• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    Digitální zrcadla a bezzrcadla SONY Alpha.
    rozbalit záhlaví
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    SMRADOCH: vzal bych z druhy ruky za nemnoho penez tu APS-C 50/1.8 OSS prave proto, ze ma stabilizaci a porad to je hezkych 75mm na portret a trochu dosah (kde se ta stabilizace hodi nejvic). A pak rozmyslet jaky sirsi k tomu a jestli taky resit stabilizaci. 30/1.4 je klasika, ale proste dneska kdyz kouknu na FF s ekvivalentnim Samyangem 45/1.8 tak je to lepsi obraz s min aberacema nez ta 2,5x tezsi Sigma 30 na APS-C.
    Jinak je i moznost 35/1.8 s OSS, a na 24mm jsou taky 3 moznosti - starej Zeiss 24/1.8, novej Samyang 24/1.8 a Viltrox 23/1.4, kterej taky neni uplne zlej, zejmena k cene, ale nevim jak AF na rychly veci.
    KURE
    KURE --- ---
    SMRADOCH: je to dost jednoduchy, na malou DoF chceš jednu z těhhle
    Sigma 30mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E | Megapixel
    https://www.megapixel.cz/sigma-30mm-f-1-4-dc-dn-contemporary-pro-sony-e?gclid=Cj0KCQjwtrSLBhCLARIsACh6RmiDeDeJuuz-ssN30nm3-TZbnU5lfTA_XgcvEz_5UmG7GfxN8Pvw4SIaAjQNEALw_wcB

    AF je uplně v pohodě, nepozoruju žádný rozdíl oproti 16-55 f2.8 G.

    Jsi sice bez stabilizace, ale afaik neni na apsc nic lepšího.
    A na živé cíle je ti stejně stabilizace malo platná, protože dávno před tim, než se projeví třes tvých rukou, rozmaže se ti subjekt svým pohybem.

    A větší clona než 1.4 neni, kromě různejch čínskejch manuálních skel. (nebo 1.2 GM :D )

    p.s. objevujou se i bazarovy kousky nebo tady to maj o dost levneji: https://www.e-infin.com/eu/item/4076/sigma_30mm_f/1.4_dc_dn_contemporary_lens_for_canon_ef-m
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SMRADOCH: osobně bych se vykašlal na stabilizaci, protože děcka a rychlá zvířata chceš stejně fotit na krátké časy. Pak se nabízí Sigma - https://www.megapixel.cz/sigma-30mm-f-1-4-dc-dn-contemporary-pro-sony-e nebo https://www.fotoskoda.cz/sigma-56-mm-f-1-4-dc-dn-contemporary-pro-sony-e-aps-c/ nebo https://www.fotoskoda.cz/sigma-35-mm-f-1-4-dg-hsm-art-pro-sony-e/ (někde z bazaru vzhledem k ceně). Mám podobný (kratší ohnisko) a fotky jsou díky krátkým časům (protože vysoká světelnost) ostré.

    Jinak si myslím, že jsi v pasti :-)
    SMRADOCH
    SMRADOCH --- ---
    Potřebuju poradit s výběrem skla. Jsem úplný začátečník, mám ILCE-6400 s 16/3.5-50/5.6 zoomem (kit lens), odfoceno kolem 2000 fotek, tj. pár dní zkušeností. Nikdy jsem nefotil s ničím jiným. Fotím hlavně portréty a momentky (děti, psy, kočky), street, přírodu. Chci objektiv ekvivalentní zhruba 50mm-85mm na FF těle, čili 35mm-55mm, s vysokou světelností. Líbí se mi vyšší komprese a mělká DoF. Můj problém je v tom, že bych rád optickou stabilizaci (α6400 nemá IBIS), automatické ostření a clonu (když už jsem vrazil peníze do "chytrého" těla, navíc děti a psi na moje kroucení objektivem nepočkají), a můj budget je 15000Kč (15990 bych asi ještě překousl...).

    Skočil bych po https://www.sony.cz/electronics/fotoaparaty-objektivy/sel50f18, ale F1.8 na APS-C těle dá F2.7, a já bych chtěl udržet použitelný F-stop pod 2...

    Existuje cesta ven?
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Nová FE 70-200/2.8 GM OSS II s fakt povedla! Připisuju si ji na wishlist. Příští týden možná SONY představí A7 IV.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Zdravím! Jak se vede? Dlouho tu nic nepadlo. U mě hromada upgradů. Letos tři nové objektivy 24/1.4 GM, 135/1.8 GM a 90/2.8 G OSS. No a dva Godox blesky. 300AD a V1 :) Rád o tom hodím řeč pokud by někoho něco zajímalo.
    BASIK
    BASIK --- ---
    BASIK: Tak uz Tamrona mam a super. Maly a lehky sklo to uplne neni, ale rozsah naprosto idealni, ostry to je optimalne, limit uz jsou jen my dovednosti. Bokeh je "busy", ale docela mi to vyhovuje :)
    KURE
    KURE --- ---
    Poradíte mi kde bych se nejlíp dozvěděl jak nastavit a6600 tak,
    abych mohl co nejjednodušeji přepínat mezi několika "modama" focení/nataceni.
    a) Eye AF + tracking, auto iso, automaticka palba :)
    b) Flexibe spot AF, iso100, zakázanej tracking, single shot.

    A nápodobně video
    a) 4k
    b) FHD /120pfs
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    LWEEK: Tuším že nějak asi před rokem a něco dělal i recenzi na RX100 VII. Taky jsem si myslel že dělá skoro jenom Nikony a že kompakty ho snad ani nemůžou zajímat, ale pojal to stejně jako kterýkoliv jiný foťák co recenzuje.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Zaujala mě recenze A1 od Kena Rockwella. Když opominu, že mě překvapilo, že fotí na něco jiného než Nikony. :) Prý A1 pracuje mnohem lépe s barvami zejména teda při focení do JPEGu. Nabízí větší kontrolu nad zabudovaným postprocesingem. V jednom má ale pravdu. A1 je profesionální fotoaparát za prémiovou cenu se spotřebitelskou kvalitou provedení. A na tom něco je. Na druhou stranu díky tomu jsou SONY zase mnohem lehčí.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: To chápu, pro mě to je spíš taková berlička jak si ulehčit práci. Ty fotky potom vypadají většinou fajn a přirozeně. Ona to je vlastně reportáž. A pak tam je X fotek které jsou aranžované a tam to je o kreativitě.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: ja to chapu no, akorat kladu duraz na jiny veci nez 'presnou zaznamovou realitu' ;)
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    X-rite pocket. Je to velké asi jako občanka. Je tam klasický color checker, šedá tabulka a pak takový cool pomocník pro vyvážení bíle (víz ta horní část), kde se dá kapátkem rychle nabrat feeling.

    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: Na AW defakto nefotím. Mám malou kapesní Xrite destičku. Vždycky si cvaknu když se nějak významně mění světelné podmínky a snažím se spíš držet jednotu. Občas ze srandy zkusím odhadnout barevnou teplotu světla v K a manuálně ji nastavím. Cvičím si tím hlavně svou intuici. Jinak když fotím "umění" tam se s tím cicmám a dělám korekce. Ale u zakázek jako jsou svatby apod takhle zpracuju tak max 10 fotek. Zbytek jenom doostřím, případně oříznu atp. Kdybych měl u každé fotky projít AW tak mě to bude stát třeba další půl hodinu a víc času a moc velká zábava to není.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: vsechno chapu, akorat vzhledem k tomu, jak se dneska fotky bezne upravuji, co na to davam za presety a barevny upravy, tak nejakej relativne nevyznamnej posun v teplote je uz minimum, ten WB +/-300K je jen nejaky vstupni parametr co stejne doupravim. A pak je to i vic otazka toho co si clovek vezme, ze je "dobre" jen podle toho, ze se mu to vic libi na AutoWB a to ostatni posunuty je "horsi". No a vysledek je to stejne vsechno vic o moji volbe jak chci aby to vypadalo a ne o tom, jak presne ten polotovar fotky vstupuje do procesu vs. "objektivni realita". Samozrejme si dokazu predstavit i nejaky discipliny, kde opravdu jde o presny vysledek co "nejrealneji", ale tam asi zase clovek nemusi stridat moc skel.
    Tj. neni jako dobre/spatne, chapu, ze je mozny trpet na "tonalitu"/preferenci vstupu, jen to neni myslim az tak zasadni faktor pro vetsinu lidi a urcite jsou i lidi co preferuji treba automaticky relativne teplejsi podani proti "chladnejsimu GM".
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: Tak jasně. To je právě to. Každý pracuje jinak, používá jiný software a má jinou zkušenost. Já na tonalitu hodně trpím. Vše si kalibruju a dělám si i své printy. A i když to SONY zřejmě nikde netvrdí, praxe jasně dává zapravdu tomu, že to fuguje. Rozdíl je už když nasadím canoní L sklo na SONY. Okamžitě dostávám jiné barvy i když to není tak hrozné jako v případě Sigmy. S novými Tamrony zkušenost nemám. Jinak Lightroom umí vytvářet custom profily. Tak jsem to dřív řešil, ale to znamená pro každý fotoaparát a objektiv (případně i ohnisko) udělat spešl kalibraci. Kdo má doma X-rite tabulku tak ví o čem mluvím.

    LAUNCHER: ¯\_(ツ)_/¯
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: zkusenost s C1 nemam, ale korekce nativnich skel tretich stran s kontakty se ve fotaku ukazuji/aplikuji take (do JPG/videa) a kazdy slusny sklo ma nejakou dobu po uvedeni profil v Lightroomu, kde se automaticky pri importu narovna take (pokud import preset nema neco co to rusi), tam neni co resit.
    Jinak to, ze nektere znacky tihnou k nejake teplote je prilis velke zobecneni, muze to platit pro nejakou cast skel, ale ne pro vsechny a je potreba hledet model od modelu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LWEEK: Sorry ale unbook.

    Nemam zapotrebi pravidelne cist a nasledne se snazit demytizovat tvoje dojmy, zcela opacne nez moje realne zkusenosti s napr vernosti barev a kontrastu 85 DG DN Sigma vs 85 GM (ta Sigma ma mnohem sterilnejsi projev).

    Mejte se tu hezky, nezlobim se, ale proste na tohle nemam ani cas ani naladu.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: Já mluvím o korekcích přímo ve fotoaparátu. Capture One spolupracuje úzce se SONY a na fotkách mám defaultně aplikované korekce jako ve fotoaparátů. Například na té 28/2 se to automaticky ořízne z těch 26mm nebo kolik to ve skutečnosti má. Musím teda říct, že v Capture One vůbec docela zaperlili těmi novými barevnými profily které sjednocují podání ze všech fotoaparátů které podporují. Je super mít podobné barvy u Canonu i u SONY. Samozřejmě u originálních skel. U Sigmy to stejně jede do žluté.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LWEEK: Ad korekce - takto mas asi rozbity, protoze mi SW korekce na ne-Sony sklech normalne fungujou (Lightroom).

    Godox - Beru vse z Amazon.de a nejsem sam.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: Děje se to imho softwarově. Ono to je vidět už v náhledu. Jakmile použiješ objektiv jiné značky, tak tam nejsou korekce. A ty korekce se propisují i do RAWu. Alespoň to tak působi v Capture One.

    Jo jinak netuší někdo co se stalo s Godoxama na českém trhu? Skoro nikde nejsou k mání (nejsou ani v nabídce).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PSITLAPA: Jsem tedy rad ze se shodneme, ze od Sony to jeste nezaznelo :-)

    Nesly a dole se doctes proc, napr. bod 3.
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    LAUNCHER: o barevném slazeni GM dost casto mluvi Jakub Fiser i Jan Tichy, oba jsou ambasadori sony. Urcite jsem to slysel i v nejaky recenzi. Jinak asi neni ucelem, aby byl obraz ze vsech skel uplne stejnej, ale byl podobnej barevne. Takze srovnavat 50/1.2 a zoom a resit bokeh v detailu je samozřejmě dost nešťastný. Ale barvy u GM pevnejch by asi porovnavat sly.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam