• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: For the record: Na Amazon jsem koupil Playstation Gift card (digital code only) a za ní ty app koupil.
    Zkoušel jsem i přímo kreditku (podporuje to jenom US (český ne)), ale u mojí US kreditky to házelo neznámé chyby a Sony podpora mi nebyla schopna pomoci.
    Ale přes Playstation Gift card to vyšlo. Na Amazon jde dokonce koupit i českou kartou.
    MINER
    MINER --- ---
    Ahoj, neví někdo, jak koupit PlayMemories aplikace do foťáku v Česku, když nepodporují platby českými kartami. Ani PayPal nesežere. Žere to i PlayStation pre-paid card, ale ty taky nejdou koupit českou kartou.

    Chtěl bych koupit nějaký aplikace. Např. která udělá long-exposure raw z více krátkých fotek i bez ND filtru…

    Dík za radu, m
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Narazil jsem na tuhle zvláštnost. To je duální USB nabíječka pro baterie SONY NP-FZ 100. Ale co mě zaujalo je, že to funguje zároveň jako ochraná krabička do které se krom dvou baterií vejdou i dvě SD karty. Ale ta skutečná zvláštnost je, že lze asi v případě nouze využít energii v bateriích a použít to jako powerbanku k nabití třeba mobilního telefonu. Tak tu nad tím dumám jestli to je boží nebo co...
    https://www.amazon.de/-/en/NP-FZ100-Battery-Powerbank-Function-Powerbook/dp/B08K9B17KB/ref=sr_1_20
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: 14GM je samozrejme super a kdejaky 35mm bude taky lepsi nez na tom zoomu, ale nabizi se jestli neudelat treba kombo typu Sigma 14-24/2.8 + 35, nebo Sony 12-24/4 + 35 atd, kdy na 16mm uz ty zkresleni nebyvaji takovy a zaroven to umozni i vic sirky (hodne vic sirky), kdyz se chce, a 35/1.8/2 je kazdy dobry a krasne svetelny a lehky.
    KURE
    KURE --- ---
    LWEEK: ještě se zeptám, ty 14/24/35 to jsou myšlený GM?
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    Fotim ted uz mesic novym Samyangem 135/1.8 AF, celkove dost spokojenost, kdybych nemel roky GM (porad trochu naskok v AF samozrejme), tak uz ho asi dnes nekoupim a vezmu toto za min nez pulku, za ty penize se fakt povedl:
    Petr Klapper
    http://www.klapper.cz/gallery/samyang-135mm
    tady je k tomu obsahla recenze a porovnani pro pripadne zajemce:
    https://sonyalpha.blog/2022/02/25/samyang-135mm-f1-8-af/
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    KURE: To neumím posoudit. Je fakt že EF 16-35/2.8L USM III byla citelně ostřejší. Pointa je spíš v tom, že to sklo je přijatelně dobré. Nezkresluje, ostrost je fajn, protisvětlo je fajn. Tak proč investovat přes 70 tisíc do SONY verze s kompromisy.

    Srovnání EF 16-35/4L IS USM a FE 16-35/2.8 GM
    Canon EF 16-35mm f/4L IS USM Lens Image Quality
    https://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=949&Camera=979&Sample=0&;amp;FLI=0&API=0&LensComp=1177&CameraComp=0&FLIComp=0&APIComp=0

    Srovnání EF 16-35/2.8L USM III a FE 16-35/2.8 GM (tady bych řekl, že je Canon mnohem lepší)
    Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM Lens Image Quality
    https://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=1073&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=1177&CameraComp=1106&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=0
    KURE
    KURE --- ---
    LWEEK: to ten L-kovej Canon ukáže víc detailů než nové sony sklo?
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MINER: To je ten kříž no. Já používám adaptovaný Canon EF 16-35/4L IS USM, který mám už historicky a pořád slouží líp než cokoliv co se nabízí. Ale ve spojení s adapterem to je děsné bago, kterého bych se rád zbavil. Asi nakonec skončím s 14/24/35 v pevných sklech. :) 24 už mám, tak teď je na řadě asi 14.
    MINER
    MINER --- ---
    LWEEK: Ukazuje to i v tom videu a je to fakt hukot.
    Nejdřív jsem si toho nevšiml, protože mi zkreslení zas tolik nevadí, takže jsem to přeskočil.
    Asi důležitý je, že i přes tuto korekci to pořád dává lepší výsledky než ten starej.
    Ale nevim o žádnym podobně velkym objektivu, kterej by byl lepší teda.

    MINER
    MINER --- ---
    MINER: For the record: DRO i v rawu ovlivňuje expozici, ale samotný raw ne: https://photo.stackexchange.com/questions/80115/what-exactly-does-dro-do-and-how-does-it-work
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Víz screen z youtube recenze Art of The Photography

    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Já jsem z nové 16-35 vysloveně smutný. Čekám na dobrou skladnou 16-35/4 od SONY už delší dobu protože Zeisska mi nesedí a vlastně ani GMko není za tu cenu kdoví jak skvělé. Potěšilo mě že co se týče ostrosti a práci s protisvětlem to funguje hezky, ale ta soudkovitkost je brutální. Jakože trochu soudkovitosti je cajk - to má kde jaký objektiv. Ale tady je ta soudkovitost na 16mm tak velká, že to pomalu připomíná rybí oko. A i na 35mm to má nezanedbatelný punch. Prostě ten obraz je pokřivený až to hezký není a korekce znamená velké ztráty v jemné kresbě. Pro krajinkáře v podstatě nepoužitelný sklo. :(
    MINER
    MINER --- ---
    MENTOL_: a všechny tyhle bestiality se do rawu neprojeví, je to jenom na JPEG?
    (Např. Canonův „Highlight tone priority“ ovlivňuje i raw (jestli to dobře chápu) – jinak pracuje s ISO, aby z toho vytřískal víc i do rawu)

    Takže u SONY to raw určitě neovlivňuje?
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: zkus nejaky uplne neutralni profil ve fotaku, creative style jak tomu rikaji, proste neutral a samy 0 jas/kontrast/saturace atd, vypnuty DRO
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: jako opticky lepsi z hlediska ostrosti atd se vubec nebojim, resim ted ciste nakolik ta korekce je pripadne na ukor sirky zaberu a aby byl v LR pak ten profil lepsi, tady ty JPG zatim vypadaji porad vlnite nahore ke krajum, coz me u Sony prekvapuje.
    Jinak treba jedno z tech poslednich malych G, 24/2.8G, ma snad nejvetsi ne-fisheye zkresleni co jsem kdy videl, opticky bez korekce je cca 21,5mm a po korekci cca 22,5mm, coz mi ve vysledku prijde spis fer, ale zase to neni ideal, kdyz je nekdo fakt nastavenej na 24mm. A tady kdyby bylo 16mm po korekci vic, tak to dost vadi (ale spis bych cekal, ze bude rezerva taky).
    MINER
    MINER --- ---
    LWEEK: Vnímám to stejně. Zebruje to dávno před tim, než se to začne pálit, takže je to k ničemu, páč člověk podpaluje a ztrácí detaily ve stínech.
    A v náhledu chci taky celou fotku kvůli kompozici, ne pidináhled s histogramy.

    Tohle mě na Sony štve vlastně nejvíc. Jinak jsem rád, že jsem odešel od Canonu (krom tedy ergonomie ještě:).

    Kdyby někdo měl tip, jak dostat ten alert přepalů na úroveň Canonu, tedy kdy už to opravdu těsně přepaluje, tak velmi ocením. Pokud to jde…
    MINER
    MINER --- ---
    MENTOL_: Tak to bohužel nevim, jestli je to postkorekce. Nedal tam rawy, jenom jpegy https://www.cameralabs.com/sony-fe-pz-16-35mm-f4-g-review/2/
    Ale vzhledem k tomu, o co lepší jsou ty kraje, tak bych čekal, že je to opravdu opticky lepší.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: fandim dost optickymu designu, co vyrovna korekci pozdeji, kdyz to pak je mensi/lepsi v jinych parametrech, ale je to tu na tech 16mm pomerne dost, tj. kdybych to kupoval, tak by me zajimalo jestli je to 16mm pred korekci a nebo az po korekci.
    Co me ale prekvapuje, a vsiml jsem si toho i jinde, ten profilem korigovany JPG z fotaku na 16mm nevypada moc dobre srovnane, coz nebyva zvykem - samozrejme na video to staci a treba v LR pak bude lepsi profil, ale divny.
    MINER
    MINER --- ---
    Porovnání nového Sony 16-35 F4 se starším ZEISS: https://www.youtube.com/watch?v=oUqUoRI8q2c
    Power zoom mě tak netankuje, páč netočim videa, ale i obrazově (imho o dost) lepší, trošku menší, ale hlavně se nic nevysunuje, takže odolnější.
    Za to oželim stabilizátor.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam