• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    tuho ani neda vedet ,)

    Neúplný atlas regenerace – Katarína Hládeková, Vojtěch Pecka (eds.) - ArtMap
    https://knihy.artmap.cz/neuplny-atlas-regenerace---katarina-hladekova--vojtech-pecka--eds/

    „Věříme, že hledání adekvátních forem regenerace, obnovy a odpočinku se musí stát jednou z nejdůležitějších os politického života 21. století. Pokud po únavě nenastane odpočinek a regenerace, přichází ireverzibilní prudký přechod do jiného stavu. Jinými slovy zhroucení.“ 💥🧘 Cesty k regeneraci v době krizí hledají v knize z nakladatelství FaVU a Utopia libri současní umělci a umělkyně, teoretici nebo filosofové. Editory jsou Katarína Hládeková a Vojtěch Pecka.

    Autoři a autorky: Alexander Ač, Zbyněk Baladrán, Pavel Barša, Nikola Benčová, FRAG (Adam Trbušek, Artur Magrot, Václav Janoščík, Filip Hauer, Viktor Takáč a Jakub Rajnoch), Kristýna Gajdošová a Jannes Snyers, Katarína Hládeková, Petra Hlaváčková, Zuzana Janečková, Dávid Koronczi, Bob Kuřík, Vojtěch Pecka, Daniela Ponomarevová, David Přílučík, Jelisaveta Rapaić, Eva Rybářová, Maja Štefančíková, Veronika Vlková, Markéta Zandlová, Ladislav Zikmund-Lender

    Neúplný atlas regenerace se snaží nastínit možné únikové cesty ze souběhu krizí, které doprovázejí konec holocénu a vstup do epochy antropocénu. Celá řada dříve samozřejmých pojmů, hodnot a opor, na něž jsme byli zvyklí se v životě spoléhat, se proměňuje či přímo hroutí. Radikální a akcelerující změny, jichž jsme zároveň původci, svědky, pachateli i oběťmi, přinášejí nové problémy. Jsou to problémy spojené s vytěžováním biosféry a ztrátou biodiverzity, destabilizací klimatu, globální ekonomikou závislou na fosilních palivech a hospodářském růstu, korporátní konzumní propagandou, extrémní společenskou nerovností, penetrací digitálních platforem do všech oblastí života a všudypřítomnou měkkou manipulací, s krizí subjektivity i společných hodnot. Vyhrocený produktivismus a tlak na disciplínu, těžbu a efektivitu nás dovedl do stavu osobního, společenského a planetárního vyčerpání. Vzniká tak nutnost najít nové formulace řešení těchto nových problémů. Věříme, že hledání adekvátních forem regenerace, obnovy a odpočinku se musí stát jednou z nejdůležitějších os politického života 21. století. Pokud po únavě nenastane odpočinek a regenerace, přichází ireverzibilní prudký přechod do jiného stavu. Jinými slovy zhroucení.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    a cely je to sen, kterej v ramci jedny dvou generaci dostane masivni korekci
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    XCHAOS: Tak to snad dělá každý hybrid, ne? :-)
    Btw.jak už jsem psal, my plánujeme za cca rok a půl koupit plug-in. Cena je vysoká, ale vrátí se. Plus pokud se to nezruší, dostaneme od federální vlády dost vysoký příspěvek.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GLOBETROTTER: klid, myslím při každé brždění, ne "furt" .-) jako že když máš dobrou rekuperaci, netrápěj tě ztráty při brždění tolik jako u auta na čistě spalovací motor, kde jde všechno brždění jen do tepla. Hybridy mají určitý potenciál, zejména plug-in hybridy, protože většina městských cest je stejně tak do 50 km, ale jsou komplexní a drahé a automobilkám se do nich nechce...
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    XCHAOS: Btw.čemu řikáš "furt rekuperovat"?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GLOBETROTTER: Takhle, Americe prostě není pomoci, co se energetické náročnosti individuální mobility týče. Tam je to úplně ztracené... už návrh těch měst a příměstských čtvrtí a tak. Tam je přístup Tesly jediná možnost, asi...

    V Evropě jsme si zachovali daleko robustnější MHD ve většině velkých měst. Auta jsou pořád pro spoustu lidí, hlavně ve městech, spíš lifestylová, a ne existenční nutnost...

    To je asi marný mlácení prázdný slámy, tohleto. Každopáně, úspornější auta taky budou muset bejt lehčí (nebo hybridní a furt rekuperovat). Ta výzva není neřešitelná. Jenom by lidi bylo nutné dokopat, aby se do menších a lehčích aut vrátili. To je možné snad v Evropě, ale v USA právě fakt těžko....
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    XCHAOS: V USA není SUV statutovej symbol, to je možná v Česku. V USA má SUV kdejaká socka, byť notně ojeté. S.symbol je třeba truck. Alespoň v určitých regionech a vrstvách. Čím větší silnější, tím lepší. To nevymyslíš.
    SUV jsou nejmenší problém. Podívej se na pár streetview z nějakých třeba statisícových měst, co tam jezdí za obrovská a těžká auta i s šestilitovymi motory.
    PER2
    PER2 --- ---
    ba dum tsss, mne se zmena klimatu prece netyka....

    "To think, I have this beautiful home and I'm not going to be able to live here because water is not going to be approved and provided to my home is just incredibly unnerving and stressful," Deangelis said.

    https://edition.cnn.com/2022/03/30/us/arizona-drought-water-cuts-climate/index.html



    XCHAOS: ne, to nuti automobilky provadet veci jako diselgate
    a dnes uz mas i hromadu suv co maji malou spotrebu, suv uz neni co byvalo...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GLOBETROTTER: to je takový to, že to pak nutí americký automobilky, aby určitý procento prodaných aut byly i elektromobily, a tak?

    jinak trend je jasný: SUV by to mělo neúměrně prodražit. ostatně dává to smysl: jestli jsou statutovej symbol, tak je nemůžou mít všichni...
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS:

    Ukraine Sits On Raw Materials Worth Trillions. The Country's Chance for Reconstruction?
    https://www.youtube.com/watch?v=BftqoZOryDo
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    P Carter
    https://twitter.com/PCarterClimate/status/1510111207880986628?s=19

    The 1.5C limit is now not feasible and will be around 2030. Under 2C this century required all emissions to be in decline by 2020. To stay under 2C to 2100 assumes successful (unlikely) CO2 removal.

    20220402-213523
    TUHO
    TUHO --- ---
    GLOBETROTTER:
    GLOBETROTTER: aha jsem nevedel, dekuji
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    XCHAOS: Nejde ale o průměrnou spotřebu konkrétního auta, ale o průměr průměrných spotřeb všech nově prodávaných aut.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TUHO: V USA se uvádí spotřeba ne kolik Ti to sežere na míli, ale kolik ujedeš na jeden galon. Čím vyšší číslo, tím úspornější.
    TUHO
    TUHO --- ---
    DZODZO: no tak hodinu cesty spat nepotrebuju. devet hodin uz jo :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    u toho ryanairu si hlavne rozhodne nepospis :)
    TUHO
    TUHO --- ---
    PER2: PER2: mate pochopitelne pravdu, psal jsem to lehce ve zkratu po zaplaceni kupe ,) u toho ryanairu je to dost teoreticka hodnota, sorry

    OMNIHASH: leoexpress na vychod alovenska luzka nema ne?
    PER2
    PER2 --- ---
    OMNIHASH: mne to nerikej, jato vim, to ma do 1800 porad daleko
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PER2: lůžkovým... místenku u leoexpresu koupíš za 300-500/osobu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam