• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MINER: nemůžu za to že máš kamarády co jezdí jen fabií 🤷🏻‍♂️

    Když trefíš autem semafor máš to za čtvrt mega…

    To ti nikdy netrklo proč třeba auta mají pojistku škody do 35mil?
    MINER
    MINER --- ---
    Jasně, každej máme známýho s A8 bez ABS. A sestřenici sestřenice z matčiny strany s Rollsem.
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MINER: známýmu třeba přeletěl cyklista přes kapotu protože nedal přednost, kolo na maděru, auto předek a zadek (protože sice začal brdzit a zároveň nezabít toho pilota tak to narval zadkem do kamenýho plotu)
    Kolo ko.
    Audi A8 dva roky- ko
    4m kamenýho plotu- ko.

    Škoda skoro dvě mega a cápek na kole samozřejmě neměl pojistku proti škodě… zato měl cyklosres. je asi dost velkej rozdíl jestli jezdíš ve městě nebo na vesnici, ale udělat škodu přes mega když máš pocit že se vlastně tak moc nestalo nedá zas tak moc práce.
    MINER
    MINER --- ---
    GANBOY: Jak?
    Kolikrát už se to stalo?
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MAESTRO_007: na jenu stranu jo, ne druhou stranu- na kole když zaviníš nehodu není pro tebe problém udělat škodu přes milion…
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Já na tohle všechno používám výraz “mikromobilita” přijde mi to víc současný než se držet v přesvědčení že kolo má jet max 25 což je píčovina nonplusultra ultra kdy jediný co tak se ta číslovka 25 zdála Ok pro evropského úředníka… americký řazení kde příponou končí na cca 33km má podle mě mnohem větší logiku.
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    PSYSBEE: mám elektrokolo místo elektrokolobězky, tu mám místo auta- pro me, kterej to používám jako prostředek pro cestu do a z práce s tím že je pro mě nutná rychlost jako u aut- nedělám v kanclu na jednom místě, ale cestuju různě po Praze a nedělám klasicky 8x5 ale jak je potřeba, takže po 14ti hodinách nemám náladu na 30km stačí a šlape si. Prostě potřebuju rychlost. Smiř se s tim.
    Tvoji logikou bych mohl zavrhnout i klasický elektrokola, protože přece stačí šlapat ne? Je docela super že jak před lety byla toxic komunita cyklistů tak teď to koukám pokračuje i u elektrokol a toxicity je tu s náma furt… člověk se ani nediví proč vás autisti nemaj rádi… 😂
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    PSYSBEE:
    Můžete mi teda prosím někdo vysvětlit, k čemu jsou dobrý motorový nesmysl s výkonem 3-5 a víc kW? Poučte mě pls! :-)

    0-50 1.5s tesla my ass na světlech opět rozdávám Asombro řidičům dízlů 😂
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    GANBOY: je to nesmysl. Moderní společnost by měla tvořit podmínky pro to, aby víc lidí jezdilo na kole v běžném životě a ulehčilo se od používání aut na popojíždění do práce obchodu atd.

    Což povinné ručení na všechny kola určitě není. Podobně jako povinná přilba, zákaz jízdy po silnici v některých případech atd.
    Ono to zní velice pěkně a rozumně , ale je to neustálé házení klacku pod nohy pro běžné použití kol a vytlačení cyklistů někam na okraj do vlastních koridoru. To je prostě nesmysl.
    Ikdyz pojištění, přilba atd by mělo samozřejmě patřit k běžné "výbavě". Ale vynucovat je to zcestné.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    GANBOY: hele je to zajímavý a klidně sem přispívej dál, ale upřímně - ty už nemáš elektrokolo, ale elektroskutr - tj. jako hlavní zdroj pohonu je motor a ne lidská síla jako u klasických elektrokol a jestli tam máš kliky s pedálama, tak ty tam jsou jen do počtu..
    Na druhou stranu - tohle mě asi rve tepny o poznání míň než označování přemotorovaných elektroskůtrů ve tvaru koloběžky označením ELEKTROKOLOBĚŽKA.. to už nemá s "..běžkou" absolutně nic společnýho - taky na západě už od toho dávno upustili a všechny tyhle mrdky označujou souhrně ELECTRIC SCOOTERS (E-SCOOTERS) .. tj. skůtry, byť čeština je umí přeložit i jako koloběžku, ale z významového hlediska nejsou slova "skůtr" a "koloběžka" to samé..
    A vrcholem debility je označování pojmem "elektrokoloběžka" třeba takovýhle sviní, to už je na podmínku a tučnou pokutu za klamaní spotřebitele..
    Elektrická koloběžka EcoWheel GR25 40Ah černá | Eco-mobilita
    https://www.ecowheel.cz/Elektricka-kolobezka-EcoWheel-GR25-40Ah-cerna-d167.htm


    btw: Včera a předevčírem sem si vzal na cestu do práce testovacího efulla s BOSCH CX 4 GEN motorem vč. odblokování limitu 25kmh. Nominální výkon 250W, špičkovej 0,75kW .. I s mejma 100kg to jede jak debil, po rovině na stezce mě stačila pro pohodlnou jízdu 30kmh ..
    (když už od Amíků EU kupujeme F-35ky a kdeco. tak poďme s nima sjednotit max. speed přípomoci na jejich normu 20mph, tj. 32 kmh)
    .. a když bych spěchal tak 40kmh za hodinu.. Motor by zrychloval i dál, ale nejsou už převody a vesměs ani důvody - těch 40kmh dlouhodobě mi na horským kole stejně přišlo jako hrana hlavně z hlediska bezpečnosti, hlavně v zástavbě a rušných cyklostezkách..

    Můžete mi teda prosím někdo vysvětlit, k čemu jsou dobrý motorový nesmysl s výkonem 3-5 a víc kW? Poučte mě pls! :-)
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    GANBOY: Pojisteni, licence a poplatky nejsou nikdy jenom platba. Bagatelizovat to jako dostupne kazdemu se stejnym efektem je nevhodne pro tvorbu legislativy. Pojistit se jako cyklista je super vec a mel by to delat kazdy seriozni jezdec.

    to je stejne jako motat prikon a vykon, ktery nasledne vedl ke kompletnimu prestaveni trhu. Tato zmena ma napriklad vetsi dopad na provozovatele sluzeb nez osobni vlastniky.
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: už teď když do tebe cyklista naboří a je to jeho vina tak je to pokaždý na prd… ne vždycky maj lidi pojistku proti škodě, známej to takhle řěsil přes havarijko a ztrátu bonusů…
    Nevidím důvod proč nezaplatit za kolo třeba 150kč za rok… mě ta moje elektrika přijde počítám na 500 ročně.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    GANBOY: To ja ne, 25km/h limit pro tezka kola je prakticky limit co pokryje veskera kola co to imho maji mit.
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: já po tom volám co jezdim na elektrokokolobežkách… takže za mě. Ano.
    Ale já bych to zavedl pro všechny kola bez rozdílu když s nima chceš jezdit po silnici…
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Aspon ze to bude vyzadovat povinne ruceni :D
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Postřehy ze spídolendu.

    Jednotka a motor je na místě. 5kw a už 3 z pěti módů to staví na zadní. 3 je max 45 při plný baterce, max sem zatím dal nějakejch 75, ale chce to novou vydlici, je na cestě, takže nezbývá než čekat.
    Dozadu šel místo tý parodie co tam byla tlumič ze surrona, výrazně to pomohlo. Původní brzdy sou pryč, ve předu je 4 píst, vzadu 2 píst olejový, ale 180mm kotouče sou málo, bude to chtít 230… asap, možná i magury radši… brzdy z aliexpresu sou nutný zlo 😂

    Jinak teda je to naprosto boží, ten kontroler je super plynulej, plus teda hrabat se přímo v nastavení přes mobil je taky super.

    Zatím 52v 28ah, ale v tejdnu jedu pro 72v 28ah, to bude lepší peklo.

    0-50 1.5s tesla my ass na světlech opět rozdávám Asombro řidičům dízlů 😂
    ADAM
    ADAM --- ---
    hodne pekny endurko s bafangem za hubicku!
    Vitus E-Mythique LT 297 VR Mountain Bike – Vitus Bikes
    https://vitusbikes.com/products/vitus-e-mythique-lt-297-vr-mountain-bike
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jinymi slovy jsou to kvalitni 2-3kW motory a vydrzi hodne oskliveho zachazeni.

    Nicmene dobry 3kW motor nezklame a jedinne co zvazit je zda potrebujes objednat silnejsi navinuti (omezi maximalni otacky, ale zase prida tah v nizkych otackach).
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    GANBOY: No ten rating vychazi Proud*Napeti na baterii - ale interni odpor je zavisly na otackach (Saturace magnetickeho pole). Lide z QS205 vytahli klidne 13kW pri vysokych otackach. Nicmene to vyzaduje ladeni a hlavne spravne chlazeni:
    Statorade - Grin Products - Product Info
    https://ebikes.ca/product-info/grin-products/statorade.html

    Zvysovanim napeti se krasne zvedne ten rating (proto prodavaji 750W motory jako 1500W), ale nemeni se interni odpor a hlavne tepelny odpor mezi vedenim a venkem (Proto se nad 2kW dava dovnitr kapalina jako modifikace)

    Takze narves do motoru 5kW, ale podle otacek z toho odvedes 3kW jako mechanickou praci a 2kW jako tepelne teleso. Interni navinuti se okamzite zahreje a jako akumulacky zacne vysilat do sveta skrze rotor. Ten to odstini a motor se prehreje. S pridanou kapalinu se z rotoru stane heatspreader a i bez extra hliniku doda obrovsky rozdil.

    Pokud dostanes vychozi nastaveni Sabvotonu, pak krivka nebere v potaz full throttle :)
    Sabvoton controller set up | Endless Sphere DIY EV Forum
    https://endless-sphere.com/sphere/threads/sabvoton-controller-set-up.99999/
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: to mě zajímá, mohl bys to rozvést?
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    GANBOY: Stare dobre qs205. Ale i na 72V budes rad za 3kW. Kazdopadne klasika z 2022.

    Prenastaveni kontroleru je nutnost pokud to nechces upect :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam