• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CLOWNZEPPAPŘIZNEJME SE...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Zpět k přiznáním (příznání to není proto, že bych se za tyhle názory styděl, ale proto, že je kvůli tlaku okolí neříkám moc veřejně):

    Myslím si, že tělesná výchova není naprosto nezbytnou součástí základního vzdělání.

    Myslím si, že dítě nemusí ovládat vybiku, výmik nebo i blbej kotrmelec. Jaká nebezpečí mu hrozí, když nebude umět kotrmelec? Jak strašlivé zakrnění jeho pohybových schopností to způsobí?

    Myslím si, že dvě hodiny pohybu týdně (a míra kvality vybavení tělocvičny) nejsou univerzální lék na dětskou obezitu.

    Myslím si, že každé dítě nemusí nutně dělat nějaký sport, jak člověk pořád slyší z médií. Ok, tak už nebudeme mít tolik medailí z mezinárodních sportovních soutěží, medailí, které potřebujeme přesně k... čemu? Myslím si, že značná část tohoto tlaku je uměle vyvolávaná bafuňáři, kteří potřebují udržovat v provozu svůj sportovní byznys (a to nejen profesionální, ale i ten dětsko-amatérský).

    Abychom si rozuměli - pohyb ano a spoustě dětí by prospělo, kdyby ho měly víc. Ale pokud se dítě všude vozí autem nebo mhd a ve svém volném čase se nehne od počítače a telefonu a nezdravě jí, tak to 2x45 minut tělocviku týdně rozhodně nezachráněj, a to ani když se k nim přidá 1,5 hodiny nějakého sportovního kroužku. To jsou jenom takový šidítka pro líné rodiče, aby si mohli namlouvat, že když dítě chodí do školy s dobře vybavenou tělocvičnou a na jeden sportovní kroužek, tak že je o jeho fitness vystaráno.
    VENDULKA
    VENDULKA --- ---
    D1RABBIT: Mě teda přijde snadnější představa vystudovat jadernou fyziku než udělat kotoul na kladině :D Sportuju ráda a hodně, ale gymnastika mi prostě nikdy nesedla
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    D1RABBIT: Kotoul zvládnu, skok do dálky nebo behnna čas ne. U nás se bohužel nic nevysvětlovalo, nějak to udělej nebo máš smůlu. Tělocvik je pro mě.proste velké trauma a má to vliv dodnes, stydím se předvádět libovolné sportovní činnosti.
    Jak říkám, tělocvikář by měl.prqve vysvětlovat a vést, ne zesměšňovat.
    FAIRIELLA
    FAIRIELLA --- ---
    Na cykláku se školou jsem měla problém udýchat jeden kopec. Byl to desetikilometrový kopec, bylo docela vedro a začal se mi stahovat krk úzkostí z toho, že je to tak dlouhé a že ostatní to určitě vyjedou dřív než já a pak se mi budou posmívat. Ostatní to jakžtakž zvládali, ale taky to nebyla žádná pohodička, já se taky držela, i když na chvostu skupiny. Co mě ale ničilo, bylo, že na konci skupiny také byla jedna učitelka: tělocvikářka, co krom toho „učila“ ještě zeměpis, naštěstí ani jedno naši třídu, ale byla přidělena na ten výlet. Když jsem funěla do toho kopce, celou dobu jela vedle mě a říkala mi, že to musím vyjet, že musím zabrat, že musím pokračovat a že je nesmysl, že nemůžu dýchat, že si vymýšlím, že je vyloučeno, abych se zastavila, i když se mi dělá už špatně. Pak ještě říkala, že když nevyjedu ten kopec, tak nebudu moct mít děti, protože jsem ubohej slaboch a slaboši děti mít nemůžou. To už mi tělo vypovědělo službu. Ale jinak: zařvala jsem na ni, ať už jde s těma debilníma kecama do prdele, vzala kolo, vylezla si na takovej svah u pravotočivé zatáčky (byl docela hezký výhled, docela si to pamatuju) a pokynula jí, ať jede dál. Chvíli blbě čuměla, ale pak mě nechala. Nakonec jsem to sama vyjela. Okamžitě ke mně nahoře přiběhl druhej tělocvikář, jinak docela klasickej tělocvikář, ale když mě viděl a zjevně slyšel hlášení od té učitelky, tak se mě starostlivě ptal, jestli jsem v pořádku a směrem k té učitelce kývnul hlavou a obrátil oči v sloup, ať si z ní prý nic nedělám, že je to kráva.

    Od té doby jsem ale na kolo odmítala vlézt. Až minulý rok jsem si ověřila, že je to super, a to i do kopce, když jedete s někým, kdo si na vás neléčí mindráky.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    D1RABBIT: Tak to si byl určitě ten typ, který mě srali nejvíc, protože tu hovadinu strašně prožívali a byli eště druhej den schopný podrobně rozebírat, jak kdo uhnul, jak kdo koho vybil... Pojebaná vybíjená.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    D1RABBIT: Jen tak ze zvědavosti - v čem vidíš účel tělesné, výtvarné a hudební výchovy ve škole?
    U matiky, fyziky, dějepisu a tak je to jasné, dostat do děcek nějaké základní znalosti. U těch výchov mi přijde, že by to.mohlo být vzbudit zájem o nějaký pohyb a kulturu, ne o namalování Mony Lisy a hození kriketaku co nejdál.
    IRINASH
    IRINASH --- ---
    Co by vám tady na to fňukání řekl coach Krupt? Seš vybitej!

    NELLAS
    NELLAS --- ---
    KOVOVAMINCE: Ségra (trošku herečka, to jo) řekla, že jí je špatně, tak ji nechal běhat po stadionu, dokud nezačala zvracet. Zas taková herečka nebyla, aby dokázala nasimulovat i to.
    KOVOVAMINCE
    KOVOVAMINCE --- ---
    NELLAS: Mě tělocvikářka nutila šplhat na lano tak dlouho, dokuď jsem neměla rozedřený stehna. Pak se strašně divila, že jsem na další měsíc byla z těláku omluvená od doktora...
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    D1RABBIT: Asi jsi nebyl nemehlo. V matice se teda vysvětluje, jak na to a existuje doučování. Z tělocviku si teda vybavuju nějak to udělej a nestěžuju si, že nevíš, jak na to.
    Matika se dá naučit, jestli se dá naučit tělocvik nebo zpěv, si nejsem jistá.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    NELLAS: Mi povidej. Já si na základce při vybice tak parádně nabil hubu, že sem přišel o víc jak půlku jedničky vpravo nahoře. A protože dětem eště hubě roste, tak korunka musí bejt z materiálu, kterej se aspoň trochu přizpůsobí. Nepřál bych vám zažít, co si od vrstevníků zažije děcko se zlatým zubem. Páč děti sou malý kurvy. Pojebaná vybíjená.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    DEADSLUT: Jo, hodnocení podle tabulek, řvaní, že ty se asi nesnazis, tak špatná být nemůžeš, místo vysvětlení nějaké techniky a jak na to a co udělat líp mrknu do tabulky, ztrapnim tě a dám ti známku. A když se budeš tvářit podlézavě, dám ti ji lepší, i když se mi směješ za zády. Brrr, úplně z toho dneska budu mít noční můry. Navíc řvaní o neschopnosti před dvěma třídama škodolibých puberťaček, to na to musí mít jeden vystudovanou pedagogiku, aby pochopil, v čem to prospěje :))
    DEADSLUT
    DEADSLUT --- ---
    NELLAS: Tyjo, to mi po letech začaly vyplouvat traumátka... Devátá třída, suplující učitel tělocvikář, co nás nutil celou hodinu běhat dokolečka tělocvičny, komentoval, že nám musej pořádně skákat kozy (jemu k padesátce, nám sotva patnáct), a když někdo zpomaloval, házel po nás medicinbál... Nebo tělocvikář i tělocvikářka na střední, co nám chtěli vést menstruační kalendář, abysme se neulejvaly... A vlastně až teď z toho začínám bejt v šoku, tehdy mi to přišlo "otravný, ale normální, tak se to holt dělá"... Takže jo, zamindrákovanej tělocvikář, pod to se podepisuju. (já měla trauma z míčovejch her, na ty jsem extra nešikovná a dodnes je z duše nenávidim)

    Takže jo, proboha, vést děti k tomu, že pohyb je radost, dyť by se to dalo pojmout snad jakkoliv jinak než takhle a bylo by to lepší.. Snad už se to nějak dneska děje, aspoň trochu...
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    DEADSLUT: A teď si vem nás nešikovné. Přijde mi, že každý tělocvikář má nějaký mindrak a léčí si ho na dětech. S tím, že ženské bývají možná ještě o krůček horší.
    DEADSLUT
    DEADSLUT --- ---
    NELLAS: Uplně se mi vybavil ten tělocvičnovej pach nářadí a a zatuchliny a zakyslýho potu, a ten uzel na žaludku, kdy celá třída stojí ve štrůdlu a všichni sledujou, jestli přes tu kozu skočíš/ten výmyk uděláš, nebo si spektakulárně nabiješ držku a učitelka začne ječet, že přece řikala stokrát, že makej těma rukama, a člověk se modlí, aby zazvonilo, než na něj přijde řada. A to jsem sportovala fakt ráda a nebyla jsem nějak extra nešikovná..

    Vejška nebyla žádná procházka růžovou zahradou, ale stejně jsem dobře do třiceti měla noční můry o tom, že jsem zapomněla odchodit nějakej předmět na základce nebo na gymplu a musím se tam vrátit, ta vysoká nebo práce neplatí a nepočítaj se. Brrr, fuj, jen si na ty sny vzpomenu a ještě teď se z toho oklepu.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    VENDULKA: Tělocvik ze základky a střední mi zhnusil jakékoli sporty na celý život. Nemělo by to spíš dětem ukázat, že pohyb je fajn a vést je k tomu, aby si vybraly něco, co jim nejvíc sedne?
    AMANT
    AMANT --- ---
    VENDULKA: me v zadny z tech "vychov" nic nenaucili. jedina vyjimka byl stoj na hlave v prvaku, ale to sem se vlastne naucil doma sam pred znamkovanim a v osmicce prijem na volejbalu, abych to vubec moh aspon trochu hrat:)
    jinak mi z vytvarky starej Kumsta napalil v klidu v paty tride trojku, protoze jsem proste kreslit neumel a porad neumim. ale ze by me to treba ucil, to ho ani nenapadlo a celej den myslel na to, jak bude vecer zase hradovat U Konicka..
    VENDULKA
    VENDULKA --- ---
    TOXICMAN: mě z celýho studia, který jsem za život absolvovala přišel nejhorší tělocvik na základce. Třeba taková hrazda. Spadneš po hlavě dolů, vyrazíš si dech, slzy v očích a do toho do tebe reje úča ať nebulíš a jdeš ten výmyk zase zkusit. Nechceš, ale musíš. Nakonec zase spadneš a máš za 5. Takže nějaký státnice..těžká pohoda
    REONA
    REONA --- ---
    TOXICMAN: Pravidelně párkrát do roka. Maturita nebo státnice. Ve snu se vzbudím a je den D a já se neučila...skutečné probuzení je obvykle velká úleva...
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    po dlouhé době se mi zase zdálo o zkouškách... potim moudra, nejde to, nevím, nemam ani čtvrtku a za 10min prý konec!
    a to je snad už 11 let od úspěšných státnic
    ta úleva, když jsem zjistil, že už to nemusim řešit...
    stává se vám to taky někomu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam