• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    California To Install Solar Panels Over Canals To Fight Drought, a First in the US - Slashdot
    https://news.slashdot.org/story/22/08/29/1447236/california-to-install-solar-panels-over-canals-to-fight-drought-a-first-in-the-us
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Concerns surrounding the environment and the climate crisis are no longer just the focus of liberals and the left.

    Eco-fascism is a growing racist ideology on the extreme right, marrying the ideas of environmentalism with white supremacy and ethnonationalism.

    With the climate crisis worsening by the day, eco-fascist thought has deepened alongside it. Many modern eco-fascists blame overpopulation, immigration, and globalization for our current predicament. And they say the only way to stop a total climate catastrophe is to close borders and return to ethno states.

    White Supremacy Meets Eco-Warriors | Decade of Hate
    https://www.youtube.com/watch?v=aGXo--s15Nk
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    EU to urge big polluters to toughen climate pledges by COP27 summit -draft | Reuters
    https://www.reuters.com/business/environment/eu-urge-big-polluters-toughen-climate-pledges-by-cop27-summit-draft-2022-08-25/

    https://unfccc.int/cop27

    I když se Evropa potýká s energetickou krizí, Evropská unie nijak neslevuje ze svých klimatických závazků. I nadále bude před letošním klimatickým summitem OSN naléhat na největší světové ekonomiky, aby zlepšily své cíle v boji proti změně klimatu, a upozorní, že současné úsilí států je nedostatečné. Vyplývá to z návrhu dokumentu, do kterého nahlédla agentura Reuters.
    Navzdory řadě nových závazků ke snižování emisí, které země oznámily na loňském klimatickém summitu COP26, „globální opatření v oblasti klimatu zůstávají nedostatečná“, uvedla EU v návrhu svého mandátu pro jednání na summitu COP27, který se uskuteční v listopadu v egyptském Šarm aš-Šajchu.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    TADEAS: mě uklidňuje vybrat si přesvědčení, že se mé lifestylové volby na té apokalypse nijak nepodílely :-)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    YMLADRIS: pristi rok by melo dorazit el nino, nemusime ani moc fandit
    PER2
    PER2 --- ---
    y
    PER2
    PER2 --- ---
    kdyz uz ste tu rozjeli ty ceny elektriny :)

    Price data — HEPI
    https://www.energypriceindex.com/price-data

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TADEAS: strasne ma triggruje, ze tam pletie do vykonu tie jednotky energie! (kWh vs. kW) :D
    KAZUO_KIRIYAMA
    KAZUO_KIRIYAMA --- ---
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Jediná naděje je, že se teď během pár let rozpadne lidem to, na co jsou zvyklí, před očima. 70 dnů heatwave ne v Číně ale v US. Ne požár jednoho lesa, ale osm požáru. Ne jedno tornádo. Ne vyschlé řeky, ale fakt zavření jaderek kvůli tomu. To je jediný aktivismus, na který by lidi slyšeli.

    Aby se teda stopl fossil než budou změny totálně irreversibilni
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TADEAS: 100 km ~ 7,5 £
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    forced energy awareness (levna energie nas rozmazlila)

    sdili znamej z anglie

    FB-IMG-1661766768147
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    muzete si vybrat, jestli budete apokalypsu sledovat z SUVcka, elektrokola, nebo pesmo, v cervenejch nebo modrejch spodarech, odhodlani protestovat do posledniho dechu, nebo pujdete na jatka klidne a poddajne, lifestylove volby ,)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: clovek ktery poskozuje majetek druheho je vandal, precin vandalizmus. Aktivista je clovek, ktery na problem aktivne upozornuje spravni organy, nekdy se slovo aktivistu pouziva i pro demonstranty ev. i hladovkare.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: aktivuje si sentry mode a aktivistov si potom predvolaju na policajnu stanicu :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PETER_PAN: ideálně tohle už někdy v 80tých letech stvárnil Kundera, v té postavě aktivistického profesora, co jel autem do města a cestou z flámu ventiloval svůj vztek prořezáváním pneumatik aut, aby když se pak chtěl vrátit svým autem domu, tak zjistil, že mu někdo vypustil gumy :-) (V tomto případě to budou paradoxy lidí, co odešli před zkaženou civilizací na nezkažený venkov, a tam zjistili, že ale jejich životní styl zkrátka zahrnuje zámek, sociální interakce a tedy i nějakou formu IAD? :-) v tomto případě já svůj případný odchod z města velice pečlivě plánuju tak, abych fakt zůstal v dosahu perspektivní železnice alespon právě při jízdě na elektrokole, a současně aby šlo o pozemek, kam třeba ani autem zajet nejde...)

    Já investuju do elektrokol, at' už do vývoje nebo do nákupu hotových a auto jsem nejdřív carsharoval s bráchou, který má dvě, a ted' mám svoje ojeté - získal jsem ho za cenu menší, než kolik dnes stojí plná nádrž :-) Na pořádný elektromobil zkrátka nemám, jako většina lidí v téhle zemi. Elektrokola podle mě můžou mít daleko větší klimatický impact, protože jejich spotřeba je zlomek spotřeby elektromobilu, nepotřebují extra infrastrukturu a já sám na elektrokole najezdím daleko víc km, než MHD nebo autem (protože neřeším psychologicky neřeším ani parkování a tak), tak samozřejmě i víc,než na normálním kole (protože kopce v Praze!!!).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PETER_PAN: no, spíš pár cm až desítek cm, než pár mm, ale samozřejmě souhlasím, že třeba na výšku by mi to mělo být úplně jedno. I ne-SUV osobáky jsou dnes často větší, než bývaly. Souhlasím, že jde o vcelku iracionální pocit.

    Paradoxně ten pocit nemám jen jako cyklista a chodec: nějak obecně tu averzi cítím i jako řidič, když mám instinktivní pocit, že "kvůli SUV" nemám svého kombíka kde zaparkovat :-)) (a jak správně říkáš - tam je rozdíl ve velikosti fakt zanedbatelný a rozdíl ve výšce mi může být jedno a já sám přiznávám, že dodávky vaděj víc a přitom je vnímám jinak)

    Viděl bych to jako spor město vs. venkov: na venkově lidé svoje auta milují, je to pro ně lifeline, max. je závidí sousedům, když je maj lepší - ale v jiném smyslu, než jaké emoce to vyvolává v lidech v přelidněných městech s ucpanými ulicemi. Venkovan si podle mě tuhle nuanci ve vztahu k autům zkrátka nevypěstuje. Klimaticky vzato, venkovan tak jako tak najede víc km, at' už v ojeté kraksně nebo v SUV (pokud má práci ve městě a má na to, nebo patří do třídy místních vztahů, apod.). Ve městě auta nemají extra velký globálně-klimatický dopad (i když ta spotřeba na krátké vzdálenosti s opakovaným startováním studeného motoru je tristní a hybridy nebo elektromobily dávají ve městě ten nejlepší smysl). Auta ve městě mají vliv na mikroklima, koncentrace emisí je větší než na venkově, vadí i hluk, překáží to po všech stránkách chodcům, děti si už nemůžou hrát na ulicích jako před sto lety. Odpor měst proti autům je spíš sociální, ale fakticky města mají díky nižším vzdálenostem a společnému bydlení daleko menší emisní stopu, než lidé na venkově (což je paradox, ale prostě to tak je).

    Fakticky lidi prostě napodobují styl elit a dělají to už stovky let - tak jako venkovské chalupy a městské domy svými štíty napodobovaly honosná barokní průčelí kostelů a zámků.Takže pokud se prosadí, že k životnímu stylu elity patří elektromobily, budou to masy chtít napodobit, i když vlastně nebudou vědět proč (i když toto křehké uspořádání společnosti se vzhlížením vzhůru patří IMHO spíš k Evropě, v Americe je AFAIK sociální mobilita mezi nejvyšší a nejnižší třídou vysoká a spíš si tam dědičná střední třída ustaví vlastní konvence, které budou často nezávislé na tom, co frčí mezi horním 1%, z čehož pak vznikají excesy jako Trumpova rezidence apod.)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    GLOBETROTTER: mne by nevadila ani tabulka, kde budou vsechna SUV oznacena cervena a doplnena lebkama :D

    Jinak ujo Google:

    Pokud se ridici dari vyhybat se hustemu provozu (napriklad tim, ze bydli ve vesnici a nakupuje pouze v lokalnich potravinach, resp. mimo spicku), je uplne jedno, v cem si vozi ritku, vzdy na tom bude lepe nez Prazak, protoze bude mit emise nizsi.
    Toto zjednodusene schema samozrejmne bori hybridy (moje milovane Toyoty), s malou&lehkou baterkou, resp. nabite Plug-Iny ci EV, ktere "Traffic conditions" dost stlaci.

    Takze rozdil mezi SUV a ne SUV (pokud jeste ke SUV alternativa vubec existuje) je +/- 7 %? U ekvivalentu maleho auta 0,5 l/100km, u ekvivalentu sedministnaku 1 l/100 km. ~ 2 az 4 kWh/100km

    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360128516300442

    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SEJDA: Myslím, že n toto bude chytřejší pan Gůgl, než kdokoli z Nyx ID

    PETER_PAN: Nemusí být Japonečka, stačí, když je jí jen 13, pak z toho Suburbanu taky blbě vidí...
    MSN
    https://www.msn.com/en-us/autos/news/13-year-old-allegedly-causes-4-car-crash-involving-school-bus-after-taking-parents-car-out/ar-AA11cJvk?ocid=msedgntp&cvid=aeb73f33e41e4c2cbc7ed717c33aa677
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Kdyz uz jsme u toho, neni nejaka tabulka typu aut, ze ktere by se dal vycist pomer nakladovy prostor * pocet cestujich ~ spotreba ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam