• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANNIKAVývojová dysfázie a obtíže jí podobné
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    JANOCKA: myslíš nějaká "obyčejná horečka/viróza"?
    To je vcelku známé [neurologům], že po nemoci může být zhoršení stavu a dokonce i regres, takže bych to brala jako normální, jen bych si třeba někam dělala poznámky, jak to vypadalo a jak se pak rozběhl ten další vývoj.

    (u nás byl regres šílenej, plus se na nějakou dobu vývoj úplně zastavil, takže ve finále něco jako půl roku dolů na psychomotorice a lup ho diagnozy už se vršily jedna za druhou, jenže že jo, B. prodělala na úvod chřipky febrilní status epilepticus a ještě vyfasovala antiepileptika s vlivem na psychikum, takže tam by bylo spíš divný, kdyby se na psychomotorice neprojevilo nic)
    JANOCKA
    JANOCKA --- ---
    Mate nekdo zkusenost, ze by se vase dite po prodelane nemoci zhorsilo?
    MARI
    MARI --- ---
    ANNIKA: Mrknu, díky.
    ANNIKA
    ANNIKA --- ---
    MARI: Máš FB? Je tam skupina Rodiče dětí s vývojovou dysfazii a Don Bosco se tam určitě řešil, je mi ten název povedomy. Osobní zkušenost nemám.
    MARI
    MARI --- ---
    Máte tu někdo zkušenost se školkou Don Bosco v Praze Bohnicích? Nechodí tam něčí dítě tady?
    JANOCKA
    JANOCKA --- ---
    Dekuji moc za tipy!
    MARI
    MARI --- ---
    JANOCKA: My jsme objednaní tady se stejně starým synen s VD, ale má dlouhou čekací dobu, termín máme až na konci května.
    PhDr. Vladimíra Sýkorová - Hledat Googlem
    https://g.co/kgs/XuzEdR
    ANNIKA
    ANNIKA --- ---
    JANOCKA: Eva Junkova je skvělá a nedávno brala. Jestli se to teď změnilo, to nevím, ale určitě stojí za pokus.
    JANOCKA
    JANOCKA --- ---
    Nemate nekdo prosim kontakt na prazskeho/stredoceskeho klinickeho psychologa, co bere nove pacienty?
    Mladsi syn 3r2m moc nemluvi. Uz mame za sebou kolecko foniatrie, neurologie vc. Eeg a logopedie.
    Ale nemuzu v teto dobe sehnat zadneho psychologa. Vsichni jsou plni. Uz to neni o tom sehnat dobreho, ale sehnat aspon nejakeho...
    Dle logopedky ma VD.
    MARI
    MARI --- ---
    MARKYSHA: I to je samozřejmě možné, ale říká, že je to těžké, když jsem se ptala, proč nechce (teda tím svým způsobem - "áuva", což znamená těžké, velké, moc, náročné, hodně...).
    MARI
    MARI --- ---
    GILLIATT: Möllers dělá rybí tuk i s příchutí. Syn teda v pohodě zvládal i ten bez příchutě, říkal vždycky mňam :D a pak mu tatínek koupil s příchutí a tomu říká fuj, ale spolkne to, má hned po tom mulťák, který je mňam a nejraději by vylemtal flašku na ex. Nešlo by to třeba spojit s nějakým mulťákem, glukánkem nebo tak něco?
    Jinak ty želé rybičky zrovna dneska vyplival rozkousané na zem, po měsíci se na ně nechal ukecat, ale stejně to nepozřel. Voní hezky, ale chuť a konzistence asi nic moc (sama jsem nezkoušela, ale začnu je asi užívat místo něj já, jsou až od tří let a mladší je na ně ještě malej).
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MARI: a není možné, že se mu spíš nechce?
    ANNIKA
    ANNIKA --- ---
    MARI: Soukromá být nemusí, my bychom ji taky neutahli. Ale jsou třeba logopedicke, různě zaměřené menší... A ženské si dost pochvalují i obyčejné vesnické malotridky, že jsou často super. Prostě podle bydliště a možnosti. Pocuravani by neměla být žádná tragédie, musí se to trochu utrepat...


    GILLIATT: Gumové medvídky! Tedy rybičky, dělá je tuším Max. Dóza smrdí příšerně, takže jim je nikdy nedávám z dozy, jen z ruky a chvilku vycichnute :-) Trochu pachuť mají, ale ne moc a moje děti je jedi obě. Uff.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GILLIATT: nepomohl by ten olej třeba do zálivky na salát nebo zamíchat do pomazánky?
    GILLIATT
    GILLIATT --- ---
    MARI: Ahoj, ty vyměšovací nehody bych neřešila:), v tomhle věku je to normální. Syn chodil do normální školky a v prvním roce jsme dostávali "smradlavé pytlíčky" skoro všichni - někdo občas, někdo pravidelně, učitelky s tím byly v pohodě. Děti se stydí říct, nebo to neumí, nechávají to na poslední chvíli nebo se jim to stane v hlubokém spánku. Plus ty školkové záchody můžou být pro někoho nezvyk a není jim příjemné tam chodit.
    U nás bylo "jen" podezření na dysfázii (hypotonické miminko, vojtovka, rehabilitace, neurologie..). A logopedie - do tří let nemluvil vůbec, jen znakoval, pak jsme nastoupili do logopedii a 4! roky jsme trénovali písmenko K (už mi z toho hrabalo, museli jsme vyměnit logopedku, koukala na mě furt, že s dítětem doma netrénuju a můžu za to já a vyvrcholilo to tím, když mu špachtlí skoro vyvolala dávící reflex, syn se rozbrečel a už jsem tam nikdy nešla). Ted ve skoro 9 neumí R a Ř a stále docházíme. No, a občas se v noci počurával snad do 6, 7 let.
    Ad. rybí tuk - máte nějaké tipy, jak to do dětí dostat? Máme taky Mollers, zkoušela jsem ty kapsle, ale to je prej ještě odpornější, to nepozřeli vůbec.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    MARI: Školky to mají různě. Moje holky prošly přes školku, co má takovou speciální třídu (velmi zkušené pracovnice, málo dětí a prostě zvládají kde co - ofiko jsou myslím logopedická třída). Takže se vyplatí hledat. SPC mívají přehled. Ale hlavně je fajn, že mají testovací metody pro danou skupinu a zkušenosti s danou oblastí...

    Opakovaně jsem slyšela dobré reference na toto SPC, tak třeba tě osloví.... :-)
    O nás | mssslunicko.cz
    https://www.mssslunicko.cz/o-nas

    A držte se (taky bychom si soukromou školku nebo tak nemohli dovolit...takže mocně soucítím... )
    MARI
    MARI --- ---
    ANNIKA: Soukromou školku si bohužel dovolit nemůžeme. Máme tu jednu téměř přes ulici, chodí tam tchánova nejmladší dcera (taky VD smíšená) a za tři dopoledne v týdnu platí 3tis., to je na nás moc. :/ Ale už jsem o tom taky uvažovala, že by mu to asi sedlo víc, akorát jak jsem to téma nadhodila, tak bylo hned zamítnuto, že to přece zvládá. Jakoby jo, zvládá to tam, ale ty procházky nic moc a začal se tam počůrávat, protože učitelky ne vždycky hned na něj reagují nebo si neřekne (nevím proč, po prázdninách z něj vypadlo, že tam bylo moc dětí, tak se asi bál říct) a sám tam jít asi nechce nebo nevím. Doma taky kolikrát tvá na společnosti, i když to trénujeme, aby to zvládal sám (dřív zvládal a vyžadoval jít sám, teď říká, že je tam "bubu" a někoho tam chce. Říkám si, že ho to musí dost stresovat, ale zároveň se tam těší, když se ho ptám. A plakal jen na těch procházkách (volal "máma" a odmítala jít dál), jinak vůbec. Teď jsme teda zas doma (karanténa téměř na celou třídu), tak se bojím, že jak se tam zase vrátí, tak první den bude zase mazec v podobě nehody a zásek někde cestou na procházku (teď zvládl dojít s třídou na blízké hřiště). Na druhou stranu mě trochu uklidnilo, že tam jednu procházku za ním šla tchýně a vyprávěla, že za učitelkou přišla jedna holčička se slovy "paní učitelko, já jsem se asi pokakala" a učitelka že byla úplně v pohodě, vzala ji dovnitř bez nějakého vyčítání apod. (byli na zahradě), že tyhle nehody asi nejsou jen u nás. Když nebudu marod (což je teď trochu kapitola sama pro sebe, během měsíce podruhé viróza), tak bych tam mohla chodit na procházky občas s ním (na střídačku s tchýní), než si zvykne, že se někam chodí a je to ok.
    ANNIKA
    ANNIKA --- ---
    MARI: Školku jsme volili malickou speciální, syn ani moc nerozuměl. Ale vybrala bych aspon nějakou malou, kde mají učitelky čas a chuť se dětem víc věnovat a akceptovat třeba i obrázky nebo jinou metodu na usnadnění komunikace. Do začátku by mu to mohlo pomoct

    Vyšetření v SPC to rozhodně chce, někde to mají přímo u školky, což je pak výhoda, když tam dítě jde, že ho trochu víc znají. Nevýhoda ale může být, že může pak radit zaujate a tak, jak se škole/školce zrovna hodí do krámu - třeba s odkladem.

    Regres v kresbě u nás nastal, v řeči taky, plus jedeme periodicky nahoru a dolů. PAS spíš nemá, ale u receptivnich dysfatiku se to hodně blbě určuje. Celkově ty regresy jsou docela vykřičník, že něco není ok.

    Jinak to určitě řeš, každý měsíc je znát. A každá pomoc a posun v komunikaci usnadní život nejen tobě, ale hodně se.ulevi i mrnousovi.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    MARI: Promiň.
    PPP = pedagogicko psychologická poradna (vybírá se většinou podle školy)
    SPC = speciálně pedagogické centrum (volí se podle obtíží - nevidomí a slabozrací / neslyšící a poruchy sluchu apod.)
    Myslím, že pro poruchy řeči jsou v Praze 4 a Nové Město.... Ale jistá si nejsem...
    MARI
    MARI --- ---
    A ještě bych se zeptala, máte tu někdo zkušenost s regresí kresby? Syn jednak občas zapomene nějaké slovo (naštěstí víc nových se naučí nebo po čase teď jedno zapomenuté upgradoval z "ííí" na "mňau" (kočka)), ale už uměl nakreslit bagr vč. různých detailů, hlavonožce i s rukama a teď sotva nakreslí obličej, tečky jako oči a čárka jako pusa, ostatní musím připomenout, končetiny taky jen na vyzvání a bagr hodně zjednodušeně a po několika týdnech, kdy říkal, že je to těžké, že to nejde (přitom na konci léta kreslil bagry jako divý, kompletní obličej i s rukama a nohama, občas i uši a vlasy). Jinak kreslí a tvoří rád, ale abstraktně čmárá, stříhá jen tak papír, lepí ty odstřižky apod. Jedna logopedka na FB mi psala, že to bývá u PAS, ale naše logo říkala, že zrovna tohle u VD nebývá, ale na PAS se jí náš syn nezdá. A strýček Google o tomhle spíš mlčí, tak mě to dost znejišťuje. K psycholožce jdeme až za půl roku, zkouším teď ještě jedno centrum, jestli se mi ozvou s dřívějším termínem (Karlín), jedno neuro v dubnu, druhé v březnu (tam jdeme ohledně kiss syndromu u mladšího a rovnou jsem objednala i staršího, jestli u něj taky nějaká blokáda nebude, psychomoto. vývoj nebyl úplně ok, co se týče symetrie - to jste tu někdo řešili kiss/kidd syndrom?).

    Pardon, že to tu spamuju, já si o tom asi nemám s kým popovídat, muž mě odbývá, že to moc řeším, ten by to prostě neřešil vůbec a nechal doma samorosty...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam