UNREALONE: Vyvoj vzdycky bezi roky. I kdyz delas treba "jen" na novym dile nejaky franchise, treba nejaky FPS, kde vlastne nemusis prakticky nic moc vymejslet a jen updatujes a vylepsujes zastary casti engine, vyrabis k tomu novy 2D/3D/audio assety, a fakt neni temer co vymyslet (ve srovnani s tim, co se musi vymyslet pro SC), tak to trva roky.
Jen to proste nevidis, protoze Ubisoft ohlasi svuj 158 dil Assassins Creed teprve par mesicu pred tim nez ho maji hotovej.
U SC asi urcite doslo k nejakym zdrzenim, ke kterym by nejspis byvalo nemuselo dojit, ale s tim uz nikdo nic nenadela.
Kadopadne, nejaky pitomy kuchynky v lodich, slanky a peprenky, a akvaria ten vyvoj nezdrzujou, to jsou porad veci co se delaji paralelene lidma ktery by se jinak co? ktery by se jinak kopali do zadku.
Ja taky nejsem zvedavej na tyhle blbinky, ani novy lode uz me nezajimaj (uz dlouho), a chtel bych radsi konecne stabilni hru, ale tam je to prave brzdeny vecma jako treba server meshing, item cache, a souvisejici, nikoliv kuchynkama, zachodovejma prkynkama, a ani novyma lodickama (s vyjimkou tech, se kteryma ma prijit nejaka nova gameplay - jako treba tezeni).
Jsou ty detaily vyhazovani penez? Mozna. Zalezi kdo ti na tu otazku odpovida.
Pro me ty detaily dulezity tak moc nejsou, pro tebe jak vidno taky ne, ale pro jiny lidi ano.
A jestli maji penize na "vyhazovani", tak co na tom zalezi? (vyhazovani jsem dal do uvozovek, protoze pokud se to do hry dostane a jsou lidi ktery to oceni, tak je sporny to takhle nazyvat)
Ale rekneme, ze by se ty detaily nedelaly - bude driv hotovej server meshing? Nebude.
A jestli se diky tomu usetri nejaky penize - bude drive hotovej server meshing? Nebude.
Protoze tym co na nem pracuje uz maji, a tim ze tomu tymu pridas za usetreny penize vic lidi co muzou mlatit do klavesnice, tim tomu nepomuzes, prave naopak - programovani (ve fazi vyvoje) neni neco co se da skalovat do nekonecna prihazovanim dalsich a dalsich programatoru, tak to prece nefunguje.
Server meshing tu uvadim jako priklad - dosad si misto toho jakoukoliv jinou feature a bude to stejny.
Co by mohlo bejt hotovy driv, nebo se mohlo uplne vyhodit, by bylo neco jako item cache -
POKUD bys nedelal zadny objekty co muze hrac trousit po svete, od plechovek, hrnicku, hotdogu, az po cargo bedny, a udelal to se zbranema tak, ze proste zmizi kdyz je zahodis nebo polozis, a stejne zmizi cargo v lodich pri rozbiti/zniceni lode.
Ale chtel bys pak takovou hru? Ja ne. Takovy hry uz mame.
Prave to, ze muzes vzit do rukou krabici a nekam ji odnest a polozit, je pro mne naprosto super vec, ktera strasne pridava na gameplayi (vytvari to ve hre situace, ktery by bez toho nevznikly).
No a aby tohle fungovalo, tak se musi udelat veci jako napr. "item cache" a souvisejici, a to je to co zdrzuje a trva - ne to, ze 3Deckar si patla model flasky s limonadou a grafik patla nejaky logo co na ty flasce bude.
A kdyz takovyho low level 3Deckare a grafika vyhodis a misto nich najmes jednoho senior proga, pokud budes mit stesti (ne dva jak pises, to je utopie), tak ti to pomuze jen pokud ti ten prog v tymu chybi, ale kdyz nechybi, tak k cemu ho najimat?
Programovani neni hra na klavir. Vice rukou mlaticich do klaves nic nezachrani.
Potrebujes tech rukou (a hlavne hlav co neco umi) jen tolik kolik je potreba, cokoliv navic je v nejlepsim pripade opravdove plytvani penez, a v nejhorsim pripade na skodu veci protoze to bude ten team zdrzovat (dalsi clovek co je potreba seznamit s kodem, s pravidlama, s problemem, dalsi jehoz eventualni kod bude muset nekdo schvalovat - a kdo to bude delat? ostatni progove, misto aby delali svoji praci).
Ale ano, trva to dlouho, a tvoji frustraci sdilim.
Jen nemyslim, ze vyhazeni par grafiku a najmuti dalsich progu tady neco muze resit.
Ja si myslim, ze to zdrzuje nikym nerizeny pan perfekcionista a maximalista Roberts.
Jinak proti nemu nic nemam, ale mozna by nebylo na skodu, kdyby nad projektem visel damokluv mec v podobe nastavenyho budgetu a nejakyho deadlinu - jsou lidi co to proste potrebujou, jinak nemusej bejt nikdy hotovy :)