já to mám podobně jako
OMNIHASH:
ve skutečnosti, teprve když jsem před asi 23 lety na pracovně-rekreační návštěvě USA řídil na osmiproudých dálnicích, tak jsem si uvědomil, že tenhle směr u nás fakt nechci (bohužel jsme se k němu posunuli slušně...)
PETER_PAN:
nejde asi jen o spotřebu, i když o tu jde hodně. Větší auta zabírají víc místa v jízdních pruzích i při parkování. To třeba v Praze hodně odrazuje od jízdy po městě na kole a komplikuje jí.
A obecně jde i o určitou aroganci v designu. Tou se projevovaly spíš limuzíny, ale byly vzácné. Velká auta minulosti, třeba teréní, působí většinou užitkovým dojmem, nejsou pompézní a nesnaží se vyvolat iluzi luxusu. Dá se říct, že designéři SUV tato auta záměrně navrhli tak, aby vyvolávala negativní emoce chodců... (přitom je pravda, že některé tvary karosérie jsou pro chodce spíš bezpečnější, než hranaté tvary starých teréních aut, aerodynamika zase snižuje spotřebuje... přesto všechno prostě desig SUV působí negativní emoce: ta auta jsou velká, zabírají hodně místa, nestydí se za to, tváří se, že na to mají nárok... diskutabilně dodávka může zabrat více místa, ale pořád dělá dojem užitkového vozidla pro všechny a člověk přijme to, že mu překáží v jízdě, s daleko méně negativníma emocema)
Odpor proti SUV tedy není plně racionální, to připouštím. Přesto ve mě ta auta nahromadila dost negativních emocí, abych v nich rozhodně nikdy nechtěl sám ezdit...