• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    TADEAS:
    LEAKED: Paper on gas and nuclear’s inclusion in EU green finance rules – EURACTIV.com
    https://www.euractiv.com/section/energy-environment/news/leaked-paper-on-gas-and-nuclears-inclusion-in-eu-green-finance-rules/
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    Lepší odkaz:
    Sir David Attenborough v Glasgow
    WATCH: Sir David Attenborough gives statement at COP26 climate summit in Glasgow - YouTube
    https://m.youtube.com/watch?v=TmlUX4mnNY4
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    YMLADRIS: Jan Rovensky
    Abych své celkem obecné a možná ne úplně srozumitelné výše uvedené řeči podložil trochou vizualizovaných dat - takhle nějak by vypadal rok 2030, pokud:
    - průběh počasí (vítr, slunce) bude stejný jako v roce 2020,
    - postavíme úplně všechny obnovitelné zdroje, které podle Komory OZE do té doby lze postavit,
    - vypneme uhlí,
    - instalovaný výkon v zemním plynu zůstane na současné úrovni,
    - spotřeba zůstane na úrovni roku 2019 (což je velmi optimistický předpoklad).
    - Temelín i Dukovany pojedou 24 hodin denně 365 dní v roce (což je samozřejmě blbost, ale jejich údržbu a odstávky tenhle model zatím neumí).
    Zásadní jsou ty prázdné oblasti s černým rámováním. To jsou doby, kdy elektřina chybí - výroba nepokrývá spotřebu.
    Jak vidno, od listopadu do března je jich tam docela dost. Za rok celkem 2.031 hodin ( = 84 dní). V maximu 2,8 MW (tedy 27 % poptávané spotřeby) v 16:00 3. prosince.
    EDIT: Facebook zmenšil a zmršil přiložený obrázek s grafem téměř k nepřečtení.
    V plném rozlišení si ho můžete stáhnout zde: https://photos.app.goo.gl/4Ym8mthMVFXr1gid6
    GOJATLA
    GOJATLA --- ---
    Alarmismus už i na seznamu? A deník n stále mlčí?
    Grafika ukazuje scénáře budoucnosti: Třetina lidstva v podmínkách Sahary - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/grafika-ukazuje-scenare-budoucnosti-tretina-lidstva-v-podminkach-sahary-179386
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    a svět si všímá

    No Bicycling At COP26 Means Quickest Way To Decarbonise Road Transport Is Inexplicably Missing
    https://www.forbes.com/sites/carltonreid/2021/11/02/no-bicycling-at-cop26-means-quickest-way-to-decarbonise-road-transport-is-inexplicably-missing/
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    a na COPu? auta.

    Transport - UN Climate Change Conference (COP26) at the SEC – Glasgow 2021
    https://ukcop26.org/transport/
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    GOJATLA: ano. a k tomu změnit design našich měst aby auta a silnice nebyly (tolik) potřeba.

    Meanwhile:
    California's Governor Gavin Newsom announced in September 2020 that the state would phase out petrol-fuelled vehicles and would require all new passenger vehicles to be zero-emission by 2035.

    “This is the most impactful step our state can take to fight climate change,” he said at the time.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    GOJATLA: muzeme, nemusime. o to jde ,)
    GOJATLA
    GOJATLA --- ---
    MARSHUS: Hopium to je, ale ne kvůli prachu z pneumatik. Jak velká část planety bude neobyvatelná závisí na tom, kolik ještě spálíme fosilního uhlíku. Musíme výrazně omezit spotřebu, cestování, počet aut, populační růst. Vyměnit spalovací motory za elektroauta nestačí.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Rupert Read

    I gave a talk at the University of York last week about ecological grief. As we continue to exacerbate climate and ecological breakdown, understanding its psychological effects will only become more pressing.

    How eco-grief will help us save ourselves - Rupert Read
    https://www.youtube.com/watch?v=DA6Z1sabloI
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    cop kecy

    Andrej Babiš: Pro jednotlivé členské státy je zcela zásadní zvolit si vlastní energetický mix k dosažení uhlíkové neutrality | Vláda ČR
    https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/premier/projevy/andrej-babis-pro-jednotlive-clenske-staty-je-zcela-zasadni-zvolit-si-vlastni-energeticky-mix-k-dosazeni-uhlikove-neutrality-191507/

    Pro jednotlivé členské státy je zcela zásadní zvolit si vlastní energetický mix k dosažení uhlíkové neutrality. Česká republika se nemůže spoléhat výhradně na obnovitelnou energii – naše krajina a klimatické podmínky to prostě neumožňují. Jedinými prostředky, pomocí nichž může Česká republika dosáhnout nulové emise CO2, jsou jaderná energie a zemní plyn. Zejména jaderná energie představuje čistý, bezpečný, spolehlivý a nenákladný zdroj elektřiny a členské státy EU a Evropská komise by to měly uznat.

    ...

    Zelená dohoda prostě chce příliš mnoho, příliš brzy a za jakoukoli cenu. S ohledem na současnou situaci na trhu, na rostoucí ceny energií a komodit, na narušení dodavatelských řetězců a nedostatek zboží se domnívám, že je nezbytné stanovit realistickou strategii pro uplatňování Zelené dohody – musíme spočítat její náklady, posoudit její dopad, stanovit individuální cíle a poskytnout členským státům EU maximální flexibilitu.
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    GOJATLA: elektrický auta jsou hopium a ve skutečnosti to problém (životní styl) neřeší?

    ale samozřejmě, můžeš to brát tak že klimatická změna je jediný problém životního prostředí, pak by to sem nepatřilo. jen abys nevylil vaničku i s dítětem.
    GOJATLA
    GOJATLA --- ---
    MARSHUS: A jak to souvisí s klimatickou změnou?
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    PER2: pravdu díš samozřejmě. daleko největším příspěvkem k nevýfukovému znečištění je čistě fakt že to je auto (v článku níže "resuspension")

    Study finds total PM10 emissions from EVs equal to those of modern ICEVs; role of weight and non-exhaust PM - Green Car Congress
    https://www.greencarcongress.com/2016/04/20160418-pm10.html
    Because there is little research which has investigated the actual reduction in emissions resulting from EV braking, Timmers and Achten assumed a conservative estimate of zero brake wear emissions for EVs.
    PER2
    PER2 --- ---
    MARSHUS: "PM pollution from braking and tire wear is the same as any fossil fuel vehicle."
    to neni pravda, aspon v pripade brzd - regenerative braking
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Climate impacts on global agriculture emerge earlier in new generation of climate and crop models | Nature Food
    https://www.nature.com/articles/s43016-021-00400-y

    Here we report new twenty-first-century projections using ensembles of latest-generation crop and climate models. Results suggest markedly more pessimistic yield responses for maize, soybean and rice compared to the original ensemble. Mean end-of-century maize productivity is shifted from +5% to −6% (SSP126) and from +1% to −24% (SSP585)—explained by warmer climate projections and improved crop model sensitivities. In contrast, wheat shows stronger gains (+9% shifted to +18%, SSP585), linked to higher CO2 concentrations and expanded high-latitude gains. The ‘emergence’ of climate impacts consistently occurs earlier in the new projections—before 2040 for several main producing regions. While future yield estimates remain uncertain, these results suggest that major breadbasket regions will face distinct anthropogenic climatic risks sooner than previously anticipated.

    TADEAS:
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    jinak k elektrickým autům.

    Paul Supawanich Trolleybus
    @tweetsupa
    If you care about the impacts of air quality, a reminder that electric cars only solve half of the problem. PM pollution from braking and tire wear is the same as any fossil fuel vehicle.

    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SCHWEPZ:

    XR Cambridge
    https://twitter.com/xr_cambridge/status/1455444726501584899

    The headlines today are about a "landmark" pledge to stop deforestation by 2030. The only problem? World governments made *exactly* the same pledge in 2014 and deforestation increased by 40%

    Why are countries failing on their promise to stop deforestation? | New Scientist
    https://www.newscientist.com/article/2216277-why-are-countries-failing-on-their-promise-to-stop-deforestation/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam