• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRAGEDAnthem & Outriders - 3rd person GaaS klub
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    KID_MCHUTT: Ja to cetl na 3x. Do pulky se tomu da jeste relativne verit, tam jeste cerpa z v podstate verejnych zdroju, od pulky se ovsem rozjzdi ta spravna dojmologie naplno, se sikovne zasanemymi a samozrejme nedatovanymi former emplyee said. Ma oblibena je "Tyden jsem nemohl nic delat, protoze nejeli servery!" ale kdy to bylo? V ktere casti vyvoje? To uz se neuvadi.

    A o panu novinari nejvice vypovida fakt, jak ted na svem Twitteru prezvykuje reakci od BW. Co cekal? Ze mu poklepou na rameno a reknou, "Jo, presne takhle to bylo, so skveli investigativec!", nebo "To bylo uplne jinak, ve skutecnosti takhle...", ale mozna nejvic doufal ve vyhruzky ze strany EA, aby clanek stahnul. A oni m u chudakovi napisou "No commnet, tuhle hru s tebou hrat nebudem", takze se kontroverzi zase musi zaslouzit sam. Tezka to drina.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    BTW: v EA by někdo zasloužil pár facek. Ráno přišel mail s release notes... po týdnu...
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    TRAGED: já ho dočetl tak do půlky, je to příliš dlouhé, ale tak dá se předpokládat, že assety jako je mapa vytvářeli postupně, ty se měnily relativně málo, ale věci jako příběh, obleky a detaily vytvářeli až v té fázi, kdy už jeli v módu "nespím, makám". A že je špatně vedený projekt, to je taky běžné...

    Na druhou stranu, ta hra má potenciál, makají na ní a je to sakra vidět. Sice imo měli ještě dva měsíce počkat s full releasem, ale co už...
    PIETA
    PIETA --- ---
    Co ale tomu novináři opravdu věřím, je tohle ze včerejška: "I've gotten a number of messages from developers who work or worked at beloved AAA studios saying, "Replace BioWare with [my studio] and it's the same story." Which is heartbreaking. But I can't imagine anything changing unless we keep reporting and talking about these stories."
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    KID_MCHUTT: Akorat ze uz v tom demu jen pro EA management jsou videt lokace, ktere jsou i ve hre. Takze tipuju ze minimalne mapu meli hotovou uz dlouho.

    To co celej ten clanek srazi, jsou vsichni ti Former employee zdroje.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    VIRIK: nepodceňoval bych je
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    v tom případě musej bejt geniální, protože třeba u toho lítání je vidět, jak bravurně je pro to designovaná mapa, včetně chytře rozmístněných vodopádů a vody, aby se daly dobře chladit trysky javelinu a do hromady míst doletět bez nutnosti přistávat na zem.
    KORAL
    KORAL --- ---
    Virik, Kozlikk Já věřím 3 věcem.
    1. měli na vývoj rok a půl.
    2. s Frosbitem to měli těžké
    3. dělali v šíleném tempu

    Vše výše popsané mi sedí k tomu v jakém stavu hra byla a jaký obsah nabízela.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    jinak ještě poznámka k tomu engine, co používají u Anthem a prej jim sebrali techniky na FIFU....

    BioWare na něm dělalo už před mnoha lety Inkvizici a pak Andromedu. To mám jako věřit tomu, že za ty dlouhý roky (mimochodem déle než existuje engine Unreal verze 4) nenaučil, neviděl tooly, nevytvářel scénu?
    PIETA
    PIETA --- ---
    KOZLIKK: Tak kdyby chtěli připravit pořádnou odpověď*, tak jim to zabere X dní, a mezitím je zase celý internet strhá, že mlčí a nic neříkají. Tohle se dost dobře nedá vyhrát.

    *) což myslím, že nechtějí, z různých důvodů
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    KOZLIKK: si ymslím, že většinu toho ani nemůžou komentovat, protože jim to zakazujou pracovní smlouvy, smlouvy s EA a kanadský zákoník práce :)

    Což pan novinář jistě dobře ví.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    TERZ: já poukazuju hlavně na to, jak se to dá napsat – survival kde jde o přežití je najednou prezentován jako báječný nápad, MP ve stylu Warframe je hrůza a děs, to jsou interpretace informací, který sesbíral. Tenhle survival sedí do projektu jako je Vigor od Bohemky pro Xbox, ale vůbec ne pro Anthem.

    taky jsem si nevšiml, že by videa obsahovala nějaký náznaky úžasného původního příběhu, který byl nakonec vyhozen a nahrazen jednoduchým a že by to nedávalo smysl – smysl to nedává prostě těm, co zahlásí – jo, jsou v tom mraky textu, ale ty já nečtu.

    Bejvalej šéf projektu co odešel a všechno se změnilo nekoresponduje se skutečností, že současný šéf je chlap co se do BioWare vrátil a s Anthemem tam začínal v preprodukci a ten pán od masseffectu to vedl v mezidobí. Například.

    Jinak já tohodle novináře vůbec nemusím, pro něj je vždycky ve výsledku svět strašně jednoduchej. Připomíná mi český levičáky a jejich články, taky obsahujou fakta – o to se nikdo nepře – ale jsou daný do jinejch souvislostí a interpretujou se jinak.
    Třeba to se změnou názvu, to bývá naprosto nromální, ale tady je to daný do souvislosti že je to důkaz nějaké hrůzy.

    Spousta věcí je typickej korporátní bordel, ve kterým ale pracujeme všichni (a kterej si umí řešit leda společnosti jako je Ubisoft, který jsou ale vyjímka).

    Stížnosti na engine si protiřečí, byť to o chybějící dokumentaci bude jistě pravda, že jim ji nedodávají. Třeba u projektu star wars, kterej už nebude bylo uvedeno, že frostbite 3 neumí kameru pohledu ze třetí osoby a že to nakoenc nějak udělali a předali kolegům. Časově to ale neodpovídá s tím, že tenhle pohled kamery měla už Inkvizice, která je starší než tenhle projekt (zjevně šlo o popis jiného problému, ale tady je to uvedený jako špatnej příklad, kterej spíš potvrzuje to že tam mají chaos v komunikaci).

    Navíc výsledek tomu neodpovídá, protože ten otevřenej svět je udělanej precizně a velice dobře. A pokud na to měli tak krátkou dobu, musí být geniální. Já tám trávím už desítky hodin času a nestačím se divit co tam všechno je, jak je to plynulé a jak to vypadá (a navíc tam NVIDIA vrazila svůj raytracing). Což je další věc, vývoji asistovala NVIDIA a tady o tom ani slovo (jasně, jde i o patenty a bude to podléhat mlčenlivosti, ale stejně...).

    Článěk spíš pro mne potvrzuje to, že BioWare má od začátku svý existence ve firmě anarchistickej chaos, což s eprojevovalo u jejich her už od Baldurů. Ale dycky to dobře dopadlo, u inkvizice se mi počkání vyplatilo tak, že jsem dostal RPG? co mi srazilo baldury z prvního místa a trůní tam teď inkvizice.

    Hodně informací taky pochází od lidí propuštěných nebo odejitých a to se nedá brát tak úplně ... jako neznáme jejich motivaci kritiky. Mohlo jim neodpovídat pracovní tempo, jsou naštvaní protože fakt ohodně oddřeli a neuznali jim to, můžou to být i lemplové kterejch se zbavili. V tomto nevíme nic a tomu novináři moc nevěřím – jeho názor, ona to není ani reportáž, je to furt jen odborný komentář.
    TERZ
    TERZ --- ---
    PIETA:
    NAGASAWA:
    Přímo z článku "We had sent over a bullet-pointed summary of what was in this piece, although they did not have a chance to read the article before publishing their post, which makes it a particularly bizarre response."
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    PIETA: prodavam jak jsem koupil na Schreier twitteru...
    PIETA
    PIETA --- ---
    NAGASAWA: Tak zrovna tohle jsou imho kecy - článek jasně říká, že žádali EA a BW o vyjádření, takže jim asi museli říct, k čemu se mají vyjádřit, takže samozřejmě věděli předem, o co půjde, a mohli si reakci připravit.
    TERZ
    TERZ --- ---
    VIRIK: Hele a jak to teda s tím Anthemem bylo? Teď když je to celkem téma by bylo fajn dozvědět se i opačnej pohled na věc (mimo PR vyjádření samotného BioWare, ti asi těžko budou psát, že se jejich zaměstnanci hroutí). Schreier ty známosti má, pár velkejch firem už podobným způsobem propálil tak nemám důvod tomu článku nevěřit ale pokud máš jiné zdroje tak bych je prostudoval, radši bych tomu, že tam ti lidé pracují v popisovaných podmínkách nevěřil.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    //jinak je to samozřejmě i velice svojský překlad, v BioWare fakt nemají místnosti pro vývojáře, aby se tam vybrečeli :))

    pro studijní účely:
    Kotaku popsalo vývoj Anthemu, šlo o noční můru - novinka na konzolista.cz
    https://konzolista.tiscali.cz/.../onearticle?link=kotaku-popsalo-vyvoj-anthemu-slo-o-nocni-muru-bd81
    „V Bioware byly soukromé pokoje, v nichž vývojáři brečeli. Lidé byli po celou dobu rozlobení a smutní. Deprese a úzkosti jsou epidemií v BioWare,“
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    sector.sk je ještě seriozní, prostě dal překlad a napsal, že se jedná o článek. Český konzolista ale začal rovnou s:

    Letos v únoru vyšla po mnoha letech čekání akční hra Anthem od uznávaného studia BioWare. Asi není třeba znovu zmiňovat, že šlo o obrovské zklamání. Hra nejen že nebyla dobrá, ale zároveň ji trápí velké množství chyb. Není týden, co by se neobjevila nějaká další obrovská chyba, která jen otravuje neustále se tenčící hráčskou komunitu. Kotaku včera odpoledne přineslo velmi zajímavý článek o vývoji Anthemu, který popisuje, jakým peklem si museli vývojáři projít. Ti museli bojovat nejen s odchodem zkušených kolegů, ale i s Frostbite enginem a vedením EA. Pojďme ale pěkně popořadě.

    Což je problém, protože je to subjektivní dojem prezentovaný jako fakt, pak nepravdivé tvrzení a nakonec i přímo lež.
    Aneb přesnej postup článku na kotaku, který je shrnutí jednoho novináře a v zásadě má hodnotu odborného komentáře (který ale může i nemusí obsahovat fakta), s nějakým vyzněním a následně začne bejt překládán se silně subjektivním dojmem prezentovaným jako fakt a nakonec to bude naprostá pravda pravdoucí a potvrzovat se to bude linky na vzájemný překlady a odkazy na tenhle původní článek. Eskaluje to rychleji než jsem čekal.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NAGASAWA:

    Jason Schreier :)
    My story went up at 11am ET; their blog post went up at 11:16am. Even if somehow someone read 11,000 words and wrote that post in 16 minutes, it'd have to go through many layers of EA approval before going live
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    PIETA:

    tady to rozebiraji v prekladu nekolika pasazi

    Anthem bol pôvodne orientovaný na survival, Bioware dlho nevedelo kam ho smerovať | Sector
    https://www.sector.sk/...l-povodne-orientovany-na-survival-bioware-dlho-nevedelo-kam-ho-smerovat.htm


    Bojovali s vízou a aj nedostatkom ľudí. Napríklad mohli len závidieť štúdiám vyvíjajúcim Destiny a The Division so stovkami vývojárov. Oni mali málo ľudí a aj tých im rozkrádali, napríklad museli dať svojich skúsených ľudí na FIFA, ktorá prechádzala na Frostbite. K tomu vedenie sa menilo, scenáristi prichádzali a odchádzali, menila sa vízia a aj príbeh. Istý čas dokonca zrušili v hre lietanie, alebo dali len jeden oblek, ktorý vedel lietať. Pre zaujímavosť, dizajn oblekov bol pôvodne vo viac nemotornom NASA štýle, až neskôr dostal vizuál Ironmana. Rovnako ako hra bola zo začiatku primárne sci-fi, ale neskôr prišli aj fantasy prvky. Jednoducho, všetko sa stále menilo s novými ľuďmi.
    ...
    Bioware se k tomu vyjadrili klasicky neutralnim PR vystupem http://blog.bioware.com/2019/04/02/anthem-game-development/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam