěstí bylo, že výpadek nastal už po pracovní době, ale ještě před večerní špičkou. Jinak nevím, co by se stalo... ale nechtěl bych zvedat ty telefony...
Dá se říct, že když prudíš do něčeho, co je tvůj obor a čemu rozumíš, tak máš podstatně lepší výsledky, než když používáš svůj talent Brouka Pytlíka "všude jsem byl a všemu rozumím". Ano, naše síť je ve vývoji, není hotová a některé specifické situace prostě nezvládá. Ale nebylo to tak zlé, jak si myslíš... a od toho, abys o výpadku zvenčí i zevnitř naší sítě vůbec nevěděl, jsme nebyli zas tak daleko, jak si asi myslíš.