VIRIK: já tu iluzi nemám, ale pár krabicovek mi tehdy rodiče koupili (stáli majlant) a všechny byli bug-free (některý jsem si kvůli HW ani nezhrál;-((). Ale tehdy jsem jako dítě hlavně pirátil a hrál samé CD-ripy, takže jsem vůbec netušil, že jsem přišel o nějaký video obsah apod. Když jsem je pak hrál legalizovaný, tak jsem byl celkem překvapený;-) Na druhou stranu, než jsem měl přístup k čerstvému warezu, to už jsem byl na střední a do té doby hrál hry s časovým odstupem.
Já dneska za validní early-access považuji tituly, kdy se ladí gameplay experience. Např. Old World je pro mě skěclý příklad spojení komunity a vývojářů takových příkladů je tuna, jako Kerbal Space apod. Ale to je komunikováno na hře a hra je levnější než na konci vývoje jako kompenzace.
Cyberpunk spíš působí jako pokročilá beta, u pre-alfy by chyběli gameplay prvky, beta by ještě neměla optimalizace a to že se to dá hrát na PS4, znamená že těžké optimalizaci proběhly (optimalizace může být i vyřezání nějakým vlastností;-) Ale tahle abstrace dev mapy je na flame war.