Takhle... souhlasil bych v jednom bodě, a to je to, že náhrada dnešního rozsahu provozu aut se spalovacími motory za elektromobilitu bude prostě obrovsky náročná na zdroje všeho druhu a nebudu ani plnohodnotnou náhradou (např. z hlediska rychlosti natankování). Tohle je zkrátka problém. Alternativou, kterou lze rychle zpřístupnit se zlomkem čerpaných zdrojů širší veřejnosti, jsou elektrokola a další drobná mikromobilita. Nabízí se tam crossovery s MHD, nabízí se tam zásadně odlišný přístup k členění veřejného prostoru (bezbariérovost pro vozíčkáře jde často skvěle skloubit s bezbariérovostí pro kola a elektrokola, apod.)
Fáze totální "automobilizace civilizace" byla typická pro USA od 50tých let, kde se toho dodnes plně nezbavili. V Číně se do toho řítí, ale instinktivně cítí, že to jejich města nedají a hodně spoléhají pořád i na MHD (kola ale ve městech úplně zahodili, jako symbol nízkého společenského postavení...). EU je jediná oblast, která se snaží naplno dosáhnout do nějaké "post-automobilové" fáze vývoje. A tady je fakt, že scénář nahrazení aut 1:1 automobily je reálný max. v USA. V EU ve většině měst dost místa pro auta není. Tady je to spíš venkovský, než městský modus dopravy. Na venkově se elektromobil dobíjený ze solárů na vlastní střeše podle mě stane normou. Ve městech to ale fakt je složitější a nakonec bychom ty elektromobily fakt dobíjeli z uhlí.
Transformace životního stylu zkrátka musí zahrnovat nepotřebovat ta auta tolik, nebýt na nich závislý. A tady se už dostáváme k těm neosobním ekonomickým tlakům - např. nutnost nakupování v supermarketech, apod...