TUHO: Tak nemecka spolecnost Duesenfeld byla prvni ktera to mela opravdu dobre vyresene. Kromne plastovych casti a grafitu to maji vyresene. Tzn. vsechny kovy a kovove casti jdou plne recyklovat. Napr. :
https://youtu.be/wxCFDWMPu38Obdobnou technologii ma i Volkswagen :
https://youtu.be/Qi8Y2lF7LuwAle jsou i firmy v Indii, Cine ktery s tim zacinaji. Zakladem vseho je ze se baterie kompletne vybijou (opravdu do mrte kdy uz dochazi k poskozeni) a ta energie se vyuzije (Duesenfeld) v provozu spolecnosti. Pak se pod dusikem ty baterie namelou, roztridi se heterogenni materialove kusy (strepy hliniku, ...) a pak prichazi hydrometalurgicky proces. Tzn. jednotlive kovy se prevedou na ve vode/vodnych roztokach/kyselinach rozpustne slouceniny (tam uz by nemel byt pritomen hlinik, ktery z hydrometalurgickeho procesu nejde elektrochemicky vyziskat zpet) a zde je to klicove know-how. Pak se chemicky a elektrochemicky dostavaji jednotlive kovy do separovene formy. Vystup jsou typicky uhlicitany, hydrogenuhlicitany danych kovu ve vysoke cistote. Vyteznost procesu je klidne 98%, tzn. materialove velmi setrne.
Jestli nekde budes hate proti recyklaci a budou se uvadet technologie kdy se baterie tavi ve vysoke peci, vyziska se jen male mnozstvi kovu atp., tak to je technologie minuleho stoleti a nikdo to takhle delat nebude.