• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    Digitální zrcadla a bezzrcadla SONY Alpha.
    rozbalit záhlaví
    KURE
    KURE --- ---
    MINER: tak už jsou rummors, prej v unoru
    RUMOR: New Sony 16-35mm f/2.8 GM II will be announced at the CP+ show in February - sonyalpharumors
    https://www.sonyalpharumors.com/rumor-new-sony-16-35mm-f-2-8-gm-ii-will-be-announced-at-the-cp-show-in-february/
    KURE
    KURE --- ---
    DRAGON: https://www.youtube.com/watch?v=-1Z2RpwUqMo&ab_channel=DustinAbbott

    tohle je zajimava prohlidka toho co ma za skla, přijde mi že taky kouká hodně na kompaktnost.


    MINER: žádny jsem neslyšel a neviděl.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: muj dream set je lehky sony telo a k tomu 5 prime lens objektivu. Mne je nejaka maximalni kvalita obrazu ukradena, to dobrou fotku nedela :)
    MINER
    MINER --- ---
    KURE: Nejsou nějaký rumors o nový 16-35 2.8? F4 docela hnuli, i ten novej 24-70 II je výrazný zlepšení. Jsem teď před koupí a širokáče, a je to těžká volba, a přijde mi, že 16-35 2.8 má taky dost prostor pro zlepšení:)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KURE: v poho, diky, uz mi vicemene odpovedel Miner (a odradil) :) Ty skla sem taky vypisoval, fotim hlavne prirodu, architekturu a lidi.
    KURE
    KURE --- ---
    DRAGON: nejsem zádnej velkej fotograf, a nemám moc zkušeností se zrcadlovkama,
    ale přechod z A6600 na A7R4 mě odrovnal, co se kvality toho hledáčku týče. Je to úplně jiná liga, z takový stínohry najednou vidím.

    A jaký sklo.. podle co fotíš.
    Na sony jsou i sigmy a tamrony takže je určitě z čeho vybírat.
    Navíc začínaj obnovovat svoji GM řadu, takže třeba nová 70-200 f2.8 je podstatně lehčí než ta původní. To samý 24-70.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: hm, toho sem si nevsiml, diky, tak ja si pockam a koupim az bude treba ve sleve IV nebo i ta III. Diky moc.
    Ale aspon uz sem chytrejsi v tech bajonetech, no hura :)
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Vzhledem k tvýmu popisu bych tě upozornil na to, že A7 II má výrazně horší hledáček i než III.
    Poloviční rozlišení, refresh rate i menší zvětšení. A7 III je hodně viditelné zlepšení, a to nemluvim o hledáčku A7r V…

    Plus II má ještě výrazně horší battery life. Ten vývoj k III i IV i V je znatelnej…

    K objektivům ještě uveď, co fotíš.

    Třeba novej Sony 16-35 F4 PZ je ostřejší než F2.8 i na 4, ale má větší distorze, které se ale automaticky v post-processingu korigují tak, že to většinou vypadá líp než z 2.8. Jenom výběr mezi těmahle dvěma je dost těžkej.
    Navíc je tam Tamron 17-28 (dobrej, ale ostří pomalu, a v protisvětlu ztrácí kontrast a získává lens-flare a Sigma 16-28, kterou jsem nezkoušel, a názor by mě zajímal.
    Neřkuli o pevných ohniskách, kde lze získat hodně za málo třeba u krajinek, architektury nebo v interiéru, ale dynamický scény s primem utečou…
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    já vám nastíním mojí situaci:

    Mám Canon 6D Mark II
    k tomu mam
    50mm 1.8 STM (plastak, ale skevelej, ostri rychle)
    16-35/4 L (potrebuju nutne fotit 16mm ohnisko)
    pak nejaky dalsi veci jako 70-200mm, 400mm, 800mm..atd. Ale to me moc netrapi.

    Co chci: prejit kvuli vaze. Uz me to proste sere, jak ta fotobrasna vazi 4 kila v zakladu.

    Co me mrzi, o co prijdu: optickej hledacek, nejsem schopnej fotit pres EVF, ale ctu, ze tohle ma OLED, tak by to treba mohly byt dobre a treba mi to nebude vadit, nejaky OLED XGA

    muzu to telo koupit za 18900, coz mi prijde prima. (nebo si mam radeji priplatit za vyssi model? Jak moc spatnej ten Mark II je? tusite nekdo?

    a jaky byste k tomu doporucili skla? Ta redukce vypada super, ale vazi 125gramu a to uz zas s tim telem vyrovnava vahu toho Canonu :)

    dik moc, pokud se mi chvilku povenujete, budu vdecen :) abych usetril cas, nejsem zacatecnik, fotim dlouhy leta, vyznam se, jen potrebuju prakticky rady a tipy, se systemem sony sem se setkal jen v mobilu, takze nepoliben :)
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: ..teda vlastně nevim jak na A7 II – oni to ostření postupně zlepšovali. Třeba a7 IV ostří výrazně líp než A7 III. Ale point je, že ten adapter mi přijde dobrej, a všechno funguje jak má.
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Ano, Sigma dělá adapter:
    Sigma konvertor MC-11 adaptér z Canon EF na Sony E | 📸 Megapixel
    https://www.megapixel.cz/sigma-konvertor-mc-11-adapter-z-canon-ef-na-sony-e

    A funguje to fakt dobře. S Canon 135 f/2 to ostří stejně rychle jako na Canonu, akorát, že narozdíl od zrcadlovek Canonu přesně:)
    KURE
    KURE --- ---
    DRAGON: presne tak.
    treba jsem použival apsc sklo sony 10-18mm na full frame A7RIV a delalo mi to kulatej "tunel" ale normálně to fungovalo. (výsledky za to nestály ale to je jinej příběh)
    a opačně full frame sigma 70mm makro na apsc těle A6600, bez problemu.
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Crop objektiv spíš nepokryje fullframe sensor vůbec. Bude tam kulatý černý okraj.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    a jeste dotaz: existuje nějak kvalitně redukovat Canon EF sklo na Sony A7 II?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KURE: moc diky. to znamena, ze fyzicky pohoda zacvaknu oba dva, jen ten E muze nekdy delat velkou vinetaci na ultrawide ohniscich, protoze je urcen na ASPC? chapu to dobre?
    KURE
    KURE --- ---
    DRAGON: sony E a FE je stejný bajonet. přídomek FE se (někdy) používá u skel, aby bylo zřejmé, že to je sklo pro full frame ve smyslu že pokryje celý full frame snímač.

    fyzicky jde připojit všechno co je sony E a sony FE, protože to je jeden bajonet.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Ahoj, muzu poprosit o radu?
    Chtel bych koupit Sony Alpha A7 II a nejak se nevyznam v tom, jak je to u nej s bajonetem. Nekde pisou, ze je to kompatibilni se Sony FE, nekde zas ze se Sony E. Ta alfa je Full Frame, tak mi prijde, ze by tam melo pasovat spis to FE, ale ty recenze me matou.

    Co tedy prosim vsechno pujde nasadit na Alpha A7 II?
    dik moc
    MINER
    MINER --- ---
    Hlavně DxO a trochu i Topaz mají BF slevy BTW.

    Na daily business to sice nepoužívám, ale na záchranu super.
    Odšumění PhotoLab a záchrana misfocusu Sharpen AI fungují fakt dobře. Obojí přes machine learning a DNG->DNG.
    Taky se mi líbí realistické filmové simulace FilmPack.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    V rámci BlackFriday mám možnost koupit úplně novou Alpha A7 mark II s 28-70mm sklem za 849€ a bez daňe to budu mít za 685€. Mám Nikon D5100 s kit 18-55mm sklem. Co si od A7 II slibuju v porovnání s Nikonem: +Full Frame +lepší rozlišení +lepší ISO +pořádné video (i když ne 4K, ale pořád imho lepší než má ten Nikon) + přenášení souborů pomocí wi-fi +netočící se filtr kolečko +možnost používat různé FF objektivy. Nikon se sklem prodám za cca 200€

    Dává to smysl? Nemám žádné zkušenosti se Sony foťáky, vždycky jsem jel na prosumer Panasonic a Nikon. Hlavní využití bude naučit se s videem, s úpravou zkušenosti mám, s nahráváním moc ne, cílem je "cinematic look" a možná i upscaling na 4K, točit hudební klipy s nějakým vhodnějším/lepším sklem. Důležité je pro mě i focení samozřejmě, ale tady strach nemám.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: mozna jo, mozna ne, ale to je porad jen ten teoretickej pristup - kdyz mas 60MP/MB RAW z fotaku, mas nafotit, probrat a upravit tisice fotek, muzes mit jakykoliv mezikrok 20MP+ (at uz teoretickych nebo realnych), a pak odevzdas zmenseny doostreny 3MP HD jako hlavni format (a obcas 8MP/4K do archivu kdyby nahodou), tak je ti uplne jedno jakou transformaci presne to proslo mezitim, vysledek v tom HD je technicky/opticky nerozeznatelny, udelas to rychleji a tvuj archiv nenarusta nesmyslnym tempem. Jinak receno nemusi to byt univerzalne dokonaly rozlisenim/detailem, neni to na vsechny ucely, ale prepaly sou vetsi problem.
    MINER
    MINER --- ---
    MENTOL_: Point je, že by to degradovalo rozlišení víc než jen samotný downsample. Stačí si představit, co dělá demosaicing, a co tedy udělá downsample před ním. Navíc tu jiný foťáky nepoužíváme, takže je nám to jedno:) Pokud někdo používá, nechť to otestuje.
    Ale už jsme moc hluboko. Warning zazněl, a každý ať si používá, co oko ráčí.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: Tak bavime se o zmensovani rozliseni, jasne ze to bude mit min dat/ostrosti :) Ja jen konstatuju, ze takhle nesikovnou volbu s pokazenyma svetlama jinde neeviduju.
    Jinak samozrejme klidne nepouzivat, ale zase neodsuzovat, kdyz clovek nema asi tu mnozstevni potrebu - ja zrovna probiram svych rekordnich extremnich 7000+ fotek z patecni noci, jakkoliv zmensenej RAW co nema podelany highlights by se fakt hodil :)
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    Tak hlavne u komprese odjakziva zlobily plochy, kde je nejmensi datova informace (svetla/stiny). Vetsina lidi co foti report/sport stejne pouziva jpeg. Pro zbytek nadsencu, ktery radi travej hodiny v postprocesu, to naopak asi smysl nedava. To je jako kdybych si koupil 4WD Offroad a jezdil s nim jen za roh na nakup do Tesca, aniz bych vyuzival plnej potencial toho stroje
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam