• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    DNF
    DNF --- ---
    SEJDA: dalsi stupen je sroubovak a kladivko, jedno auto mas "hotovy" za 30 vterin. Pak molotov pod auto. Vyfukovani kol je zacatek, to delaj decka. Za par let se uvidi...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    já to mám podobně jako
    OMNIHASH:
    ve skutečnosti, teprve když jsem před asi 23 lety na pracovně-rekreační návštěvě USA řídil na osmiproudých dálnicích, tak jsem si uvědomil, že tenhle směr u nás fakt nechci (bohužel jsme se k němu posunuli slušně...)

    PETER_PAN:
    nejde asi jen o spotřebu, i když o tu jde hodně. Větší auta zabírají víc místa v jízdních pruzích i při parkování. To třeba v Praze hodně odrazuje od jízdy po městě na kole a komplikuje jí.

    A obecně jde i o určitou aroganci v designu. Tou se projevovaly spíš limuzíny, ale byly vzácné. Velká auta minulosti, třeba teréní, působí většinou užitkovým dojmem, nejsou pompézní a nesnaží se vyvolat iluzi luxusu. Dá se říct, že designéři SUV tato auta záměrně navrhli tak, aby vyvolávala negativní emoce chodců... (přitom je pravda, že některé tvary karosérie jsou pro chodce spíš bezpečnější, než hranaté tvary starých teréních aut, aerodynamika zase snižuje spotřebuje... přesto všechno prostě desig SUV působí negativní emoce: ta auta jsou velká, zabírají hodně místa, nestydí se za to, tváří se, že na to mají nárok... diskutabilně dodávka může zabrat více místa, ale pořád dělá dojem užitkového vozidla pro všechny a člověk přijme to, že mu překáží v jízdě, s daleko méně negativníma emocema)

    Odpor proti SUV tedy není plně racionální, to připouštím. Přesto ve mě ta auta nahromadila dost negativních emocí, abych v nich rozhodně nikdy nechtěl sám ezdit...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: boj proti SUVéčkám jsem nechápal do prvního pobytu ve Státech. Já naprosto chápu, že je to pohodlný a bezpečný a proč to lidi chtěj, ale když pak vidíš šestiproudovku napadnou těmahle monstrama, nepichybuješ, kde se ten odboj proti nim bere.
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    Anyone in France who switches from a car to an e-bike can expect an increased government subsidy of up to €4,000. The authorities hope the scheme will increase the proportion of cyclists from 3% to 9%, improve the climate footprint and make cities more livable.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    INK_FLO: dnes uz se asi spousta novych SUV prodava s run flat pneumatikamia s detektorem tlaku v pneumatikach .. kdo nema kompresor doma, pujde k pumpe, rychlosti 45 km/h, bez EV nahonu, pres mesto, 15 l/100km ~ 3,5 kg emisi, za to, ze majiteli sdrzeli o 1 minutu, nwz mu doslo co ma delat ..
    Pokid nema runflat a nema detektor tlaku naprav, poskodi si pneu, a to je emisi jeste vice.
    Rekl bych ale, ze vsechny tyto emise pujdou ma vrub tem vypoustecum dusi. :(
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: obou firem = obou modelu
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    INK_FLO: Hele ne. Na doplneni tady k SUV : [PETER_PAN @ Klimaticka zmena // Městský soud v Prze: postup ministerstev vůči změně klimatu je nezákonný]

    Dneska se marketingove nazyvaji SUV i auta ktera jsou crossovery a z SUV si berou maximalne vyssi svetlou vysku, jinak je to normalni auto. Navic, ani puvodni SUV nejsou tereni auta.

    Treba Skodovka ma auto co si zaslouzi oznaceni SUV jen Skoda Kodiaq. Je to SUV v segmentu D. K nemu je komplementarni Skoda SuperB combi.

    Ted jsem srovnal katalogy obou firem a porovnatelna konfigurace u obou komplementarnich modelu je 2.0 TDI / 7st-DSG / 110kW.
    Spotřeba paliva (l/ 100 km) – Kombinovaná
    SuperB combi: 5,0 - 5,5
    Kodiaq: 5,3 - 5,7

    Vaha (pro danou motorizaci a srovnatelny stupen vybavy):
    SuperB combi: 2232 kg
    Kodiaq: 2360 kg
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    INK_FLO: stacilo by rict, ze je to utok na statusovej symbol bez cehokoliv dalsiho... kdysi znamo jako tridni nenavist, a je logicky, ze se to objevuje ve spolecnostech, ktery neceka dalsi velkej rust a maj spis problem s rostouci asymetrii bohatstvi. takze samozrejme stejne tak predmetem hejtu bude i venkovska eko rezidence, elektromobilita, letadla na vodik, etc. protoze to zameruje spis tu tridnost, nerovnost, ... paradoxne porad v ramci spolecnosti, ktery patrej k tomu severu
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    kratkej novej keen, dobry shrnuti - ekonomicky modely a energeticky modely, klima zmena

    Steve Keen: "Mythonomics” | The Great Simplification #30
    https://youtu.be/_Q23wwyksdY


    TUHO, TUHO, TADEAS, TADEAS, TADEAS, TADEAS, TADEAS
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Myco Nihilism - Spacewhy
    https://spacewhy.substack.com/p/myco-nihilism

    The geologic record indicates time and again that it is after mass extinction events when fungi become the most dominant life form on the planet. Desiring darkness and cold, feeding on the bodies of the dead and dying, fungi finds the end of the world to be an ideal situation. Variously known as myco-nihilism, fungipocalypse, or spore-pessimism, this belief circulates among the more misanthropic of the psychedelic naturalists. These rare spore-pessimists find solace in the bizarre theory that fungi have engineered human beings in order to bring about total planetary cataclysm. Though the theory is absurd it has some merit: desiring nothing so much as the perennial cloudy sky of the post-apocalypse, mycelium anticipates this event and speeds us to our terminus with psychedelic precision. In this cosmogony, psychedelics are not healing, but crazy making (psychotomimetic). The giant step forwards that humans underwent through the epiphany of psilocybin is a giant step into the waiting jaws of destruction; the mushrooms lie in wait and will consume our giant ruins. On the one hand this offers a non-human hope in the fact that Terra will nevertheless continue on her cosmic circuit; as Jurassic Park puts it, “life finds a way.” That this “life” happens to be something that humankind can barely yet imagine is more to the point. The living systems of planet earth exert a force far more powerful than any man-made apocalypse.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    PETER_PAN:

    Z jakého důvodu cílíte právě na vozidla SUV?

    Těch zásadních důvodů je hned několik. SUV jsou pro klima katastrofou. Jsou větší a těžší než běžná auta, takže spotřebují více benzínu a nafty. Mezinárodní energetická agentura (International Energy Agency – IEA) byla v šoku z výsledků svého výzkumu z roku 2019, který ukázal, že vozy SUV jsou druhou největší příčinou zvyšování emisí během uplynulé dekády – více než lodní doprava, letectví, těžký průmysl nebo dálková doprava. Zvyšující se tempo nákupu těchto aut smazává jakýkoliv pokrok v omezování emisí, kterého bylo dosaženo nástupem elektromobilů na trh. Pokud by řidiči SUV byli národ, stali by se šestým největším emitentem skleníkových plynů na světě.

    Dalším důvodem je znečištění ovzduší, a to zvláště ve městech. Větší auta vypouštějí i více jedovatých zplodin, což zhoršuje stav ovzduší lokálně. Vědci stále častěji spojují znečištění ovzduší s celou řadou zdravotních problémů od infarktu, mrtvice, rakoviny, plicních problémů, potratů až po psychické problémy. Neustále se objevují další a další důkazy, že znečištění ovzduší je pro nás horší, než jsme si mysleli – a hlavními viníky jsou velká auta.

    SUV jsou každopádně nebezpečná vozidla. Když srazí chodce, zabíjejí s vyšší pravděpodobností než normální auta. Psychologické studie také ukázaly, že jízda řidičů SUV je riskantnější, čímž vystavují ostatní účastníky dopravy včetně chodců většímu nebezpečí. I pro řidiče SUV a jejich spolujezdce ale platí, že mají vyšší pravděpodobnost úmrtí následkem autonehody.


    V neposlední řadě jsou SUV zcela zbytečná. Tři čtvrtiny těchto „terénních“ vozidel kupují lidé žijící ve městech. Existují jenom kvůli marnivosti svých majitelů, kterým slouží jako statusové symboly. Je to ale marnivost, kterou si nemůžeme dovolit: zhoršuje klimatickou změnu, dýcháme kvůli ní horší vzduch a více lidí umírá při autonehodách. To je nepřijatelné.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    INK_FLO: A podivali se aktiviste na to jak maly rozdil ve spotrebe maji komplementarni modely aut v danem segmentu co jsou SUV vs non-SUV? To je uplne zanedbatelny rozdil.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Vypouštěči duší: nové klimatické hnutí chce, aby se vozy SUV staly minulostí – A2larm
    https://a2larm.cz/2022/08/vypousteci-dusi-nove-klimaticke-hnuti-chce-aby-se-vozy-suv-staly-minulosti/
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    podrobneji k te treaty

    Oil firm Rockhopper wins £210m payout after being banned from drilling | Oil and gas companies | The Guardian
    https://www.theguardian.com/business/2022/aug/24/oil-firm-rockhopper-wins-210m-payout-after-being-banned-from-drilling
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS:

    Frankly #6: The End Of Abundance
    https://youtu.be/l5NuN0rqV6s
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TADEAS: jedine pokud mas dost velky rozpocet, abys potom v pravnim state dorovnal ztraty. Stale jeste muzou byt nektera "socialni" opatreni levnejsi.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Putting Cows in Forests Could Prevent Heat-Related Losses - Scientific American
    https://www.scientificamerican.com/article/putting-cows-in-forests-could-prevent-heat-related-losses/

    TADEAS
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SEJDA: coz je v krizich varianta
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: nejspise si koupi to nejlevnejsi co je, gelove kyselinove baterie ~ 1kWh/3kg, anebo rovnou vezmou nejakou starou baterku z kamionu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TADEAS: plynove a jaderne .. a pak uz se blizime tomu, jestli to nezrusit cele a neprejit na cetralni planovani :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam