• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    TADEAS: to znamena, ze renewables musi v australii vyrobit neco jako 200gwh na jednu lod. tech lodi ve vysledku asi moc potreba nebude :)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SHEFIK: 2000 tun by melo bejt neco jako 66.6 GWh ,)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    tak snad do slibenejch 5ti let

    Australian green hydrogen vessel deemed ‘highly competitive’ – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2021/03/02/australian-green-hydrogen-vessel-deemed-highly-competitive/

    The “world first” vessel design, which has already been patented, will be able to transport 2,000 tons of compressed hydrogen. GEV, a marine transport company based in Western Australia, says the study confirms that it can deliver the ship itself and a full zero-emissions compressed hydrogen (C-H2) supply chain with minimal barriers. It expects commercialization within the next five years.

    ...

    The C-H2 Ship can carry up to 2,000 tons of hydrogen in its containment system. The company has said that its design “eliminates the requirement for onsite storage, as the C-H2 Ship is itself the storage.” It has described its push to develop a compressed hydrogen ship as a “natural progression to meet a market requirement for the storage and marine transportation of hydrogen.” 

    GEV said the scoping study shows that its compressed hydrogen supply chain is economically “very competitive” compared to shipping liquefied hydrogen or ammonia at distances of 2,000 nautical miles (3,700 km). As the company noted, that is roughly the distance between  northern Australia and Singapore. Its C-H2 shipping remains competitive to 4,500 nautical miles, which is the distance from Australia to Japan, South Korea, and China.

    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    GLOBETROTTER: Ještě: gas je zkratka pro gasoline. Nevím jak v Kanadě, ale v US nikdo gasoline neřekne a víceméně ani nenapíše, jen gas.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    KEB: Ten autor IMHO taky nebyl :-) Míchá tam slova gas a petrol. S tím, že pokud to míchá, logické by bylo, že gas je plyn a ne benzín (protože jinak je to míchání americké a britské angličtiny). Ale z kontextu to nevyplývá, takže podle mě gas je v článku míněn benzín. Podle mě je to vše tím, že je frankofonní Kanaďan :-)
    KEB
    KEB --- ---
    GLOBETROTTER: jasně... Ale máš recht gas a gas mě netrkl. Nejsem úplně ve formě...
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    KEB: Aha, nečtu, já myslel, že reaguješ na ten SHEFIKův článek, co je jeden post pod tím Tvým :-)
    KEB
    KEB --- ---
    GLOBETROTTER: ty vole cars je už v nadpisu a na obrázku je konektor a benzínová pistole, čteš správný článek?
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    KEB: Možná jsem slepej, ale já tam nikde nevidím ani "auto(s)" ani "car(s)"
    Nicméně co se týče strojového překladu, tak je asi problém v tom, že v americké angličtině se benzín řekne "gas".
    KEB
    KEB --- ---
    SHEFIK: překladač mi tam míchal auta na benzín a na plyn. Je ten článek celý o benzínu nebo je tam i ten plyn?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    JIMIQ: mmh, interesant:
    “China accounts for around 65% of all bitcoin mining globally — Inner Mongolia alone accounts for about 8%, due to its cheap energy. In comparison, the United States accounts for 7.2% of global bitcoin mining.”
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ: potesilo :) neni to sice moc demokraticky, ale lepsi obetovat bitcoin mining nez nejaky bolestnejsi zalezitosti
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    opet potvrzeno, vcetne miningu/full lifecycle

    Mining for electric car batteries 'hundreds of times' better than petrol car emission cycles - Electrek
    https://electrek.co/...ctric-car-batteries-hundreds-of-times-better-than-petrol-car-emission-cycles/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SEJDA: bude zajmavy sledovat, jak to nakopne low carbon technologie, transformaci jejich energetickyho sektoru vs. dopad na nejchudsi vrstvy obyvatel - pokud to uridej, tak se muzou stat po dlouhy dobe zase "vzorem" pro ostatni zeme a budou z toho ekonomicky tezit desetileti
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Plyn v USA stoji asi 2.78 $/MMBtu ~ 2.78 $/Mcf ~ 0.1 $/m3.
    Podle prevodu je vyprodukovano 0.0053 t CO2 / Mcf ~ 186 g CO2/ m3 tj. cena spolecenskych nakladu je 0.001 $/m3 zemniho plynu.

    Greenhouse Gases Equivalencies Calculator - Calculations and References | Energy and the Environment | US EPA
    https://www.epa.gov/energy/greenhouse-gases-equivalencies-calculator-calculations-and-references
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: asi nemaji moc strach, z toho, ze by se Trump vratil, jinak by nastavili cenu 2x tak vysoko, aby se to hezky zprumerovalo. Pak by sice stale zili lide v nestabilnim prostredi, nicmene pri vyhledu na 10 let by museli pocitat s prumernou cenou.
    Kazdopadne, to ze to zdrazi uhli je fakt pekne az 7 nasobne, ale kam to pousouva zemni plyn?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Bill Gates: Můj zelený manifest – Deník N
    https://denikn.cz/570851/bill-gates-muj-zeleny-manifest/

    Při výzkumu jsem narazil na příjemná překvapení. Například ve Spojených státech by přechod na čistou elektrickou energii využívající stávající technologie (větrníky, solární panely, vodní turbíny a jaderné reaktory) zvýšil ceny elektřiny zhruba o 15 procent. To je pro mnoho lidí malý nárůst – zhruba o 18 dolarů měsíčně –, ovšem museli bychom se postarat, aby tím nebyly nadměrně zatíženy nízkopříjmové rodiny. Evropa je se svými bohatými zdroji obnovitelné energie v obdobném postavení.

    Mnoho zemí bohužel nemá tolik větru a slunečního záření jako USA či Evropa. V těchto státech bude zelená přirážka o dost vyšší a k vyrovnání tohoto rozdílu budou potřebovat inovace.

    Například nákladní lodě jezdí na palivo, které v USA stojí zhruba 1,29 dolaru na galon (tedy 3,78 litru). Čistá alternativa tohoto paliva stojí podle způsobu jeho výroby mezi 5,5 a 9,05 dolary na galon – což je nárůst o 300 až 600 procent. Žádná lodní dopravní společnost si dobrovolně nezvýší náklady na palivo o tak obrovskou marži.

    Proč je většina zelených přirážek tak vysoká? Protože zelené produkty čelí tvrdé konkurenci svých znečišťujících protějšků. Fosilní paliva jsou snadno k mání a my již celá desetiletí budujeme infrastrukturu na jejich těžbu, zpracování a dopravu po celém světě. V jejich ceně se navíc neodráží jejich negativní dopady na lidi či životní prostředí. A svou práci zastanou velmi efektivně – v jednom litru benzinu je například stejně energie jako v 34 válečcích dynamitu. Prakticky všechny čisté alternativy jsou slabší.

    ...

    Kdybyste chtěli pohltit celoživotní emise, které vyprodukuje každý Američan, který je dnes naživu – tedy pouhá čtyři procenta globální populace –, potřebovali byste vysázet a ustavičně opečovávat stromy na více než 16 miliardách akrů, což představuje zhruba polovinu pevninské plochy na celém světě.

    ...

    Ze zkušenosti vím, že se jen vzácně najde cíl, na jehož naplnění se bude chtít podílet celý svět. Jsem zvyklý pracovat na globálním boji proti nemocím, kde je občas potřeba vládám bohatých států i firmám připomenout, proč by jim na tom mělo záležet.

    Tak tomu u klimatické změny není. Lidé z celého světa a všech profesí chtějí nějak smysluplně přiložit ruku k dílu. Nyní po letech nejistoty konečně vidíme, jak pro vrcholné představitele korporátního světa vypadá smysluplná akce. Stačí mít odvahu riskovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam