• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) - troll mého protitrolla je mým, ehm, spolutrollem
    Obecně plkací, otevřená a nemoderovaná alternativa k diskuzi "Česká Pirátská Strana". Stávající klub [ Česká Pirátská Strana ] slouží spíše k prezentaci aktuálního dění ve straně a oficiálních názorů strany a jejích členů, případně k debatám s příznívci... a samozřejmě přitahuje pozornost během předvolebních kampaní. No a rozmohli se nám tam odpůrci a trollové, kteří samozřejmě s napětím očekávají moment, kdy začnou být jejich příspěvky mazány, případně kdy dostanou ban. A právě v tenhle moment vzniká potřeba obecného kecacího prostoru, pro různé Pirate-related flamewars, které by v oficiálním moderovaném klubu mátly příznívce a potenciální voliče a vůbec obecně zabíraly prostor.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no za Hriba se ty stavby spise (opet) uspesne zpozduji... :-) Kdyz se v roce 2017 natrasal nad sbijeckou, sliboval rok zprovozneni 2027. Pak se to posunulo na 2029, pozdeji na 2031 a zly jazykove tvrdi ze ani to se nepovede :D No, to je teda "zasluha". Samozrejme, ze nejaka vymluvicka se vzdycky najde zeano :-) Aneb "uspechy", temi se pochlubime, ale neuspechy - za ty uz nemuzeme, to prece nekdo jinej.

    Realne to samy se tyka i ruznych NIMBYstu... aka ty tramvaje na Pankraci. Vis, ze Praha ma pravomoc mj. navrhovat zmeny zakonu? Hadej, jak se ta pravomoc vyuzila... no, spravne... nijak :-) Duvod pro "knuu" se u Piratu vzdycky najde. Ono logicky tramvaj neni optimalizovana na dlouhy prepravy... to je ve finale spis mistni obsluha. Vsak ne nadarmo velke aglomerace na zapad od nas stavi metro. Podivej se, jakou sit ma takova Barcelona, ktera o moc vetsi nez Praha neni. A podobnych restu najdes... mimo jine stale neni dotazeny ani metropolitni plan, ktery by podobne veci s nejakou dlouhodobejsi vizi kodifikoval. I za (spolu)vlady Piratu dochazi k dalsim prutahum. A samozrejme tam vypadavaj veci, jakoze napriklad na Zizkov by to to metro taky chtelo, kolem nakladovyho nadrazi se ted bude hodne stavet - puvodne tam melo vest to Dcko, ale nebude nic, protoze holt v Praze jsou vsichni posedli tim vsechnu dopravu tahat pres centrum. Vyborne pro turisty, ale jinak k hovnu :D Jen tramvaj to tam nevyresi.

    Takze ano, sice si na cas vydupal post primatora.... ale vysledky vlastne nic moc. Spis hodne PR o nicem :D Takovy to co jsem podelal zamest pod koberec a napravu chyb jeste prodavat jako svuj uspech. At uz treba zdrzena oprava Libenaku a nebo i dozimetrovy veci kolem DPP - kde se mlci o tom, ze Witowsky byl do DPP dosazen prave za jeho primatorovani, zeano ;-) Aneb hlasana "odpovednost politiku" - nulova.

    XCHAOS: tak to jsi zaspal dobu. Uz nezijeme v dobe CKD a pevnych pracovnich dob jak za komaru... kdys rano nalozil plny tisice lidi, vysypal ho ve fabrice v Hloubetine a odpoledne ten dav zase vezl zpatky. Zmenila se i metropole - uz to fakt neni jen o tech cestach z/do centra, spousta velkych kancelarskych objektu je dnes na te periferii (typu Chodov, Roztyly, Pankrac, Butovice, Palmovka,, Borislavka) - a ty lidi naopak potrebujes dostavat tam. A s tim vyplouva na povrho to zasadni - jak chronicky v Praze chybi tangencialni linky. No, proste nejsou.... a nebudou :D Protoze Hrib coby toho casu namestek pro dopravu si ani neumi dupnout na ROPID, ackoliv ten je mu primo podrizen.

    Zeleznice jsou drahe, protoze se vymysli nesmlysly typu "nove spojeni 2" - kdy se za potlesku i od Hriba vymysli kraviny typu "primestskym vlakem pod Vaclavak. Delame to opacne, nez to delaji treba v Berline - tam pod zem zahrabali naopak dalkove vlaky, a na povrchu si nechali mistni dopravu. Ono to je levnejsi - kdyz namisto 3-5 podzemnich stanic stavis jen jednu, zeano :D

    Srovnavat BEMU s bicyklem.... komediante :-) Bez si zopakovat zaklady fyziky, podivej se, co kolik vazi - at uz prazdny a nebo i plne nalozeny a pak si svuj uzas zopakuj. Plus samozrejme srovnej bezpecnostni prvky, kterymi disponuje tvuj bicykl s tim, co vsecko musi byt na tom vlaku. Ta vybava je... ehm... nesrovnatelna :D Pocinaje treba uz tim, ze z ty baterky na tom svym bicyklu nekrmis klimatizaci... treba.

    Letenky jsou jednoduse tezce dotovane primo dopravci. Plus se casto pouzivaji triky typu "prodame toho vic, vsak on nekdo neprijde". Akorat ze v tom letadle nemuzes bejt na stojaka, kdyz je fullhouse, zejo :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Když už se to tu nakouslo: já jsem k MHD částečně skeptický, ale nevím, jestli z toho vůbec lze udělat politický program.

    Věřím na MHD tam, kde je skutečně hromadná. Kde opravdu v rozumném taktu dopravuje tisíce lidí na stálých trasách. Rychlíkové železniční spoje by se měly posílit, zrychlit, to je taky cesta. Jsem ale skeptický ke dvěma věcem:

    - snahu rozšířit pravidelnou MHD v městském stylu tam, kde prostě žije málo lidí, nebo kde je poptávka sezónní či jen špičková. Sice mít stálá místa jako zastávky je fajn, ale musela by současně být obsluhována něčím "on demand", což by zajistilo menší čekací doby a eliminovalo nevyužité spoje. Nějaká kombinace maršrutky, přivolávané appkou, nebo nevím. Prázdné autobusy, které jezdí každé 2 hodiny, jsem zažil a zažívám všude, v Alpách i ve Středočeském kraji. Musí to být frustrující i pro ty řidiče, pokud nejsou už úplně otupělí.

    - nechápu, proč jsou železnice tak drahé a neefektivní. Elektromobil na baterie ujede 400 km a zvládá kopce, BEMU po kolejích s minimálním sklonem zvládne 70 km, přitom vlak by měl být schopen vozit těžší náklady, vzhledem k vlastní hmotnosti, než silniční vozidla. Takže šetřej na těch bateriích, nebo jak? Rozdíl v ceně letenky a cesty vlakem na 2000 km je taky neuvěřitelný. Železnice mají vyžadují náročné dopravní stavby s obrovskou návratností, vlaky na rozdíl od letadel nejezdí plně utilizované. Něco je špatně, že vychází vlaky jako nejdražší způsob dopravy. Není důvod, aby tomu tak bylo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ty se mnou vůbec vlastně osobně neznáš, nescházíš, akorát proti mě 20 let trolíš na různých fórech (a nejen proti mě, že... ono teda o lidech, kteří nás mají v double ignore na NYXu vesměs nevíme) ale jsi schopen vyslovovat soudy jako "ty jsi byl vždycky bastlíř". Hřib byl už od příchodu k Pirátům trochu jiná liga, my si jen nejsme jistý, jestli je to dobře nebo špatně, ale měl představu, jak věci fungujou, což já v začátcích Pirátů pořád ještě neměl.

    Kmotři se na MHD vždy dokázali nějak přisát, protože je to velmi velkej penězovod. Na druhou stranu, četl jsem, že mafie má ráda jednoduché věci, kde prostě máš nějaký zásilky něčeho nebo trubky s kohoutkem (drogy, zemní plyn), ale dává ruce stranou od složitějších procesů, kde musíš mít nějaký odborníky, který můžou bejt hůře ovladatelný. Takže mafie se přisaje třeba na tisk papírových jízdenek, protože to je vlastně jednoduchý, ale míň se bude srát do technických detailů provozů tramvají a autobusů, protože tam prostě třeba vylobovat nějakýho neschopnýho dodavatele může být průser. (Tolik k tomu "jak věci fungujou"...)

    Já kopu spíš za mikromobilitu, než MHD. MHD musí řešit páteřní a hodně vytížené trasy, jsem fanoušek tramvají a libí se mi rozvoj tramvajové sítě, ale tramvají je to napříč přes Prahu hodinu a život je příliš krátký na to, abych seděl hodinu v tramvaji (i když ono si v ní jde i číst a tak). Metrem je to jen nepatrně lepší, dojezdový čas klesne o hodně, ale podle mě na víc než polovinu, pořád. Chybí městská železnice, z okrajových částí Prahy je někdy snazší dojet rychlíkem do sousedního okresního města. Dostat se z Břevnova do východních průmyslových předměstí Prahy (což se občas hodí) je peklo a v úvahu připadá jen auto a Jižní spojka.

    Řada potřebných dopravních staveb se připravovala desítky let a najednou se, a to i za Hřiba, kupodivu dějí, přesto, že do té doby je blokovaly různé místní lobby. Dokonce i tramvaj přes Pankrác se pomalu šine kupředu, i když spíš metr po metru... protože místní ji blokujou, protože bojujou za svoje parkovací místa, protože parkování je přeci základní Ústavou zaručené právo :-)) Každopádně, pokud má Hřib nějaké vady (které zatím neznáme ale možná se dozvíme), tak nejsou v oblasti vztahu k MHD.

    Hřib bude vtipný, to, jak si vydupal s pár hlasy v zastupitelstvu post primátora, byla vtipná drzost a jestli to zopakuje po podzimních volbách a vydupe si takhle premiéra, bude ještě legrace :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no za historii nemuze, za udrzovani statusu quo ano ;-) Aneb ani on nedosel na IPR s tim, aby si vyndali hlavy z prdeli a uvedomili si, ze hranice Prahy se fakt dost posunuly. A nedosel ani na jemu podrizeny ROPID... aneb fakt ti prijde OK, ze se zije ze sto let starych koncepci s tim, ze periferni casti se nejak "dolepuji"? Ale vlastne tobe asi ano, tys byl vzdycky bastlir... a Hrib je asi taky podobnej strejda jako ty :D Jo, bavime se o v zasade revolucni zmene... na kterou holt nikdo nema koule. Tak se nezaponente zase rozbrecet, ze modernizaci MHD v Praze branej nejaci kmotri... ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: Zbývá dodat už jen "a může za to Hřib" :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no, ono i co se Prahy tyce.... ono neni Praha jako Praha. Aneb lidi nekde kolem "stare" Prahy v jejich hranicich rekneme z roku 1922 tak nejak ziji v domeni, ze tamni moznosti jsou ekvivalentni kdekoliv po Praze. Jenze ono uz treba takova Tocna ci treba Kralovice - byt je to stale formalne Praha - je realne spis takova vesnice. Realne v takovych oblastech dost casto ani nedochazi k dodrzovani "standardu" IPR - ktery rika, ze bys zastavku MHD mel mit max. 500m... realita je takova, ze to je nekdy i vic jak dvounasobek. Takze dochazi k paradoxum, ze mas od sebe dve tramvajovy zastavky 300m, ale jinde to maji na nejblizsi autobus 1200m.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ano, na venkově dnes bez auta prakticky nejde existovat, to vím. ale v Praze naopak nejde moc existovat s autem. Je to úplně jiná situace.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak ono nemusis mit rodinu, staci bydlet v nejake prdeli sveta, kam nic proste poradne nejezdi - presneji staci, ze treba delas na smeny a public transport je stavenej max na dopravu do/z skoly, ale uz ne na to aby te dopravil domu po sichte co ti konci v deset vecer nebo naopak na sichtu zacinajici ve ctyri. Inu, zivot je pestry... jako jasne, kdyz ti pod okny projizdi nocni tramvaj, tak nektere problemy nedomyslis :-)

    Ano, v dobe analogove to proste jen bylo dobre serizene. Jenze tehda moc jinych moznosti nebylo. Dnes ty moznosti jsou uplne jinde - a paradoxne vysledny stav je horsi nez za dob toho rucne sestelovaneho analogu. Protoze to spolu realne vlastne nekomunikuje. Si predstav, ze by takhle jezdily vlaky - jakoze by se ti vlakova cesta stavela az v momente, kdy vypravci vlak uvidi :D Jenze takhle se realne "stavi" ta cesta i pro MHD... a teorie, ze autobus ti diky preferenci projede rychleji funguje jen za predpokladu, ze ta ulice neni zrovna ucpana. A najdes hromadu krizovatek, kdy diky preferenci MHD je.... blokovana MHD. Staci, kdyz se ta linka "jen" ke krizovatce blizi z blbyho smeru.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ano, auto je velmi rodinný dopravní prostředek. problém ale je, že ho nadužívají i lidi, kteří rodinu nemají... myslím je to tady offtopic.

    "Zelená vlna" fungovala snad už na Evropské v 80ých letech a její historie sahala snad ještě dál. Byla dost hardcoded, takže po omezení rychlosti na 50 km/h to radši zrušili, než aby to "přeladili" :-) o tomhle tuším málo, to se ve všech těch smart city nesmyslech nenašel kontext centrálního ladění semaforů?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ja nikoho lakat nepotrebuju :-) Pokud mas sve neuskutecnene touhy a prani... tak vojak se stara, vojak ma :D

    Tak ono muzes postat v zacpe stejne jako muzes skejsnout ve vlaku, pod ktery ti zrovna skoci nejaky skokan nebo nedejboze kdyz si protijedouci lokomotivy zacnou vzajemne pomerovat sve sily :-) Ono v tomhle smeru ma auto trosku vyhodu, pokud nejses linej trosku vic kroutit volantem, tak muzes zvolit i alternativni trasu a kriticky mista objet. V pripade tebou zminene trati na Summerau se k tomu pridava i fakt, ze tam jde o jednokolejku - takze musis mit mj. i stesti, ze nebude vyluka... to uz to pak tak luxusni taky neni :) Proste ty rizika jsou co se promarnenyho casu tyce vicemene podobny...

    Ale jiste jsis vsimnul, ze i ti rakusaci dalkove vlaky umi spojovat. Ano, nektere relace umi byt fajn a vlak je i casove konkurenceschopny tomu autu, jakoze sedm, osm vs jedenact, nejdejboze sedmnact hodin. A to u smerem Alpy. Jo, kdyz to jde treba pres noc, tak tam je jiny benefit - ale ona ta nabidka takovych spoju je takova suboptimalni. A spravne jsi poznamenal, ze "single" cestovani taky klade jiny naroky v porovnani treba s tim, kdyz cestujes s malym deckem. To pak resis i to, aby ta cesta proste nebyla casove delsi nez je nutne. A ta flexibilita se hodi, muzes kdekoliv zastavit, udelat pauzu treba u nejake atrakce, kolem ktere zrovna projizdis... kdyz uz ditko nebavi sedet.

    Co se "ucpanych ulic" tyce... to si klidne pripis na seznam selhani ajtaku u Piratu. Obecnym problemem dopravy v Praze je bodove rizeni dopravy, kdy si defacto kazda krizovatka zije svym vlastnim zivotem - kdy jako bonus nejaky "pravidelny" program narusuji vzruchy typu preference MHD. No a Hrib v tom samozrejme pokracuje. Vysledkem toho je samozrejme stav, kdy se popojizdi od cervene k cervene - protoze to "neumime" ridit jako propojeny liniovy system. Tem tzv. dopravnim "inzenyrum" bych doporucil exkurzi treba do takoveho nemeckeho Wurzburgu. Najdes tam vsechno - dobre fungujici MHD, rozumnou infrastrukturu pro kola... ale taky treba tu "zelenou vlnu" - kdy ti promenne znaceni mj. signalizuje doporucenou rychlost, aby to vychazelo. Vtipny je, ze ty nase "bodovy preference" MHD ve finale casto vytvari stavy, kdy jedna linka MHD vyblokuje druhou - protoze holt o ty druhy ta krizovatka jeste ani nevi (a ten autobus ti pak stoji v kolone aut, ktere ta "pseudochytra" krizovatka nepousti). Na Patockove se k tomu holt jeste pridava regulace na vjezdu do tunelu - ale to s tou neschopnosti ridit dopravu liniove take souvisi. Neco z toho jsou "produkty" strategie to tem ridicum aut zneprijemnit, ale dvacet let tohohle experimentovani akorat prokazaly, ze tahle teze nefunguje :-) Mimoto Patockova by sla zahloubit... jen to holt stoji prachy. Kazdopadne mesto jako celek i nejake ty radialni komunikace potrebuje - tak to bylo, je a bude... nemuzes ve velkomeste ocekavat klid samoty u lesa... :-) Auto mozna primo v tvem zivote neni, ale urcite v nejake casti i tve osobni logistiky auta proste figuruji... aneb to, ze ty tu "posledni mili" odpalis na cargo-kole neznamena, ze ti tu antenu do Prahy ti dovezl nejaky nadseny biker buhviodkud ;-) Samozrejme se k tomu pridava life-style... kdy ti lidi sice reknou, jak auto jakoze nepotrebuji... ale vzapeti si naklikaji obed na damejidlo & spol :D Aneb vsechno si nechavaji kuryrem vozit az pod rypak...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: tak hlavně přilákej PULNOC diskutovat sem :) v zácpě jsi v prdeli časově, i pokud ti to nevrčí a nesmrdí.

    Já nevím jak ti to vysvětlit. Velkou část svého života pokládám za promarněnou a i moje cestování bylo takové letem světem, taková nějaká hezká panoramata a vyfotit náměstí a možná prolézt největší turistické atrakce... ale jestli nějaké minuty a hodiny byly FAKT promarněné, tak to byl čas strávený v dopravních zácpách. Téměř jsem dospěl k postoji, že pokud nějaká věc v životě vyžadovala, abych seděl v autě v dopravní zácpě, tak ta věc téměř určitě nestála za to. (jasně, lidi tak jezdí do práce a živí rodiny a to asi stojí za to... ale já tím rodinu neživil a tak jsem to prostě škrtnul, protože bez toho to smysl nedává).

    Prostě mám to štěstí, že dokážu nějak přežívat bez auta. Zítra třeba naložím náhradní anténu do cargokola a jedu s ní na servis a výměnu asi 3 km. Není to pro každého, ne každý si takový luxus může dovolit, ale prostě jsem po dvaceti letech toho, jak to dělám, dospěl k tomu, že tohle je právě ten způsob, jak to chci dělat.

    Vlaky na dovolenou znám, nejvíc směrem do Alp, tam už jsem jel několikrát, můj oblíbený spoj přes Budějovice a Linec do Alp vyráží z Hlaváku po šesté ráno a když si vyberu správné přestupy, ve dvě odpoledne už stoupám do hor a teď po dalším napřímení tratě to možná bude ještě lepší. Ale taky mi fascinuje letenka Pardubice - Girona, která šla vloni s trochou štěstí koupit i za 12€ ...

    S autama je to složitý. Těžko můžu moralizovat, když sám si můžu některé z mnoha aut v širší rodině nebo ve firmě půjčit skoro kdykoliv, kdybych fakt potřeboval (akorát si můžu dovolit ten luxus a nedělat to, což nemá každý). A i pokud si je nepůjčím, nabídky spolujízdy přicházejí skoro pořád. Ale i tady před tím z nějakého důvodu utíkám, například na běžky jsem letos jel autobusem, trochu natruc, v minulých letech několikrát párkrat taky, nově uvažuju i o středisku v Alpách v dosahu vlaku... prostě nějak mám naježděno autem dost a nebaví mi to, ve vlaku se kdykoliv projdu a protáhnu, dojdu si na záchod, najím se, nejsem skrčený, stísněný.... adrenalin z toho, že sám řídím, si zase užiju na kole.

    Přímý vliv na tu nechuť mají dopravní zácpy v mojí čtvrti, které se vytvořily po otevření Blanky. Prostě je u nás najednou stejně aut, jako předtím bylo ve východních čtvrtích prachy. Ten provoz se k nám přelil těmi tunely a zhoustl a já k těm autům úplně ztratil jakýkoliv respekt. Na elektrokole předjedu běžně celou zácpu v Patočkově, nebo i Holečkovu do kopce (to pravda jen kvůli uzavírce a zúžení se střídavým semaforem, který je tam už neuvěřitelně dlouho...). Když jsem nucený tyhle úseky odřídit v autě, tak se můžu vzteknout, i když fakticky jde o pár minut.

    Jde o to, že některé věci jsem si prostě rozhodl nepustit do života... a ono to jde. Je spousta lidí, co se rozhodli nepustit si do života určité věci, a i když mě se to zdaleka nedaří se vším, o čem se domnívám, že by bez toho život byl v podstatě lepší, tak nějak všechny ty lidi začínám chápat. Samozřejmě nejde lidi přimět, nějakými zákazy, aby toho všichni nechali... část opravdu nemůže, nemá jinou možnost. Jde spíš o to, aby ta možnost některé věci nedělat zůstala zachována. Příští taková věc bude nejspíš digitalizace.... už dnes jsou smartphony všudypřítomnější, než kdy byl automobilismus a já sám sice jsou okouzlen tou důvěrou, kterou mi systém projevuje u automatických pokladen nebo třeba i když samoobslužně platím na festivalech QR kódem (letos už na dvou různých), ale přesto... vzniknou určitě situace, jako dopravní nehody u těch aut, do kterých se prostě nebude příjemné dostávat....
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Tak jo - pro zaznam... XCHAOS neprimo priznava, ze by sam sobe dle "svych" metrik vlastne mel dat ban 😂 Ale na to koule asi nema...

    K tem zacpam... mam to vetsi, rychlejsi a lesklejsi auto taky. 2,5L benzin, kdyz to fakt zaslapnes, tak je to fakt zabava... :) Ale soucasne hybrid, takze v te zacpe v prdeli nejsem... naopak, pak se bezne s tim formalne "nenazranym" motorem dostavam na spotreby pod 5L/100km.... a pres pul cesty odjedu z baterky / rekuperace. A proc radsi jedu tim autem? Porad je to 3x rychlejsi, nez ekvivalentni cesta v MHD a to ji ve velke casti kopiruju (jenom "chalupoidni" planovaci maji obcas touhu ji kamsi vybocit).... protoze holt ani "dedecek hribecek" aka soucasny namestek pro dopravu v Praze nepochopil, ze ne vsechny cesty vedou z periferie metropole do centra... a potencialne tangencialni linku zkurvil... jasne, z pohledu pozice jeho vilky to dava smysl, ze to jede "jinudy" :D Aneb neni v zajmu Hriba, aby S61 jela v puvodne planovane trase... pac ta by jela dal od jeho pozemku :D

    Dnesni doba je v tomhle smeru paradoxni.... o vikendu jsem vyrazil z Prahy k Baltu... radeji vlakem, protoze to bylo pohodlnejsi, nez se tam crcat autem. A smutny bylo pozorovat, ze i populacne polovicni/tretinove populace kolem Gdansku ma jako celek ve finale lip fungujici system verejne nez ma Praha. V relaci Gdyna-Gdansk (coz je neco srovnatelneho ala Ricany-Praha) ta nabidka spoju byla proste....v hustejsim intervalu.

    Plus ti Polaci zvladaj jednu u nas dnes uz neprilis vidanou vec - u dalkovych spoju spojovat soupravy. Aneb u nas brecime nad malou kapacitou drahy, ale pak ti jede par "malovozovejch" souprav stejnym smerem... co se treba jakoze nekde dal od Prahy (Trebova, Olomouc, Prerov) ve svem smerovani rozdeli.... touhle "blbosti: ale ziskavaji kapacitu trati pro ty lokalni spoje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: naivko... 🤣 pevna ruka uz vladne... muzete si jit hodit masli 😁
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: největší smysl by asi dával uživatelský podnět na snížení kvóra na něco rozumného (třeba odvodit ho od počtu hlasujících členů, ne všech členů...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak proces je stejny jako ten "tvuj" - odklidit nepohodlne veci nekam, kde nejsou tolik videt... 😁 A pak k tomu staci mlcet... bo podpora je pry beztak v kontextu novych quor nedostacujici 🤣
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: nevím, v jaké fázi to potlačování je...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: pointa je, ze i na vas doslo... :) Ocividne stejna metoda, "nekdo" se snazi o lepsi jmeno Piratu... tim, ze potlacuje (jemu) nepohodlne nazory :D
    Takze vlastne jses jak ta Hribova klika... muzes si s nim podat packu :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale to, že někdo cenzuruje tebe neznamená, že cenzuruje každého na potkání ;-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Chlapeckove ochutnali vlastniho chlebika... LOL 😂 No akorat psat po NYXech moc smysl nedava... uz jste to poslali do medii? ;-) Nebo to s tou ochotou byt vyhozen zas tak horky neni? 😆
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Já se ostatně domnívám, že DANYSEK parazituje na myšlence okružní trasy metra :-) ale fajn, že NYX má klub pro infrastrukturní nerdy.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KRAMERIUS: i po plysakovi ty plany byly... :-) Ono realne, kdyz si udelas retrospektivu, tak se neco stavelo i potom..... vic se to zaseklo to s Krndou a od ty doby se v tom placame...
    Jasne, pomaleji - ale Zlicin se oteviral v '94, Cernak v '98, Hloubetin '99, Kolbenova '01, Ladvi '04, Hostivar '06, Letnany '08, Motol '15.... dal? Nic :D

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam