• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SEJDA: Myslím, že n toto bude chytřejší pan Gůgl, než kdokoli z Nyx ID

    PETER_PAN: Nemusí být Japonečka, stačí, když je jí jen 13, pak z toho Suburbanu taky blbě vidí...
    MSN
    https://www.msn.com/en-us/autos/news/13-year-old-allegedly-causes-4-car-crash-involving-school-bus-after-taking-parents-car-out/ar-AA11cJvk?ocid=msedgntp&cvid=aeb73f33e41e4c2cbc7ed717c33aa677
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Kdyz uz jsme u toho, neni nejaka tabulka typu aut, ze ktere by se dal vycist pomer nakladovy prostor * pocet cestujich ~ spotreba ?
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PETER_PAN: Je mi TADEASE líto, snad mu aktivisti neublíží. Hlavně ať nedopadne jako Slánský nebo Trockij. Kdo by to tu pak moderoval a mazal opoziční názory?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Mne by spise zajimalo jestli ti vandalove vedi, ze alternativou k SUV jsou dodavky .. no a dodavky maji jeste vetsi spotrebu, protoze jsou o dalsich 10-30 cm vyssi a celkove maji horsi aerodinamiku, nakonec je jejich spotreba o 20-40% vyssi.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    GLOBETROTTER: Jo, ted mu prijedou aktivisti vyfouknout pneumatiky a pak druzi aktivisti osvobodit trapena zviratka. Ekologie a Cruelty-free prece, za tohle jsme bojovali. :-) .. magořinec na kvadrat
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PETER_PAN: moje pointa nebyla o tom, jestli jsou run flat lepsi a jakou maji spotrebu, pointa byla, ze s runflat vandal napacha malo skod druhemu, dopusti se trestneho cinu a navic ty emise, za ktere on prebira zodpovednost. Bez run flatu k trestnemu cinu dojit nemusi, ale za to je ekologicka stopa takoveho cinu obrovska.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PETER_PAN: Počkej, TADEAS si objednal SUV? Ne, to nemyslíš vážně. Že ne, viď?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    XCHAOS: SUV a komplementarni non-SUV nezabiraji vic/min mista. Jsou to modely daneho segmentu kde rozvor/rozchod a celkove rozmery jsou cca stejne (+/- par milimetru). Nezabiraji ani vic mista na plochu, ani nepotrebuji vic mista na parkovani.
    V minulosti bylo SUV defakto vlastni segment. Dneska preziva par velkych SUV, zbytek jsou crossovery ktere se od normalnich aut daneho segmentu lisi vyssi svetlou vyskou a lepsim posezem a vyhledem (ten casto pouzivany argument ze z SUV je hur videt a jsou tak nebezpecnejsi plati fakt jen pro tech par prefouklych ego dinosauru do kterych si pak sedne mala japonecka - tohle je v ramci distribuce jevu okrajove a neni to systemovy problem ani nahodou)

    Jen pro uplnost. Ja sam SUV nemam a nechci. Kdybych mel dostatek penez bral bych elektricky crossover stredni velikosti protoze nic jineho se ani zatim nevyrabi (kromne mini auticek).

    Jen mimochodem. To co si ted objednal ID: TADEAS je Tesla Model Y a to je marketingove : Compact luxury 5-door crossover SUV
    A vsichni doufam chapeme ze je to auto na urovni Skoda Octavie s nekolika centimetry svetle vysky navic dane battery-packem v podlaze.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    SEJDA: Kdokoliv je trochu motorista, run-flat pneumatiky by nikdy nechtel. Jizdni vlastnosti jsou horsi a je to hodne marketing. A prodavaji se do non-SUV a SUV aut zhruba tak stejne. A spotrebu realne zvysuji jen pri poskozeni, normalne je valivy odpor dan dezenem a doporucenym tlakem v pneumatikach (pri danych rozmerech).

    Tohle je uplne okrajova zalezitost.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    XCHAOS: SUV jsou velká akorát tak na výšku,co má s výškou společné to,co píšeš? Srovnej si délku třeba KIA Sportage nebo Hondy CRV s délkou Oktávky, abychom byli u aut se srovnatelnou užitnou hodnotou (kufr, třída,...).Šířka plus mínus stejná. Tak kde je to větší zabírání prostoru?
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    Za sto let zmizelo v Česku 80 procent mokřadů. Přitom fungují jako obří vodní rezervoáry i klimatizace | Domov | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/domov/voda-mokrady-vodni-rezervoary-nadacni-fond-eden.A220828_181008_ln_domov_vag?zdroj=LN_top
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DNF: logicky vyvoj: Tesla Sentry mode.
    DNF
    DNF --- ---
    SEJDA: dalsi stupen je sroubovak a kladivko, jedno auto mas "hotovy" za 30 vterin. Pak molotov pod auto. Vyfukovani kol je zacatek, to delaj decka. Za par let se uvidi...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    já to mám podobně jako
    OMNIHASH:
    ve skutečnosti, teprve když jsem před asi 23 lety na pracovně-rekreační návštěvě USA řídil na osmiproudých dálnicích, tak jsem si uvědomil, že tenhle směr u nás fakt nechci (bohužel jsme se k němu posunuli slušně...)

    PETER_PAN:
    nejde asi jen o spotřebu, i když o tu jde hodně. Větší auta zabírají víc místa v jízdních pruzích i při parkování. To třeba v Praze hodně odrazuje od jízdy po městě na kole a komplikuje jí.

    A obecně jde i o určitou aroganci v designu. Tou se projevovaly spíš limuzíny, ale byly vzácné. Velká auta minulosti, třeba teréní, působí většinou užitkovým dojmem, nejsou pompézní a nesnaží se vyvolat iluzi luxusu. Dá se říct, že designéři SUV tato auta záměrně navrhli tak, aby vyvolávala negativní emoce chodců... (přitom je pravda, že některé tvary karosérie jsou pro chodce spíš bezpečnější, než hranaté tvary starých teréních aut, aerodynamika zase snižuje spotřebuje... přesto všechno prostě desig SUV působí negativní emoce: ta auta jsou velká, zabírají hodně místa, nestydí se za to, tváří se, že na to mají nárok... diskutabilně dodávka může zabrat více místa, ale pořád dělá dojem užitkového vozidla pro všechny a člověk přijme to, že mu překáží v jízdě, s daleko méně negativníma emocema)

    Odpor proti SUV tedy není plně racionální, to připouštím. Přesto ve mě ta auta nahromadila dost negativních emocí, abych v nich rozhodně nikdy nechtěl sám ezdit...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: boj proti SUVéčkám jsem nechápal do prvního pobytu ve Státech. Já naprosto chápu, že je to pohodlný a bezpečný a proč to lidi chtěj, ale když pak vidíš šestiproudovku napadnou těmahle monstrama, nepichybuješ, kde se ten odboj proti nim bere.
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    Anyone in France who switches from a car to an e-bike can expect an increased government subsidy of up to €4,000. The authorities hope the scheme will increase the proportion of cyclists from 3% to 9%, improve the climate footprint and make cities more livable.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    INK_FLO: dnes uz se asi spousta novych SUV prodava s run flat pneumatikamia s detektorem tlaku v pneumatikach .. kdo nema kompresor doma, pujde k pumpe, rychlosti 45 km/h, bez EV nahonu, pres mesto, 15 l/100km ~ 3,5 kg emisi, za to, ze majiteli sdrzeli o 1 minutu, nwz mu doslo co ma delat ..
    Pokid nema runflat a nema detektor tlaku naprav, poskodi si pneu, a to je emisi jeste vice.
    Rekl bych ale, ze vsechny tyto emise pujdou ma vrub tem vypoustecum dusi. :(
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: obou firem = obou modelu
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    INK_FLO: Hele ne. Na doplneni tady k SUV : [PETER_PAN @ Klimaticka zmena // Městský soud v Prze: postup ministerstev vůči změně klimatu je nezákonný]

    Dneska se marketingove nazyvaji SUV i auta ktera jsou crossovery a z SUV si berou maximalne vyssi svetlou vysku, jinak je to normalni auto. Navic, ani puvodni SUV nejsou tereni auta.

    Treba Skodovka ma auto co si zaslouzi oznaceni SUV jen Skoda Kodiaq. Je to SUV v segmentu D. K nemu je komplementarni Skoda SuperB combi.

    Ted jsem srovnal katalogy obou firem a porovnatelna konfigurace u obou komplementarnich modelu je 2.0 TDI / 7st-DSG / 110kW.
    Spotřeba paliva (l/ 100 km) – Kombinovaná
    SuperB combi: 5,0 - 5,5
    Kodiaq: 5,3 - 5,7

    Vaha (pro danou motorizaci a srovnatelny stupen vybavy):
    SuperB combi: 2232 kg
    Kodiaq: 2360 kg
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    INK_FLO: stacilo by rict, ze je to utok na statusovej symbol bez cehokoliv dalsiho... kdysi znamo jako tridni nenavist, a je logicky, ze se to objevuje ve spolecnostech, ktery neceka dalsi velkej rust a maj spis problem s rostouci asymetrii bohatstvi. takze samozrejme stejne tak predmetem hejtu bude i venkovska eko rezidence, elektromobilita, letadla na vodik, etc. protoze to zameruje spis tu tridnost, nerovnost, ... paradoxne porad v ramci spolecnosti, ktery patrej k tomu severu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam