DRAGON: no canon apsc zrcadlovky vs fuji apsc nabidka jsou dve naprosto rozdilny veci. V tomhle smyslu treba ta xpro2 ma ten optickej hledacek.
hloubku ostrosti na moderni matnici nepoznas, leda ze by sis tam dal klasickou matnici, ktera bude tmavsi. Uz si nejsem presne jistej, ale na modernich matnicich jsou nejaky mikro cocky nebo nejakej jinej bazmek co to zesvetluje ale zaroven dela hloubku ostrosti ekvivalentni f/3.5 (nekde sem to cetl). Zkus si vyfotit fotku 50kou 1.4kou a kam se kouknout do hledacku jesli vidis skutecne to, co si vyfotil, podle mne ne.
U apsc canonu ztracis ten velkej svetlej hledacek. U digi hledacku je velikost snimace jedno. . To mi skoro prijde ze v digitalnim hledacku clovek vidi spis co foti a vidi skutecnou hloubku ostrosti. Plus si to muzes priblizit a ostrit bud zvyraznenim hran nebo bez pomucek, kde vidim velice cistej obraz (mam fuji x-e3). Muzes si nastavit co uvidis v hledacku, jesli tam chces mit prednahled teploty chromaticnosti a barevnyho profilu nebo ne, jesli tam bude vodovaha, baterka nebo vubec nic... u nekterejch lepsich si snad muzes nahrat i vlastni frame lines u fuji. U leicy treba nemas nahled hloubky ostrosi a koukas vedle, takze presnou kompozici taky nemas...
DRAGON: Prijde mi, ze si trochu protirecis, na jednu stranu davas na prvni misto low light perfomance, ale zas rikas ze to neresis pod mikroskopem.
to s tim analogem chapu, fotky z filmu hodim do skeneru, kterej sem si jednou nakalibroval a vim ze mi z toho vylezou supr barvy a jen dorovnam horizont a umaznu smitko prachu co ICE neodstranilo. Zas to ale neni velkej rozdil proti nejakejm LR presetum ala VSCO. spousta presetu dneska vypada fakt dobre.