• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) - troll mého protitrolla je mým, ehm, spolutrollem
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: kdyby sis udelal poradnou historickou retrospektivu, tak zrovna zrovna v centru uz nasi predkove tramvaje chteli zahrabat lehce pod zem... uz nekdy v roce 1912 :-) Zrovna usek Mustek - Hlavni nadrazi, jehoz stavba zacla v roce 1966 toho je stale zivym dukazem.
    Pro chodce je tramvaj nebezpecnejsi nez auto - jeji brzdna vaha je proste delsi, tudis reakce na zivou prekazku v ceste o dost pomalejsi. A tech chodcu tam je, jak uz tu padlo... fakt hodne.

    Treba v San Franciscu je pomerne sexy kombinace, kdy po perifernejsich castech jezdi tramvaj po povrchu a v centru zajede pekne pod zem. A je to v podstate jen patro pod ulici. Ciste metro - ale v podobne hloubkove urovni je treba prvni trasa v Parizi, nektere linky metra v Barcelone ci Budapesti. Ve finale to stoji i o dost min penez ve srovnani s variantou tunel desitky metru pod zemi... a cestovani je takove prirozenejsi - v porovnani s nutnosti farat hluboko do podzemi.

    Me fakt fascinuje, jak se tu kdekdo klem ohani "zahranicni" zkusenosti, ale pritom se to vyzkousene reseni odjinud nezvladne ani poradne okopirovat :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KRAMERIUS: Tramvaje do centra patří. Zvlášť v Praze.. pro Prahu jsou tramvaje stejně důležitý symbol, jako pro Londýn doubledeckery, pro Paříž Eiffelovka nebo pro San Francisco Golden Gate bridge.
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    Ve mně tedy tramvaje jezdící po Václaváku žádné nadšení nebudí.
    Spíš bych byl taky za změnu na pěší zónu jak píše níže JPLABS - lidí tam chodí podobně jako Na Příkopech kde pěší zóna je.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: diskuzi o Vaclavaku si ale zobecnil ty sam... za to ja nemuzu :-) Jisteze mi to uz hodne lidi reklo, taky se diky tomu hodne veci posunulo kupredu - protoze si dokazu vsimnout detailu, ktere ostatni prehlizi. Treba to, ze Pirati neumej nastavit ani svuj webserver a treba i to, ze se ani dvakrat nehrnou do skutecne transparentnosti mestskych firem, i kdyz jim ted vubec nic nebrani to zmenit a na vecech skutecne zamakat ;-) Hrib si holt namisto reseni otevrenosti jemu podrizenych firem pomeruje penis s cinskymi politiky... coz je z pohledu cloveka zijiciho v Praze fakt to posledni, co me zajima...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ano, ale v reakci na diskuzi o Václaváku

    řekl ti někdo už, že jsi hnidopich? vytrhávání z kontextu je mimochodem to, co udělali Tomáši Tožičkovi. Já fakt zjistil, že nejsem historik, abych přesně znal třeba okolnosti hladomoru v roce 1943 v Bengálsku... já měl Churchilla vždycky celkem za hrdinu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tys ale napsal doslova Tramvaje zrušily jen jednou v historii komunisti. V celem tom prispevku mluvis o Praze jako celku a v dlouhodobem pohledu, nikoliv jen o Vaclavaku, jak se tu ted nasledne snazis podsunout. A na to jsem odpovedel, ze tramvaje rusili nejen komunisti ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: co nezamluvíš je, že tramvaje na václavaku zrušili jen komunisti a jen jednou. a že Piráti v dnešní koalici tramvaje prosazují... zatímco TOP09 např. na Praze 1 tak nadšená není. A zejména jsou proti majitelé nočních podniků.. ty potřebují taxíky, ne tramvaje, ty z jejich hlediska vozí socky...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak obecne se rusily trate v soubehu s metrem... hysterie zacla az po plosnem myti tunelu metra v srpnu 2002... :) Ale nic to nemeni na tom, co pisu nize - ze deficit v budouvani siti ma mesto dlouhodobe hlavne na periferii a problemy s pretizenosti v centru jsou prave i dusledek toho pojeti vseho "do hvezdy" se stredobodem vesmiru v centru. Ale tahle debata smysl nema, protoze obratem muzeme ocekavat vymluvu, ze to Pirati na magistratu v gesci stejne nemaj :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: doplnil jsem ty věci na wiki do diskuze :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no tak zrovna u toho Václaváku pravdu mám.. na to člověk nemusí být šotouš :-)

    BTW zajímavé, v tom seznamu chybí trať u nás v Břevnově/Střešovicích v ulici Za Pohořelcem... nevím, jestli to byla odstavná kolej, nebo součást systému tramvajových smyček pro sokolské slety za 1.republiky, ale zbytky kolejí tam byly vidět dlouho, V tomhle seznamu na wiki jí nevidím, tak nevím, jestli šlo jen o odstavnou kolej, nebo to někam navazovalo (to asi těžko, stoupání na Malovanky by tramvaje asi nedávaly)

    Taky v seznamu chybí celkem dlouhá manipulační kolej na Brusnici (opět u nás), zrušená někdy po roce 2020 a nahrazená cyklostezkou. Doplnil bych to tam, ale neznám přesná data zrušení (u té trati v ulici Za Pohořelcem dokonce ani přibližně)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: hele ty jeden wikipedia experte, zase nemas tak uplne pravdu :D Vyse v temze clanku mas i aktualni zamery, nektery jsou dlouhodobe i podchycene v uzemnim planu (coz neni pripad TT Vaclavaku)... a troufam si rict, ze i potrebnejsi (obsluha sidliste Dedina, Malesice nebo Bohnice). Bohuzel MHD se stale resi jako hvezda se stredem v centru, na periferii se kasle - i kdyz ten zivot "kolem centra" je uz davno prekonana vec...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JPLABS: přeháníš. Tramvaje zrušily jen jednou v historii komunisti. Je čas je tam vrátit. Já to pllně podporuji, úplně nezávisle na tom, jestli v Praze na magistrátu jsou nebo nejsou Piráti.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NIEKT0: mno... ja ti nevim, ale oficialni web schyta jeste horsi skore :) ...paradoxne tedy ta svepomocna bojuvka dopadla o chlup lip, nez vykon oficialnich techniku na oficialni website...
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    Danysek: Ten web je nepodarena akcia, rozbehol si to svojpomocne medialny odbor, bez konzultacie s technikmi, riesila to aj kontrolna komisia s zaverom ze to nie je ok, a bude sa prerabat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JPLABS: to musis napsat vedle, tady to prej nikdo necte... :D
    JPLABS
    JPLABS --- ---
    XCHAOS: ty volby si strčte někam, principelně nevolím strany, které nemají pozitivní výsledky pro lidi a jen kurvějí co mohou. Přetlumočte to vašemu dvojitému magorovi, tomu s titulem 2x Mgr ... Musíte mu to ale vyložit dost "po lopatě", jak blbečkovi, aby to pochopil.
    JPLABS
    JPLABS --- ---
    XCHAOS: a další průser z Prahy, který právě vznikl a co mne sere:
    Vizualizace: Tak má vypadat Václavské náměstí. Lípy, pítka a nádrže na vodu - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/...hp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
    Je to už kdovíkolikátá přestavba, co pamatuju. Vždycky, když se obmění vedení Prahy, tak se přestavuje Václavák. Vykácí se stromy (to jde dobře) zasadí se jiné (to jde hůř), zruší nebo obnoví se tramvaje (podle toho jestli tam právě jsou nebo nejsou). Každá přestavba má ale jedno společné:

    1/ odklonit peníze
    2/ nemyslet na důsledky
    3/ neptat se obyvatel Prahy (protože MY političtí vůdci všechno známe)

    U plánované rekonstrukce mají být zavedeny opět tramvaje, protože tam právě nejsou. Při minulé rekonstrukci je zrušili, protože Václavák již není to, co býval před 70 lety. Soudobí architekti totiž nepamatují zácpy na Příkopech a Národce a tak tam opět vrátí tramvaje. Prostě, jen blbec opakuje stále stejné chyby. Jaký smysl má cpát tramvaje do centra Prahy? Proto, že tam před 70 roky byly?

    To kompletní vydláždění Václaváku, to vymyslel idiot a kretén, který má v hlavě vygumováno. Výsledek bude v létě ještě větší vedro než je dnes. Co tak se soudruzi piráti podívat do Lisabonu?

    Místo vydláždění Václaváku je potřeba udělat pravý opak - zrušit ty vozovky, zarazit auta, xzrušit jim povolenky k vjezdu na pěší zónu a rozšířit zeleň a stromy tam, co jsou dnes záhony. Shora dolů pak udělat potok, tak jako to je v Lisabonu. Výsledek je, že snížíte teplotu v létě, zvlhčíte vzduch a odstraníte smog z aut.

    A mimochodem, soudruzi piráti, stoupněte si ráno v 6 hodin dole na Můstek, a dělejte si čárky, kolik aut tam projede po pěší zóně s povolenkou. Kdopak jim asi ty povolenky vydal, co? Většina těch aut s povolenkami jen projíždí z Národky na Příkopy a z Příkopů na Národku. Prostě si tak zkracují cestu. Povolenky se v Magistrátu vydávají za úplatky. Bezdůvodně.
    JPLABS
    JPLABS --- ---
    XCHAOS: to není řešení, ptal jsem se proč není reciprocita inkarty v MHD proti lítačce v ČD. Aby jste pochopil: Praha totiž platí ČD za to, že lítačku lze použít v příměstských vlacích. Čili držitelé lítaček dotují ČD. Tomu by bylo možmno zamezit, kdyby držitelé inkarty mohli používat inkartu recipročně třeba jen na kolejových vozidlech MHD v Praze.

    A že se nedomluví starostové vesnic v pidistátečku českém na jedné lítačce, mne ani nepřekvapuje. To je ta česká nemoc: Závist, bacha, abychom se neošidili. Toby byla katastrofa.
    JPLABS
    JPLABS --- ---
    MAKROUSEK: před 3 roky jsem tam byl, pracoval, stacila mi jedna litačka na 40milionové Tokio. Celé Česko má 1/4 obyvatelstva a lítaček bezpočet...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    A hlavne to vypada, ze uz dojizdeji na vlastni byrokracii :-) Hlavne problem zapsat... reseni je podruzne :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: ale jinak zadna slava... maji se jeste co ucit, kluci :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Pustili jsme webik, ale nejak nebyl cas na obsah... :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a co? Jakoze kdyz to ty nasdilel na piratskem foru, tak to nikdo jiny nikde nevidel? :-) Sorry, ale ono to jeste driv probehlo uz tady na NYXu.

    Zrovna v nasem oboru je presne videt, jak mali zivnostnici casto funguji. Nejak to ojebat, na bezpecnost se sere, inovace minimalni... hlavne si nahrabat :-) Muzeme znovu rozject flame na tema DNSSEC, IPv6, BCP38, BCP 78, RPKI, DANE, DMARC, TLS... Pro vetsinu tech malejch zivnostniku je to bud neznamy a tudiz sprosty slovo, nebo (v tvem pripade) veci proste ignorovany. Spousta "odborniku" RFC ani necetla a maj problem si spravne nastavit i web/mailserver. A treba vubec nechapou, zez to je kontinualni prace - a ze nejde copy&paste configy deset let stary. Stejne tak jsou sprostym slovem normy a eterem se to pali bez ohledu na limity vyplyvaji ze vseobecnych opravneni. V 60GHz se tu houfne palilo jeste pred tim, nez to bylo vubec legalni (a pred lety v 5GHz taktez). O naschvalech, co si ti zivnostnici delaj (nejen) v eteru navzajem radsi nebudu mluvit :)

    Takze ano, muzeme debatovat i o tom, jakou "kulturu" tu ti mali zivnostnici mnohdy buduji. Proste dost dobre z moralniho hlediska nejde nadavat na Babise, kdyz sam taky nekteri zrovna fair-play nehrajou (aniz bych ho obhajoval - proste si kazdej musi v prvni rade zamest pred svym prahem). Dokud okoli neukaze, ze to jde "lip" i bez podrazu, tak se z tech sracek nevyhrabem nikdy. Ve finale Babis oponenty umlati tim, ze kradnu prece vseci... a jak jsem psal uz jinde, s Piraty na tom lip taky nejsme :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    JPLABS: Tokio ma dve litacky (ruzny firmy). A technicky vlastne nejde o tramvajenku, jde o elektronickou penezenku, na ktere jsou penize. A daji se za ne koupit i jine veci, nejenom projizdka metrem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JPLABS: momentálně se pracuje na přípravě pro volby v roce 2022. Popravdě, plán na jednotnou "tramvajenkoinkartu" pro celou ČR se v tom programu klidně může ocitnout, ale problém by asi byla cena...

    jinak třeba dnes si lze v Praze lítačku nahrát na Inkartu ČD. čistě po technické stránce to řeší problém s přemírou plastových kartiček, ale co se ceny týče, tak celoroční Inkarta je docela mastná záležitost a rozšíření platnosti pražské tramvajenky na celou ČR by rozhodně nebylo zadarmo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PALEONTOLOG: no k tomu to nebylo ani určené :-)
    JPLABS
    JPLABS --- ---
    jednodušší bude vyjmenovat, co piráti v Praze dělají dobře. Ten seznam bude asi dost stručný, ačkoliv mne momentálně nenapadá co zařadit do seznamu "dobře".

    Zato, absurdit co je v Praze špatně je děsně moc. Tak třeba absurdita, která mne napasla dnes dopoledne.
    V Praze existují "lítačky" zvané "Bémovky". Platí na MHD v Praze. MHD v Praze sestává z autobusů a kolejových vozidel (metro a tramvaje). Létačky Bémovky však platí také na příměstské vlaky, což Praha dojednala s českými drahami. České dráhy však mají své lítačky. A tak mne napadá:
    1/ proč lítačky ČD neplatí recipročně na MHD v Praze anebo alespoň kolejová vozidla MHD Praha? Chybí mi ta "reciprocita".
    2/ Praha má směšných 1 milion obyvatel, celá ČR má směšných 10 mio obyvatel (to jeméně než má indická Bombai). Proč v tomto ministátečku s 10 miliony obyvatel musí být tolik "lítaček", v každém pidiměstečku jiná "lítačka"? Tokio má 40 milionů obyvatel ale jen jednu lítačku ...
    Tak to mne napadlo dnes ráno při cestě příměstským vlakem do vesnice zvané Praha. A nevyprávějte mi, že ta to může někdo jiný a chudáčci piráti to nemůžou ovlivnit.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    XCHAOS: no nic, jen že se tím nehodlám zabejvat
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JPLABS: a pražská koalice dělá špatně co přesně? (kromě toho, že některejma věcma prostě nedokáže hnout stejně, jako ti před nimi?)
    JPLABS
    JPLABS --- ---
    XCHAOS: v opozici tak docela nejsou, třeba v Praze určitě ne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam