• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    Auditko by mělo pomoci akademikům při výzkumu i výuce, především sdílením rad a doporučení na užitečné postupy, aplikace či literaturu - jak si usnadnit práci, jak a co psát, jak se orientovat ve zdrojích a obecně možnostech moderního akademického světa. Dále by mělo zahrnovat i obdobné postupy pro přežití v akademickém prostředí – jak spolupracovat s kolegy, jak přistupovat ke studentům, jak učit. Všichni jsou vítáni, auditko není vyhraněně humanitní, naopak, z mé zkušenosti kombinace humanitních a přírodovědných přístupů zajistí vždy lepší výsledek.
    rozbalit záhlaví
    MARKOVKA
    MARKOVKA --- ---
    DOBYTEK: To jste byli na studenty hodní :) My jsme na dost předmětů učebnice taky neměli, tak se všechno muselo psát na tabuli. Vyučující (ženy) byly úžasné, psaly to do posledního slova všechno.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    MARKOVKA: jo, ja si vzpominam, ze napr. na PrF UK byli vyucujici uplne hystericti, kdyz prislo na pokus o jakykoliv zaznam prednasky, ale to bylo mnoho let zpet a PrF je...jina. Na FF to zas problem nikdy nebyl a ve spolupraci s kolegou jsem zrovna delala kompletni zapisy z nekterych prednasek, protoze nebyla skripta a ne kazdy mohl chodit na hodiny od sesti vecer, netusim, jak je to ted. Zase si vzpominam, ze pred covidem to byl naprosto neprekonatelny problem i pro nektere ustavy AV, tak holt v CR je to s tim technologick pokrokem asi tezsi. Je skoda, ze ani covid zadnou zmenu neprinesl.
    MARKOVKA
    MARKOVKA --- ---
    DOBYTEK: Zdá se, že na UPOLu ne. Na návrh použít techniku a jak vypočítat, zda se to vyplatí, bylo odpovězeno "ale takto to fungovat nemůže". Záznam videa si může pořídit snad každý student. U některých přednášek není potřeba ani to. Audio by se nahrálo kvalitněji - vyučující by měl na klopě mikrofon. V knihovně by byl třeba kompjůtr s profi softwarem na konverzi audia na text. I tak by to vyšlo levněji a bylo by to důstojnější a přesnější. Když už tedy spolužáci asi nechtějí poskytovat své výpisky zdarma někomu znevýhodněnému.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    MARKOVKA: streamovani prednasek v CR nefunguje?
    MARKOVKA
    MARKOVKA --- ---
    JINX: To by bylo ideální a je to to první, co člověka napadne. Použít spolužáky. To by přece mělo jít i zadarmo. Nicméně sítě se rozhazovaly jinak. A berou i lidi, co nejsou studenty na UPOLu. Hlavní je být ochoten to odsedět.
    JINX
    JINX --- ---
    MARKOVKA: Takže toho hojně využiji studenti kteří mají předmět zapsany? Nebo to spatne chapu?
    MARKOVKA
    MARKOVKA --- ---
    Zajímavý postřeh z olomouckého akademického prostředí:
    Centrum podpory studentů se specifickými potřebami Univerzity Palackého Olomouc se rozhodlo být hyperpokrokové a v roce 2022 nabízí studentům se specifickými potřebami, že za ně někdo vysedí přednášku a dodá jim z ní zápis. Za takovou službu dostane pisálek 200 Kč/hod. Vtip spočívá v tom, že to může být přednáška o čemkoli.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    PULKA: Kdysi jsem si svuj citacni format vytvarel. Neni to nijak priserne slozity.
    Editing a referencing style - EndNote - LibGuides at University College London, Global
    https://library-guides.ucl.ac.uk/endnote/editing-a-style
    PULKA
    PULKA --- ---
    Nemate prosim nekdo tip na to, kde ziskat citcni vzor ISO 690 CZE pro EndNote 20, ktery bude podporovat bibliografii ve formatu “Novak, Jan (1989): Nazev dila…” styl? To co mam, je nejak funkcni, ale ma to spatne datum, spatne kurzivy, mizerne zapsany editory sborniku atp. Mam takovy tuseni, ze mi to usetri spoustu prace nez se pudtim do predelani.
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    RAGNAROK:

    Merili jsme docela trivialne prumery kmene na sukcesnich plochach, nicmene dovedu si predstavit hodne use cases, kdy odecitas data z pristroje, ktery nema jiny interface nez display, typicky starsi laboratorni pristroje, meraky, fyzicke mereni, vazeni, prepisovani napsanych dat, atp.

    pros MS Word:
    -nevypina se (narozdil od vsech voice assistentu)
    -podporuje zakladni voice commands (next line, comma, delete, ...)
    -autosave do cloudu kazdych par sekund
    -jediny integrovany do editoru (psal jsem si s PULKA: Newton technology a nemaji API integraci s zadnym editorem, ktera je nutna prave pro voice commands, to bude asi problem vsech 3rd party speech to text)

    cons
    -nutnost byt online (jedna carka LTE signal stacila, data to prekvapive skoro nezere)
    -obcas crash (muze byt telefonem/signalem, autosave vzdy stacil)
    -chybovost tak 1/20 (ale rychle se to nauci, spelling chyba je vzdy zrejma a reversibilni, v cislovkach presnsost temer 100%)

    Kazdopadne to fungovalo prekvapive dobre a rychlost prace byla oproti digitalu i papiru nekolikanasobna, vsem doporucuji.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    SLL_QUY:
    Zajima me ktere data/typ takhle diktujes. Odecitas je z displeje nebo jine pozorovani?
    Pripadne neni jednodusi kdyz se data zapisujou rovnou na pamet ze senzoru?
    PULKA
    PULKA --- ---
    SLL_QUY: Co takhle software od Newton technology? Mají toho spoustu a jsou to Češi, tak by se třeba dalo domluvit na nějaké zkoušce. Offline to myslím taky umí, moje přítelkyně takhle před par roky diktovala překlady v Tradosu a bylo to víc než dobrý.
    VAMPY
    VAMPY --- ---
    SLL_QUY: Nepomuzu odpovedi na otazku, ale musim konstatovat, ze prave jsi mi rozsiril obzory. Diky moc! Ja jsem uvizla ve stredoveku a porad prepisuju data z diktafonu do tabulek :D vubec me nenapadlo, ze by existoval software nebo aplikace, ktery by to prepisoval do tabulky rovnou behem diktovani…
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    GAARQ: teď když nad tím přemýšlím, tak vyžaduje revize z čistě z formálních důvodů (zaměření publikace, ale články s jiným zaměřením teoreticky připouštějí), k samotnému obsahu článku se vůbec nevyjadřuje (což mě mrzí, feedback se hodí vždycky). Druhý recenzent to samé naopak kvituje jako přínosné. Zkusím tomu nominálně vyhovět, přidat pár odstavců na to jeho téma, co stihnu vyzkoumat za ty tři týdny. No asi to budu muset zkusit konzultovat s editorem, jestli to dokáže dovysvětlit.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    DOBYTEK: nestalo se mi, že by přímo nečetl, ale už se mi jednou stalo, že recenzent nerozuměl evidentně obsahu. obrátil jsem se přímo na editora s dotazem, jak je to možné, a poukázal na exemplární příklady neporozumění. dostal jiného recenzenta. nevím, nakolik je to možné obecně nebo jsem měl jen pekelné štěstí.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Stalo se vám někdy, že recenzent článek viditelně moc nečetl, celá recenze je asi na pět řádků, a v ní mi v zásadě nařídil dopsat půlku článku na trochu jiné téma? Já vůbec nevím, co si s tím počít. Jo a mám na to tři týdny :)
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    Zdravim, shanime tip na zpusob jak hlasem diktovat data v terenu do (idealne) tabulky, idealne (ne nutne) offline.

    Vyzkousel jsem jich vic (gboard, gdocs, ms) a vysel z toho nejlepe MS Word, sice online ale ma jako jedinny funkcni ovladani hlasem (next row, delete, atp) a sam se nevypina

    Pokud by mel nekdo overenejsi workflow/napad/odkaz tak uvitam.
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    BURDIC: Lol, opet :)
    BURDIC
    BURDIC --- ---
    Gris je out:-(
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Dotaz do pléna (a malý trigger warning), děláte tu někdo potenciálně traumatizující výzkum? Jak přistupujete k duševní hygieně a obecně jak předcházíte psychologickým následkům při práci s materiály drastického obsahu?

    Shodou okolností se ke mně dostalo toto https://www.bellingcat.com/resources/how-tos/2018/10/18/prevent-identify-address-vicarious-trauma-conducting-open-source-investigations-middle-east/ a nepříjemně mě překvapilo, že mě vlastně nikdy nikdo o rizicích obdobné práce nepoučil ani jako studenta, ani jako doktoranda. Vyučující se mnohdy naopak ztotožňovali s agresory (zdravíme pražské trestaře a experty na římské právo), a celkově začínám mít pocit, že důsledky tohohle zanedbání nejspíš přispěly i k slušnému vyhoření po dokončení PhD studia a vlastně až nějaký článek o Iris Chang mě poprvé tak nějak upozornil, že to nemusí skončit jen vyhořením. Tak chci změnit způsob práce i do budoucna, a případně dát i doporučení studentům, protože např. v oblasti mého výzkumu je ten potenciál pro sekundární traumatizaci docela vysoký.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    CHIMERA: coz je docela hloupe, protoze v jednicce se cestou da alepon pracovat, ve dvojce smula i bez deti :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam