• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) vs. hloupí a zlí trollové, co proti nim vystupují
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: dneska jsem sedel u Banshetu u kachny a taky jsem tam poslouchal borce, kterak nakupuji a prodavaji... koupi za 5, prodaji za 30 (tisic). Pry vyborny kseft.... (nejaky telefony, podle reci se motali kolem dopravy) :D Nedelam si iluze o tom, ze kdyz reknes "pujcit projektory pro magos", tak ti cenovku napali kazdej. Aby to nedopadlo tak, ze na PROMOPRO se tu bude vzpominat jeste z laskou (tam se to napalovalo podobne).
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Ja se bavil s kamaradem, ktery tyhle veci umi. A rikal, ze do tohohle by sli tak za dvakrat tolik, jenom pujceni tech laserovejch projektoru prej stoji 700 tisic Kc.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Musim rict, ze organizatori "spartanskeho" novorocniho ohnostroje s rozpoctem pod 300 tisic kvalitativne strcili do kapsy Hribuv videomapping na Muzeu, a to i pres to, ze ta puvodne udajne "levnejsi" Hribova varianta k ohnostroji vlastne stala o par set tisic vic, nez posledni ohnostroj od Krnacovy :-) Za dva mice amaterismus... :D

    Piratskym lukum na magosi se proste dari nakladat s verejnymi penezi efektivneji, jen co je pravda :D

    Komentare lidi, co se v oboru pohybuji v ramci me socialni bubliny (tedy nikoliv moje)...
    Ten 10 minut dlouhý videomapping v Praze stál 2 miliony. Jako vážně? A co bránilo tomu, aby to jelo ve smyčce třeba 3 hodiny v kuse? Ta částka mi přijde fakt mimo. Nejde to zcela srovnávat, ale za 1500 korun jsem před 15 lety kolikrát odpromítal celou noc v klubu (chápu, že videomapping má svá specifika a práci navíc).

    Jako tohle je jednoznacny tunel. Muj nejvyssi honorar byl za jeden večer (a asi dva dny práce) jeden ročník MISS a tuším, že to bylo za 15 000 (bez techniky).

    on to moc video mapping ani nebyl, spíš vjing na budovu, protoze s tou architekturou vlastně moc nepracovali...

    infantilni zacatek a milionkrat videna CMYK kombinace barev. První cast, jsi vpodstatě mohl vyrobit z cernobilych klipartů. Tisickrat nakopirovanej clovek, ptak, motyl... No jůůů. druhá část byl mapping, kdy si to s tou budovou hrálo. Petřínská věž a nádraží super. Tančící dům už se na fasádu NM dělal hůř... :D V šestý minutě písmenka z matrixu. V roce 2020? Pak téma plošných spojů, DNA a Teslova transformátoru a 3D wire model hlavy... Jako chápu, to jsou věci, co si skoro každej VJ natahá z netu, jen mi uniká souvislost z Prahou. To tam mohli vrazit třeba satelit, když tu sídlí GSA, že jo. A pak zase barevné obrysy lidí... uplně z toho stříkala člověčina. A do toho komentář: "Děti jsou naše budoucnost" Tak nějak si představuju smyčku s brainwashingem... Pak na to napromítali výkresy dětí z místních škol (tam teda shoda hudby s vizuálem 0 %). A pak další část, kterou za videomapping považovat jde...


    Zaznamy jsou ostatne na CT24, ten slendrian muze posoudit kazdej sam i zpetne :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: Chalupoida (jak se s oblibou prezdiva useku od Dejvic do Motola) je produktem veskrze politickym, zeano... takze je blabol, ze politici trasovani paterni site MHD neovlivnuji. Takze i s Piraty to dnes souvisi, protoze oni na magistratu sedi a o techto vecech (spolu)rozhoduji. Vysledkem jsou zatim jen skrty spoju, zeano... kdy se krecovite drzi rozsah smlouvy s DPP (ktery ji ma bez souteze), ktery ale neni schopen obsluhu linek obstarat :-) Pritom vypsat transparentni soutez je vec, kterou Pirati s oblibou omilali. Ale skutek... nejak utek :-) Vysledkem je, ze magistratem ovladany skor-monopolni dopravce si sam rozhoduje, co pojede a co se zrusi... ale zakazka priklepnuta DPP zustava nezmenena.
    PS: Vymluva na koalicniho radni za 3...2...1.... tak to ale dopada, kdyz primator namisto problemu mesta svuj cas venuje PR saskarnam okolo... ze se lidem rusej spoje problem neni, hlavne ze mame namisto pandy prislibenyho luskouna :-)

    Placeni parkovani je fakt ten nejmensi problem - kdyz uz teda je potreba opravdu jet autem. Problem je, ze neni kde... a opet to nikdo realne neresi. Jenom se - z politickeho rozhodnuti - maluji dalsi zony, ale vybrane prachy mizi neznamokde a do zlepseni problemu parkovani rozhodne nejdou.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: hele plánovat trasování linek, to je na mě už šoutoušský. z Břevnova je problém, že délka cesty tramvají 22 do centra je sice bez přestupu, ale časově srovnatelná s cestou např. z Berouna (a až Beroun bude mít ty plánované tunely, bude reálně obsloužený líp, než řada čtvrtí Prahty). Máš v podstatě pravdu - jako vyhlídková trasa pro turisty ideální. Ale politickou cestou na tom nezměníš nic...

    Jinak mě teda auto v Praze neláká, protože třeba parkování: kdekoliv mimou čtvrť musím platit - a navíc ještě platit smím jen někde a někam nemůžu ani za nic. to je na mě moc složitý a dostatečně demotivující to řešit, pokud nevezu fakt velký náklad.

    Odbočili jsme od tématu Pirátů, ale pointa je jinde. Nejlíp to vystihl tuším Jindřich Šídlo, nebo kde: řešit něco v Pirátech je jako vyjednávat o něčem v SVJ. Každý vznese nějakou připomínku, která se snaží tvářit chytře. Reálně ale někteří umí a jiní neumí...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: v Berline jaksi nemas zdaleka tolik uzkych ulicek jako treba na Maly Strane, zejo... ;-) Z Berlina mam fakt ruzny srovnani - at uz jako pesi a odkazany na hromadnou dopravu, tak i jako automobilista... nevzpominam si, ze by me na chodnicich kosili cykliste jako po Praze a soucasne si nevybavuji utlak pri cestach v aute, kdy jsem byl ridicem treba i jen z donuceni, luxusne vyreseny parkovani. MHD v Berline rozhodne neni pojata "centralisticky" - tedy primarne se snazici tahnout cestujiciho do maleho trojuhelniku "Mustek - Muzeum - Florenc" - potazmu jakkoliv jinak krecovite k metru - a naopak umoznuje velmi rychle cesty i mimo centrum tak, ze se mu jde vyhnout. Co mame v Praze? Akorat buzzword jmenem "metrobus", co jde srovnat s vyhlidkovym courakem, co vymete kdejakou diru po ceste (ke studiu doporucuju linkove vedeni na Sporilove, to jsou fakt perly - kdy nekolik linek jede 2x po chvili pres identickou zastavku - jen v protismeru). A aktualne jsme svedky toho, ze se nam MHD jeste seskrtava - a to i v relacich, kde je nemala prepravni poptavka (jako treba Palmovka - Prosek). Ale s tragickym linkovym pojetim MHD budeme nadavat na to, ze lidi radsi... ehm... jezdej autem. Dovolim si pripomenout "megaakci" ROPIDu, kdy v ramci zmen vseho moznyho se slavnostne pretrasovala linka 11... a po dlouhem frflani se po letech zavedla 13tka, protoze efektivne se odrizlo prime spojeni Strasnic do centra stylem "no tak si prestupte"... samozrejme v prostredi, kde jakakoliv navaznost spoju existuje pouze v teorii na papire (realne cekaj jen nocni spoje - ale uz treba ne ani ty, co jedou jednou do [pul]hodiny).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: Nemyslím si, že by se v Berlíně jezdilo na kole jen tam, kde byl vybombardovaný. A celkově Němcí víc berou ježdění na kole jako svoje právo - ne jako něco, k čemu je někdo nutí a oni to odmítají.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jenze u Nemecka nesmis zapominat na vybombardovani celych aglomeraci - ktere nasledne umoznilo celkovy prostor vyresit... ponekud velkolepeji. A jakkoliv je cyklistika brana jako soucast, neni tak neni resena na ukor ostatnich druhu dopravy - tedy reseni volene casto u nas (s detinskym naivnim cilem, ze lidi presedlaji, kdyz z jednoho normalniho pruhu udelame cyklopruh). A najdes tam takove veci jako parkoviste bezne zahrabane pod namestimi (dokonce i parky - viz treba Schlossplatz v Karlsruhe). A treba v Drazdanech zaparkujes klidne u Frauenkirche v centru, o podhrabanym Altmarktu nemluve. O prutazich zahrabanych pod zemi radsi nemluve, to je tam standard. Proste se ta infrastruktura tam aktivne buduje. Kupodivu treba i "eko" Rakusaci buduji obchvaty kdejakeho maleho mestecka vyvadejici skutecny tranzit mimo jejich centra.... a neboji se kvuli tomu vyrazit desitky kilometru tunelu. Ale to "nazelenali" fanatici u nas nevidi ;-)

    Mimochodem je vtipny pozorovat, jak spousta i jinak nadsenych cyklistu za sychraveho pocasi... rado presedla zpet do auta :-) Takovych "nadsencu" znam spoustu. A ano - do auta, ne do tramvaje (casto s argumentem, ze varianta MHD je dopravne/casove proste nahovno - a "centralisticke" pojeti MHD v Praze tomu moc nepomaha). Pro spoustu lidi je kolo jen modni zalezitost, ale rozhodne ne dopravni prostredek pouzivany za kazdeho pocasi. Ostatne, muzes si udelat statistiku sam...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no, v Německu se s cyklisty na rozdíl od nás ve městech počítá.. je tam nepřerušená tradice, stejně jako u nás třeba v městech v Polabí. Kolo je tam prostě něco normálního, usnadňuje život a samozřejmě.. Němci pravidla mají rádi a rádi je dodržují (srovnej: Britové pravidla nenávidí ale dodržují je, Francouzi je rádi vymýšlí, ale nedodržují je)

    Praha je v tomto specifická, protože tady má tradici naopak tramvajová doprava, která tu začala snad ještě dříve, než se jízdní kolo vyvinulo do dnešní klasické podoby. I když první "kodaňský pás" prý vznikl v roce 1956... :-)
    Mapujeme bílá místa pražské cyklistické historie - Prahou na kole
    https://prahounakole.cz/2017/05/mapujeme-bila-mista-prazske-cyklisticke-historie/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a proc bych se mel vyjadrovat k chovani, co je v pravidlech popsane jako povolene - kdyz se bavime o tom, jak se pravidla vedome porusuji?
    Argumentace Nemeckem je dobra - tam kdyby si cyklista dovolil totez, co nekteri borci u nas... tak by se s nima zadnej policajt rozhodne nebabral. Ano, maji mista, kde je chodnik soucasne znaceny v casti jako cyklostezka - ale vsimni si tam prosim, jak sporadane lidi sednou z kola, kdyz se maji nekam posunout mimo takto vyznacena mista. Ale chapu, ty jako anarchista mas s ordungem holt problem a z Nemecka si vypichnes jen to, co se ti hodi.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Překlep, "Mofuß frei" ... až na to, že to musí být nějaký místní pojem, protože teď koukám, že v němčině se běžně nepoužívá.. ceduli si každopádně pamatuju. Každopádně je to offtopic. Pokud jde o městskou cyklistiku, tak zasloužení "pirát ulic" si každopádně zasluhuju, to je pravda.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: tak ve světě jsem viděl mopedy opravdu jezdit leckudy :-) motostezky pro mopedy = vyasfaltované polní cesty v Bavorsku, "mofussfre" cyklotezky, otevřené i pro traktory. v Praze tedy nejsou.

    Jinak konflikty pejskařů a cyklistů jsou běžné obecně, že to občas někdo přežene je pravda, ale prostě pes a kolo se ve veřejném prostoru vyskytují velmi často společně s chodci... občas i sami, zaběhlý pes, zamčené kolo...

    Nějak ses nevyjádřil k míjení zprava, pokud je tam místo, ale není tam samostatný pruh...
    Jak předjet kolonu na kole? | Čistou stopou Prahou
    https://www.cistoustopou.cz/cista-mobilita/clanek/jak-predjet-kolonu-na-kole-777
    ... zrovna tohle totiž povolené je.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ...ony se nam mopedy a motocykly bezne prohani po chodnicich? Pripadne to krosi jednosmerkami v protismeru? A buduji se specialni motostezky vyhrazene motocyklistum...? :D Kupodivu motocykly a mopedy pohyb po beznych pozemnich komunikacich bez obtizi zvladaji. Tak se to nauc taky a prestan ublizene fnukat.
    XCHAOS: jo to vidime, jak jsou nekteri cykliste stale oprsklejsi... jede po chodniku a jeste napada lidi, ackoliv sam tam nemel na kole co pohledavat. Jen kinetickou energii argumentovat nejde. Kineticka energie kaminonu je podstatne vyssi, nez kineticka energie motocyklu - a presto motocykly sdili tutez infrastrukturu co ty kamiony. A na dnesnich bicyklech casto taky neni problem jet i rychleji nez tech 25...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: podívej, definuj "anarchistický" sklon chování. Já bych muvil o spontánním chování. Chodci mají v prostoru, kde se nemusí bát aut, celkem velkou možnost spontánního chování. Kolo má podobnou možnost do rychlosti možná až 25 km/h, definovat např. bezpečnou rychlost na chodníku by bylo složité, ale určitě to je rychlost, kterou by někdo na chodníku dokázal běžet (což myslím zakázáno není).

    Kinetická energie běžce pohybujícího se rychlostí 15 km/h bude podle mě srovnatelná s kinetickou energií i celkem těžce naloženého kola, pohybujícího se 10 km/h. Ale jak to definovat přesně? Rychloměry pokud vím povinné nejsou. Asi by nebyl problém zavést jejich povinnost u elektrokol (aspoň u těch, která chtějí mít právo vjet nízkou rychlostí na chodník...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: nejsou ta pravidla podobnější spíš pravidlům pro mopedy a motocykly? :-) tak např. míjení zprava by u aut bylo zcela nepřípustné (pokud nejde o komunikaci s vyznačenými dvěma pruhy, mluvím o běžných ulicích). Pruh pro kola je často vyznačen, tam kde vyznačen není, tam tedy pokládám pro kolo míjení zprava za přijatelné, pokud je tam dost místa.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: mas spoustu jednosmerek s obousmernym provozem (vyhradne) tramvaji... dokonce mas... svete div se (!) mista, kam smi vyhradne jen ty tramvaje a ani cyklista tam nema co pohledavat.

    Pro cyklistu plati stejna pravidla jako pro auta a samozrejme muzou vyuzivat stejnou infrastrukturu - to neni zadna anarchie, jak si nekteri lidi na bicyklech mysli - a v dusledku svym chovanim poskozuji i slusne cyklisty, co urcena pravidla cti. A ano, cyklista neni chodec - a ani Pirati zatim zadnou zmenu v tomto smeru ve Snemovne nepredlozili.

    A zrovna vzit video odkudkoliv a spolu s identifikaci osoby oznamit prestupek muze kdokoliv. Takze kdyz nekdo uvidi, ze jedes na kole jednosmerkou, natocite te u toho a naprasi te i se jmenem prislusnym organum... tak mas stejne smulu a tvuj "boj" proti dash-camum v tramvajich v dojmu "lepsi" ochrany anarchistickych sklonu chovani na tom nic nezmeni ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: oba "koncerty" na Letný byly samozřejmě vhodnější pro lidi, kteří dejme tomu nezávisí na veřejném financování v jakékoliv podobě. Ale riskantní byly i pro podnikatele, ale samozřejmě asi v závislosti na velikosti jejich businessu.

    Pokud jdu po ulici pěšky, tak se myslím nemusím stydět, pouze samotná moje přítomnost někde může být důležitá informace pro někoho jiného, to je vše. Nenosím tmavé brýle, rozeznatelný jsem.

    Pokud jedu na kole, tak samozřejmě páchám jeden dopravní prostředek za druhým, protože cyklistická infrastruktura v centru je pokud ne neexistující, tak minimálně přiměřeně zmatená a je spousta míst v šedé zóně. Jezdím třeba do jednosměrek neoznačených jako cyklostezky... snažím si to hlídat, ale prostě pořád na kole uvažuju trochu jako bych byl chodec.

    Na druhou stranu, v jednosměrkách mě nezachytí kamera tramvajáka, že jo.

    Obecně větší problém budou mít lidé, kteří v daný moment měli být někde jinde.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a myslis, ze organizatori koncertu na Letny meli souhlas vsech ucastniku s tim, ze se jejich fotka nebo video nekde objevi...? ;-) Ha. Ha. Ha.
    Urcite uz Buresovi agenti peclive analyzuji vsechny zachycene obliceje a v pondeli muzou ocekavat navstevu z bernaku! :D Co tam mas dal?

    A jestli se na ulici chovas tak, ze se za to musis stydet... tak je to tvuj problem ;-)

    XCHAOS: ....a ty me budes vycitat trolling... :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: nejsem právní expert, ale kdyby na tramvaji byla samolepka "prostor před tramvají může být monitorován kamerou" a video mělo nějaké důrazné varování (na začátku, vklíčované, v perexu YouTube), že záznam nebyl pořízen na objednávku DPP... tohle je většinou hra o disclaimerech....

    Pro řidiče záznam může být důležitý při prokazování zavinění nehody, např. Ale takový záznam pak souvisí s jeho pracovní činností a zveřejňování... co takhle se bavit, za jak dlouho od pořízení video smí být zveřejněno?

    Já sám na některých takových videích určitě natočený jsem, po Praze se občas pohybuju, Zatím nevím, jestli je to dobře nebo špatně. Považuju to za předběžné opatření, které má chrániti DPP před přívalem případných stížností a žalob ze strany lidí, co se na YouTube najdou a nechtějí tam bejt.

    Uvědom si, že v dnešní době je třeba automatické rozpoznání obličejů poměrně snadné. Zatím není jasné, jestli se takto získaná data budou používat jen na hraní, nebo jestli budou mít nějakou fatální závažnost. Upozornit řidiče, že to monitorují na vlastní triko, mi přijde fér...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: v tomhle klubu diskuzi s tebou nevedu.

    Možná Piráti nehledají žádnýho super-experta. Uvažuju se na tu pozici přihlásit, čistě z hecu. O IR bezpečnosti ale nevím vůbec nic, popravdě. Hele, já začínal s 8bity co měly programy i data nahrané na kazetách. Pro mě diskety byly zázrak, protože data najednou bylo možné jednoduše a bez časového zdržení zálohovat....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam